Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3400184
Lizzy schreef: za 04 apr 2020, 17:56 Best heel voedzaam, toch! Ik ga van de week ook eens lekker uit zak snacken. Ben het een beetje zat om verlepte groenten te eten >:( . Ja, doe nu voor 10 dagen boodschappen maar na een dag of 4 hangt alle groenten op half 9. Bleh zeg.
Wij hebben na 20 jaar een nieuwe koelkast aangeschaft. Daar zit een extra koude la in. De temperatuur daarin is apart regelbaar. Het was even wennen (want 2 'groente'lades) maar in de koude la gaan de kwetsbare -bladgroenten en vlees en vis en die blijven héél lang goed, en in de groentela de 'gewone' groenten en appels en zo.
Door - pien -
#3400186
O ja, we hebben ook gegeten ;D
Biologische asperges uit de boerderijwinkel, met een gekookt eitje en botersaus.
Extraatje: dan eten we altijd aspergesoep mmmmmmmm! van de schillen.
Door Elf
#3400208
- pien - schreef: zo 05 apr 2020, 12:04 Ooo, wat lekker! Ik wil echt de lekkerste roti ooit maken :D
Wij hebben 'm in Eindhoven gegeten (meneer pien z'n vader woonde daar toen 'ie nog leefde) bij een onooglijk tentje en die was lekker! Ze zei 'ze komen uit Amsterdam hierheen voor de roti kip' ;D en dat geloofde ik meteen. Heb het geheim niet kunnen ontfutselen maar heb heel het internet afgezocht naar 'extra' ingrediënten :D !
Heb je de platen ook gemaakt met erwten erin of naturel?
Mag ik het recept?

Roti in Eindhoven? Waar? Daar woon ik namelijk :biggrin2:

Of het een authentiek recept is weet ik niet, maar ik heb dit recept ongeveer aangehouden. Met als variatie dat ik garam masala heb gebruikt, zo’n 1,5 eetlepel en wat kerrie:

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ti-met-kip
Door - pien -
#3400215
Elf schreef: zo 05 apr 2020, 13:36 Roti in Eindhoven? Waar? Daar woon ik namelijk :biggrin2:

Of het een authentiek recept is weet ik niet, maar ik heb dit recept ongeveer aangehouden. Met als variatie dat ik garam masala heb gebruikt, zo’n 1,5 eetlepel en wat kerrie:

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ti-met-kip
Nandan is het merk, en garam betekent heet? Dus je hebt gewoon de goeie gebruikt.

Aan de Gen.Coenderslaan in Veldhoven. Maar de laatste keer dat meneer daar langsging (want in de buurt) was het tentje weg. Het werd gerund door een vrouw (haar ex was Hindoestaans) met haar 2 kinderen. Hindoestaanse mensen weten hoe je de lekkerste roti moet maken. Zij maakte de masala zelf trouwens. Hele klus denk ik. Kruiden roosteren, goeie verhoudingen, malen...
Ik heb intussen heel YouTube afgezocht naar échte roti kip, maar soms valt je bek open want gebruiken ze kipfilet :-X
Ik gebruik altijd de Nandanmasala en bewaar 'm in de vriezer. Dat gemalen spul gaat toch van je af als je het niet bijna dagelijks gebruikt.
Afgelopen dinsdag was ik even bij de Turk (de toko was gesloten want echt piepklein, daar kon je geen afstand houden) en toen heb ik van die Surinaamse pepers meegenomen.
Rara, wat zou ik daar van de week mee gaan maken ?
Laatst gewijzigd door - pien - op zo 05 apr 2020, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elf
#3400216
- pien - schreef: zo 05 apr 2020, 14:31 Aan de Gen.Coenderslaan in Veldhoven. Maar de laatste keer dat meneer daar langsging (want in de buurt) was het tentje weg.
Ik denk dat je Eindhoven bedoelt ipv Veldhoven? Op de Generaal Coenderslaan zit ook een heerlijk Afghaans restaurant, Bamiyan :P
Door - pien -
#3400218
Elf schreef: zo 05 apr 2020, 14:34 Ik denk dat je Eindhoven bedoelt ipv Veldhoven? Op de Generaal Coenderslaan zit ook een heerlijk Afghaans restaurant, Bamiyan :P
Ik weet het niet, ik hoorde altijd dat opa in Veldhoven woonde. Dus ik heb dat overgenomen.
Door Lizzy
#3400226
Wij hebben een heel klein koelkastje dus daar past gewoon niet alles voor 10 dagen in. Ik had wat groenten in de schuur gelegd maar dat vond de bloemkool niet fijn. De paprika ook niet.

Vanavond eten we spinazie, aardappelpuree, eieren, Cheddar uit de oven.
Door Eef+Stippels
#3400264
Wij hebben volkoren penne met tomatensaus, courgette, champignons, knoflook en kaas gegeten.

Gisteren hebben we de Garden Gourmet Incredible burger geprobeerd. Een beetje een typisch geurtje bij het uit de verpakking halen, maar na het bereiden goed te eten.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3400302
Gisteren cote du bouef met maïskolf van de bbq met daarbij stokbroodje met kruidenboter en een komkommersalade.

Vandaag waarschijnlijk krieltjes maar nog even bedenken wat we daarbij doen
Door Lizzy
#3400604
Baby artisjok met feta uit de oven, krieltjes-salade (gewoon aardappelsalade maar dan met kriel), aardpeer uit de oven (met rozemarijn en knoflook) met een salade waar een gerookte biet in zit met feta en walnoten. Drupje olijfolie en drupje balsamico. Oh. En ik rooster er ook wat bloemkool bij.
#3400608
Lizzy schreef: do 09 apr 2020, 17:35 Baby artisjok met feta uit de oven, krieltjes-salade (gewoon aardappelsalade maar dan met kriel), aardpeer uit de oven (met rozemarijn en knoflook) met een salade waar een gerookte biet in zit met feta en walnoten. Drupje olijfolie en drupje balsamico. Oh. En ik rooster er ook wat bloemkool bij.
Hmmmmmm... :)
Door Eef+Stippels
#3400615
Bloemkoolcurry met prei, cashewnoten, avocado, tomaat en wraps.

De bloemkool heeft een hele vieze bittere smaak, de wraps zijn zompig en de avocado is nog lang niet rijp ::)
Morgen weer een kans :cool:
Door hannabelgje
#3400635
Na drie weken het van plan te zijn deze avond eindelijk pannekoeken gebakken. Drie varianten ham/kaas, spek/appel en spek/banaan. Ik eet morgen pannekoeken als ontbijt denk ik.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door