Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ina
#3399931
Die van mij is te groot geworden :o .....nu past hij niet door mijn snijmachientje en met de hand snijden wordt bij mij een zootje >:(

Nou ja, we klagen niet echt hoor, hij ruikt echt heeeeeeerlijk dus ga zo maar eens zien hoe we hem gaan verdelen :biggrin2:
Door Elf
#3399934
Eerder deze week pizzadeeg gekneed in mn Magimix. Dat ging wel, maar het kneedt toch anders dan met een machine die daarvoor gemaakt is. Met de hand kneden is geen optie, heb een soort van tennisarm (denk ik, door corona maar niet naar de fysio ::) ) dus dat gaat niet lukken
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399943
Elf schreef: vr 03 apr 2020, 08:08 Mijn broodbakmachine doet het ineens niet meer :'( . Ik gebruikte altijd alleen maar de kneedfunctie en overweeg nu om zo’n Kitchenaid kneedgeval aan te schaffen. Iets in mij twijfelt wel, gezien de prijs van zo’n apparaat :o
In februari, toen we nog gewoon mochten winkelen, hebben we ons uitgebreid voor laten lichten over kneed-apparaten voor brood. Kitchenaid is wel prijzig ja. Maar het schijnt dat ze rond moederdag altijd een actie hebben met een leuk tweede apparaat er gratis bij als je iets van Kitchenaid koopt. Dus wij wachten het nog even af.
Maar hoe dan ook is de prijs wel heftig. :-\
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399944
Elf schreef: vr 03 apr 2020, 14:07 Eerder deze week pizzadeeg gekneed in mn Magimix. Dat ging wel, maar het kneedt toch anders dan met een machine die daarvoor gemaakt is. Met de hand kneden is geen optie, heb een soort van tennisarm (denk ik, door corona maar niet naar de fysio ::) ) dus dat gaat niet lukken
In de blender, of keukenmachine?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399947
Elf schreef: vr 03 apr 2020, 14:41 In de keukenmachine
Ah, ik dacht al. ;D Ik maak veel zuurdesem brood, en dat deeg is toch net even anders dan gewoon brood. Vandaar onze zoektocht naar iets was makkelijk kneed.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3399957
pearlsofpassion schreef: vr 03 apr 2020, 14:00 In de helft snijden zodat hij wel in je snijmachientje past en halve boterhammen eten. :)
Het is met creatief denken gelukt.....ben gewoon in plaats van links naar rechts, nu van boven naar onder gaan snijden en dat paste nog net in het mes van de machine.....en we hebben nog steeds redelijk grote boterhammen die heerlijk smaakten :D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3399958
Zo, de boodschappen zijn weer binnen. Heb het idee dat ik eindelijk langzaam begin te wennen aan het voor meerdere dagen boodschappen halen en daarbij ook nog eens alleen winkelen ::)
Door Anne in Zweden
#3399962
Gisteren boodschappen gedaan, hier ligt weer toiletpapier in de schappen, echt in megaverpakkingen van 24 rollen of zo. ;D Ben braaf geweest en heb er twee van acht rollen meegenomen. :angel2:
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3399964
Bijna weekend... bitterballetje oid??? Hier een glaasje (rode chileense) wijn en straks taco’s... en dan genieten van het mooie weer :D ....

PS: voordeel van het niet meer werken:
Ik kan mn nagels weer laten groeien en mn ringen dragen :) ...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door