Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3399491
Maar hoe doe je dat dan deze methode?
Ik heb zo een beetje zitten googlen, maar eh, kan het nog niet geheel volgen. Nu ben ik ook echt niet het heel vrouwelijke type dat veel bezig is met allerlei verzorgingactiviteiten, zoals nagels lakken, naar de kapper etc. ( ook net geen ma flodder dat ook niet he voor als dat beeld op kwam ;D )
Maar mooier haar zou ik toch wel prettig vinden.
Ik heb dun, dun bezaaid, gauw statisch, gauw vet, snel drogend, futloos plat haar. :( In de kleur lichtblond.
Het is niet helemaal steil eerder golvend maar ziet er daardoor nou niet bepaald netter uit of zo.
Vraag me af zou ik met dit dan ook iets kunnen, en hoe zoek je dan zelf de juiste shampoo uit? Aan ingrediënten lijst en zo ? ( aangezien ik in DE woon is niet alles zomaar onlie te bestellen , of andere merken enzo)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399518
Kaio schreef: di 31 mar 2020, 10:11 Maar hoe doe je dat dan deze methode?
Ik heb zo een beetje zitten googlen, maar eh, kan het nog niet geheel volgen. Nu ben ik ook echt niet het heel vrouwelijke type dat veel bezig is met allerlei verzorgingactiviteiten, zoals nagels lakken, naar de kapper etc. ( ook net geen ma flodder dat ook niet he voor als dat beeld op kwam ;D )
Maar mooier haar zou ik toch wel prettig vinden.
Ik heb dun, dun bezaaid, gauw statisch, gauw vet, snel drogend, futloos plat haar. :( In de kleur lichtblond.
Het is niet helemaal steil eerder golvend maar ziet er daardoor nou niet bepaald netter uit of zo.
Vraag me af zou ik met dit dan ook iets kunnen, en hoe zoek je dan zelf de juiste shampoo uit? Aan ingrediënten lijst en zo ? ( aangezien ik in DE woon is niet alles zomaar onlie te bestellen , of andere merken enzo)
Het is zo ingewikkeld als je het zelf wilt. ;) En mijn ervaring is dat ze in Dld bij de DM juist heel veel keus hebben in shampoos en conditioners, gel enz.

Uitgangspunt: frizz is a curl waiting to happen. Dus, als je haar pluizig is kun je ervoor zorgen dat het een mooie krul of slag wordt. De vorm van de krul blijft goed doordat je gel/mousse/krulcreme of wat voor jouw haar goed werkt, gebruikt.
Begin met TLC voor je haar: gebruik een shampoo zonder sls, als of sles. Probeer het wassen met shampoo zo lang mogelijk uit te stellen. Gebruik een conditioner zonder siliconen, die je ook kunt gebruiken voor co-wassen als je dat wilt. Het hangt een beetje van je haartype af wat het beste werkt.
Conditioner niet of niet helemaal uitspoelen, of alleen in de punten, ook weer wat voor jou het beste werkt.
Het haar alleen kammen als het nat is, met een grove kam of met je vingers. In nat haar gel verdelen en van onder naar boven knijpen. Droogknijpen met een t-shirt of microvezel handdoek. Zo knijp je de krul erin.
Aan de lucht laten drogen of drogen met een diffuser. Daarna voorzichtig knijpen om de gel los te maken (scrunch out the crunch). Droog haar niet kammen of borstelen, want dan heb je meteen weer pluis.

Als het haar pluizig wordt kun je het weer natmaken (vochtige handen of plantenspuit) en opnieuw knijpen. Heb je lang haar dan kun je een knot bovenop je hoofd maken voor in bed, dan pluist het ook minder.

En verder kan je er een heleboel extra's mee doen, maar dat hoeft niet. :)
#3399519
Nu?
In de avond mijn haar wassen met shampoo, en echt goed wassen, dus fijn een soort hoofdmassage erbij Afbeelding
Conditioner erin, doorkammen met grove kam. 2 minuutjes laten in werken, spoelen met lauw-koud water.
Iets drogen met handdoek (zodat het niet meer zeiknat is) spulletje erin, en dat mag dan wat ruimer (ik heb de shampoo reeks van LUS brands, zij hebben het spulletje in wavey, curly en kinky coily) en gooi dus een dot op mijn handen verdeel het over 2 handen, gooi mijn hoofd naar beneden en smeer het zo in mijn haar waarbij ik het eerst verdeel en vervolgens met mijn handen over het haar strijk en mijn haar tussen mijn handen heb (praying hands methode) daarna met een oud t-shirt de krullen erin knijpen en droog knijpen... en voila krul!

Ik kan de 3 dagen erna opstaan, met plantenspuit (heb ik ook nog een blob spulletje in) mijn haar nat maken en de krul erin knijpen met t-shirt. En dan is Klara klaar Afbeelding
Ik heb nu dit merk;Afbeelding
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399521
constance.blokzijl schreef: di 31 mar 2020, 13:49 Nu?
In de avond mijn haar wassen met shampoo, en echt goed wassen, dus fijn een soort hoofdmassage erbij Afbeelding
Conditioner erin, doorkammen met grove kam. 2 minuutjes laten in werken, spoelen met lauw-koud water.
Iets drogen met handdoek (zodat het niet meer zeiknat is) spulletje erin, en dat mag dan wat ruimer (ik heb de shampoo reeks van LUS brands, zij hebben het spulletje in wavey, curly en kinky coily) en gooi dus een dot op mijn handen verdeel het over 2 handen, gooi mijn hoofd naar beneden en smeer het zo in mijn haar waarbij ik het eerst verdeel en vervolgens met mijn handen over het haar strijk en mijn haar tussen mijn handen heb (praying hands methode) daarna met een oud t-shirt de krullen erin knijpen en droog knijpen... en voila krul!

Ik kan de 3 dagen erna opstaan, met plantenspuit (heb ik ook nog een blob spulletje in) mijn haar nat maken en de krul erin knijpen met t-shirt. En dan is Klara klaar Afbeelding
Ik heb nu dit merk;Afbeelding
Zo makkelijk kan het zijn! :)

Ik ga eens kijken naar die producten, ken het niet. Heb je die van de kapper?
#3399522
Nee, ik heb dit online besteld. Het komt uit Canada. Maar ik was er zo klaar mee dat ik in de Kruidvat en de drogist in mijn wijk of dingen op waren of niet zonder de sls en dergelijke was....
dat ik ben gaan googlen. Zij hebben op fb ook een eigen pagina met veel handige tips (waaronder die van de plantenspuit met wat all-in-one erin)
Het is nog wat pluiziger dan ik gewend ben maar dat komt waarschijnlijk ook omdat de vorige shampoo nog wel sls bevatte en mijn haar daar ‘zwaar’ van werd. Mijn krul bundeld nu wel veel beter. Dus ik hoop dat de pluis nog minder wordt
#3399523
Ik vind het trouwens geen goedkope shampoo hoor, maar goed ik doe er wel lang mee ondanks mijn lange haar.
En gebruik op het moment geen andere producten dus dat scheelt (maak ik mezelf maar wijs haha)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399525
Heb even gekeken, wel fijne ingrediënten!

De shampoo die ik nu gebruik is ook niet goedkoop. Grote fles, en ik gebruik het maar twee keer per week, doe er zeker al twee jaar mee. ;D
https://www.haarshop.nl/product/lanza-h ... poo-300-ml
En deze van de kapper, staat ook al twee jaar en nog niet op. https://www.carin.be/en/pro-s
Ik wissel af, nu eens de ene, dan de andere. Soms ook alleen co-wash. En soms een clarifying (gewone) shampoo om een keer goed schoon te wassen.
Conditioner: Etos Nude
Gel: Kruidvat. Die houdt de krul/slag er goed in maar ik vind 'em eigenlijk iets te hard. Ben nog op zoek naar een andere.
Maar ik mag van mezelf niets nieuws meer kopen, voordat alles wat ik nu heb bijna op is. ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3399529
1 ding begrijp ik niet.
Ik heb als tiener ooit eens per ongeluk m'n haar met conditioner gewassen ipv shampoo en daar werd het een vettige boel van! :o OMG!
Ik ben maar meteen terug onder de douche gesprongen toen.
Dus hoe kan dat dan? Wassen met enkel conditioner? Wordt het bij jullie dan niet vettig?
Door - pien -
#3399531
Kaio schreef:Maar hoe doe je dat dan deze methode?
Ik heb zo een beetje zitten googlen, maar eh, kan het nog niet geheel volgen. Nu ben ik ook echt niet het heel vrouwelijke type dat veel bezig is met allerlei verzorgingactiviteiten, zoals nagels lakken, naar de kapper etc. ( ook net geen ma flodder dat ook niet he voor als dat beeld op kwam ;D )
Maar mooier haar zou ik toch wel prettig vinden.
Ik heb dun, dun bezaaid, gauw statisch, gauw vet, snel drogend, futloos plat haar. :( In de kleur lichtblond.
Het is niet helemaal steil eerder golvend maar ziet er daardoor nou niet bepaald netter uit of zo.
Vraag me af zou ik met dit dan ook iets kunnen, en hoe zoek je dan zelf de juiste shampoo uit? Aan ingrediënten lijst en zo ? ( aangezien ik in DE woon is niet alles zomaar onlie te bestellen , of andere merken enzo)
Als je op FB zit kijk dan bij Curly Forever. Zij hebben veel bestanden staan, over hoe te beginnen en lijsten van producten met en zonder proteïne en hoe je haar te testen.
Het is even veel uitzoekwerk (maar dat is beginnen te barfen ook :P ) en dan kijken wat het goed doet bij jouw haar...
#3399534
-Annemarie- schreef:Heb even gekeken, wel fijne ingrediënten!

De shampoo die ik nu gebruik is ook niet goedkoop. Grote fles, en ik gebruik het maar twee keer per week, doe er zeker al twee jaar mee. ;D
https://www.haarshop.nl/product/lanza-h ... poo-300-ml
En deze van de kapper, staat ook al twee jaar en nog niet op. https://www.carin.be/en/pro-s
Ik wissel af, nu eens de ene, dan de andere. Soms ook alleen co-wash. En soms een clarifying (gewone) shampoo om een keer goed schoon te wassen.
Conditioner: Etos Nude
Gel: Kruidvat. Die houdt de krul/slag er goed in maar ik vind 'em eigenlijk iets te hard. Ben nog op zoek naar een andere.
Maar ik mag van mezelf niets nieuws meer kopen, voordat alles wat ik nu heb bijna op is. ;D
Die shampoos zitten inderdaad een beetje in de prijsrange als de LUS inderdaad... die zijn wel te onthouden voor als ik niet meer ontken dat ik grijs ben Afbeelding

Ik wilde eerst zo eens proberen hoeveel minder de pluis wordt voor ik weer wat krullencreme of gel wil gebruiken maar die Paulien ook heeft vond ik ook wel een fijne;Schwarzkopf Osis bouncy curls. Niet super crunchy vond ik zelf of plakkerig.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3399561
Tegen pluis gebruik ik zelf deze spray conditioning : https://www.haarshop.nl/product/schwarz ... onditioner

Zelf heb ik haar dat verder heel snel vet wordt. En dik en stug is. Wanneer het in mijn beleving zacht en glad is door de conditioner noemt een kapper het nog stug ::) en als ik in de ochtend mijn haren was kan ik begin van de middag al van kapper te horen krijgen dat mijn haar zo vet is met de vraag wanneer het voor het laatst gewassen is.......
Door - pien -
#3399614
Laika schreef: wo 01 apr 2020, 10:10 Slapen jullie op een satijnen kussensloop?
Was het maar zo'n feest ;D ;D ;D
Nee, ik lach wel...maar zo ver ben ik nog niet. Ik was tussendoor ook mijn haar gewoon met mijn grijsshampoo (niet CG).
Door - pien -
#3399621
pearlsofpassion schreef: di 31 mar 2020, 14:52 1 ding begrijp ik niet.
Ik heb als tiener ooit eens per ongeluk m'n haar met conditioner gewassen ipv shampoo en daar werd het een vettige boel van! :o OMG!
Ik ben maar meteen terug onder de douche gesprongen toen.
Dus hoe kan dat dan? Wassen met enkel conditioner? Wordt het bij jullie dan niet vettig?
Ik heb die ervaring ook hoor.
Heb het maanden geleden gedaan en vond het maar een plakkerige zooi. Nu ik me weer even in CGM verdiep heb ik het weer geprobeerd...nadat ik het 1x p week (vaker was ik het niet) met CG-geschikte shampoo waste.
De eerste dag vond ik het niks, de tweede dag leek het beter (minder vet) en vandaag vind ik het weer matig. Dus ik denk niet dat ik het weer ga doen.
Ik dénk dat de gedachter erachter is dat je haar ook schoon kan worden met enkel water maar dat krullen meer voeding nodig hebben.
#3399624
Laika schreef:Slapen jullie op een satijnen kussensloop?
Katoen-satijn... al jaren omdat ik dat fijn vind. Pas bij een vriendinnetje een paar dagen gelogeerd en die had wel satijn, dan glij ik het hele bed door voor mijn gevoel Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door