Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399520
Er lag nog een bak kleine zelfgedraaide snack(gehakt)balletjes in de vriezer, over van de Kerst. Die heb ik opgebakken met ui/knoflook. Paksoi meegebakken, en op 't laatst een blikje tomaten met basilicum erbij. Bij de Lidl hebben ze tegenwoordig blikjes bio tomaten met kruiden. Handig!

Vandaag nog geen idee. Denk iets met champignons, die moeten op. ;D En sowieso geen vlees vanavond.
Door Lizzy
#3399544
Ik lees zomaar goede dingen over de Lidl! Is het shoppen daar een beetje Corona-proof geregeld?

Ekoplaza is echt volstrekt onbetaalbaar :-X . En het was er van de week zo druk :-X . Ik vind shoppen nog steeds een ramp. Lig 1 nacht van te voren al wakker :-\. Morgen weer naar de Ap :-X
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399547
Lizzy schreef: di 31 mar 2020, 17:08 Ik lees zomaar goede dingen over de Lidl! Is het shoppen daar een beetje Corona-proof geregeld?

Ekoplaza is echt volstrekt onbetaalbaar :-X . En het was er van de week zo druk :-X . Ik vind shoppen nog steeds een ramp. Lig 1 nacht van te voren al wakker :-\. Morgen weer naar de Ap :-X
Bij ons wel. Controle bij de ingang, dat iedereen een karretje neemt. Kom je samen binnen dan moet je allebei een karretje pakken. Wordt standaard voor je schoongemaakt en evt. handschoenen uitgereikt (of was dat bij de Jumbo? Weet het niet meer zeker, maar ook daar controle en schoonmaak).
In de winkel was het helemaal niet druk, wij gaan altijd op zondag, vlak nadat ze opengaan.
Doordeweek een speciale tijd voor ouderen, tussen 9:00 - 11:00 uur. En buiten die tijd het verzoek om ouderen voor te laten zodat ze zo snel mogelijk weer buiten zijn.
Ik vind het top! En ze hebben best wat keuze aan biologische groenten, en andere producten.

Maarja, geen idee hoe het in de Randstad is. Neem aan dat het wel landelijk beleid zal zijn?
Gebruikersavatar
Door pike
#3399549
Vanavond (en morgen ook) oosters stoofvlees met sperziebonen en rijst.

Ik laat alle boodschappen nu thuis bezorgen. Dat vergt wel wat planning want het is hier in het dorp ook druk met bezorgen. Dus heb ik nu twee bestellingen uit staan, eentje voor deze week en eentje voor volgende week en dan heb ik tot voorbij Pasen te eten. Mocht ik wat vergeten zijn kan ik dat altijd nog doorbellen.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3399596
Lizzy schreef: di 31 mar 2020, 17:08 Ik lees zomaar goede dingen over de Lidl! Is het shoppen daar een beetje Corona-proof geregeld?

Ekoplaza is echt volstrekt onbetaalbaar :-X . En het was er van de week zo druk :-X . Ik vind shoppen nog steeds een ramp. Lig 1 nacht van te voren al wakker :-\. Morgen weer naar de Ap :-X
Ekoplaza ja vreselijk duur, maar in barre tijden als nu en het is daar rustig.. ja dan maar een paar boodschapjes daar.. niet al te veel want helaas dat kan niet. Lidl was te doen s morgens, maar ligt er ook aan welk filiaal. Voor mij is die best wel uit de buurt, maar die AH hier gewoon te druk . geen zin om uren in de rij voor de winkel te wachten. Wil in deze tijd gewoon een stille winkel. Bij drukte ga ik er niet in. Maar ik heb geen klagen er is veel keus in kleinere winkels voor mij zowel bakkers als groentenwinkels en een enkel e Turkse supermarkt.
Door Lizzy
#3399615
Aquillo schreef: wo 01 apr 2020, 00:51 Ekoplaza ja vreselijk duur, maar in barre tijden als nu en het is daar rustig.. ja dan maar een paar boodschapjes daar.. niet al te veel want helaas dat kan niet. Lidl was te doen s morgens, maar ligt er ook aan welk filiaal. Voor mij is die best wel uit de buurt, maar die AH hier gewoon te druk . geen zin om uren in de rij voor de winkel te wachten. Wil in deze tijd gewoon een stille winkel. Bij drukte ga ik er niet in. Maar ik heb geen klagen er is veel keus in kleinere winkels voor mij zowel bakkers als groentenwinkels en een enkel e Turkse supermarkt.
Het verschilt echt want Ekoplaza was hier ronduit druk. En dan moet z'n alle in zo'n mini klein winkeltje.... Ik werd er niet echt blij van. Maar ja goed, boodschappen doen word ik sowieso niet blij van.

Ik heb m'n boodschappen weer voor ruim 1 week binnen. Ben daarna een uur bezig geweest om alles uit te laden, schoon te maken, op te bergen, auto reinigen, deurgrepen reinigen, boodschappen tassen reinigen, schoenen reinigen, vloer reinigen, bankpasje reinigen en 50 keer tussendoor m'n handen wassen ::)
Door - pien -
#3399632
De boodschappen zijn weer binnen, dalijk lekker een harinkie eten (2 van de 3 mannen zijn dan meteen dikke vrienden met mij :P en krijgen een klein stukje ;D )
Vanavond eten we verse pizzabodem van de Appie, belegd met tomatensausmetgans, mozzarella, bio-salami, champignonnen en Italiaanse kruiden en een drupje olijfolie. Erbij gekookte broccoli.
Door Lizzy
#3399639
Ik maak voor vanavond ook zelf pizzaatjes. Ik gebruik daarvoor dat Koopmansdiepvriespizzadeegvierkantjes, lekker makkelijk. En daarop een tomatensaus met Italiaanse kruiden en knoflook, erop rode ui, courgette, spinazie, broccoli en Mozzarella. En een beetje Parmezaanse rasp.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399707
Gister champignonnetjes/ui/knoflook gebakken. Gekookte sperziebonen en mihoen uit de vriezer erdoor.

Zo een restje uit de vriezer. Iets met rijst, zag ik toen meneer het in de magnetron zette. ;D
Door Elf
#3399743
Meer tijd en het gezin thuis maakt wel dat er met meer aandacht gekookt wordt. Ook zijn er meer ideeen en dus meer inspiratie :) . Gisteren hebben we zalm gegeten die op een cederhouten plankje de bbq op ging. Met courgette, aubergine, paprika’s en ui uit de oven en gewone en zoete aardappeltjes uit de oven erbij. En zelfgemaakte pesto.

Eergisteren zelf pizza’s gebakken op de bbq. Die tot 320 graden opgestookt (big green egg). Je krijgt dan een hele knapperige bodem, net als uit een echte pizza-oven

Vandaag nog geen idee voor het avondeten. Maar overdag gaan dochter en ik macarons proberen te bakken, ben benieuwd! Koken is mijn grootste hobby, van bakken word ik vaak sjagrijnig ::) . Dochter werkt als bijbaantje in een patisserie en wil dit zo graag eens thuis proberen... ;)
Door Anneloog
#3399821
Had zin in 'chinees ' dus hup keuken in. Nu niet alle groenten in huis maar wel soja saus, oestersaus, vetsin ( ja ik gebruik het in hele milde mate want zonder mist er iets Afbeelding). Wat gambas uit de vriezer, groenten: ui, knoflook paprika die op moest, courgette die ook op moest, prei en wat kastanje champignons. Helaas geen verse gember of Chili maar wel gemberpoeder en chiliflakes. En jammie wat lekker. Gewoon simpele mihoen erbij. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door