Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3398969
Dochter krijgt nu te horen dat de HvA tot 1 september geen fysiek les meer geeft.... ze krijgt wel online les, maar hoe het net de tentamens moet, is nog niet bekend... begin van de week sloot de Universiteit Leiden ook al de deuren tot 1 september.... :-\
Door src_esther
#3398970
MarijeEnBoomer schreef: do 26 mar 2020, 15:09 Ik heb jaren terug ook uit het niets longontsteking gehad dus ik denk niet dat je zo kan stellen dat je dan dus Corona hebt.
Of ik was er wel heel vroeg bij ;D
Dubbele longontsteking? Want dat heeft Meneer_S en is een van de kenmerkende complicaties van Covid-19.

@Kim_S: Hou hem als een havik in de gaten. Beterschap voor jou en je meneer.
#3398971
Kim_S schreef: do 26 mar 2020, 15:16 Aha! Het was dus helemaal geen vleermuis!! :P

Maar was jouw longontsteking toen ook besmettelijk? Want ik hoest al 2 weken en heb minimaal een bronchitis te pakken (dat heb ik al wel ooit gehad dus weet hoe het voelt), en een week later heeft manlief hetzelfde maar dan een graadje erger.

We hebben allebei elk jaar wel eens griep of een verkoudheid, maar zo erg als nu hebben we het nog niet eerder meegemaakt.

Uiteraard kan het ook iets anders zijn, zo lang we niet positief getest zijn blijft het gissen.
Let maar op hoor Kim!
Als hij het ook maar een beetje benauwd krijgt of zwarte vlekken ziet oid, meteen naar ZH hoor! Je hoort zo veel dat mensen super snel benauwd worden en in een paar uur tijd plots het zuurstofgehalte in hun bloed erg laag wordt. Kan zomaar plots verkeerd aflopen. :-\
#3398972
constance.blokzijl schreef: do 26 mar 2020, 17:53 Beterschap voor je collega Siberienne!

Mijn collega is vandaag voor de 2e keer bij de HA geweest, nog steeds niet getest maar voelt zich meer dan slecht en is super benauwd... hij is naar huis gestuurd met een kuur maar wel met de mededeling dat hij zich echt niet slechter mag voelen dan dit, dan moet hij meteen bellen ook al is het midden in de nacht...
zijn vrouw is vorige week maandag in aanraking geweest met een bevestigde patiënt. Zij heeft geen klachten en hij is echt serieus ziek. Ik hoop dat hij snel opknapt..


@kim jij ook beterschap voor je man!
Met wat voor kuur is die dan naar huis gestuurd?
Als het mijn man was liet ik het daar echt niet bij. Je moet soms voor jezelf opkomen om de zorg te krijgen die je nodig hebt. Benauwd zijn is echt niet OK!

En zijn vrouw kan asymptomatisch zijn, zo zijn er zoveel.
Een ziekenhuis in België neemt standaard van iedereen die in de spoed komt een CT van de longen. Van alle mensen die dus voor iets anders binnen komen en geen enkele Corona-achtig klacht hebben. Blijkt 10% toch besmet (en zodanig dat je het op de longen dus ziet). Das echt behoorlijk veel!
Door Siberienne
#3398973
pearlsofpassion schreef: do 26 mar 2020, 20:32 Met wat voor kuur is die dan naar huis gestuurd?
Als het mijn man was liet ik het daar echt niet bij. Je moet soms voor jezelf opkomen om de zorg te krijgen die je nodig hebt. Benauwd zijn is echt niet OK!

En zijn vrouw kan asymptomatisch zijn, zo zijn er zoveel.
Een ziekenhuis in België neemt standaard van iedereen die in de spoed komt een CT van de longen. Van alle mensen die dus voor iets anders binnen komen en geen enkele Corona-achtig klacht hebben. Blijkt 10% toch besmet (en zodanig dat je het op de longen dus ziet). Das echt behoorlijk veel!
PoP heb jij een link naar artikel hierover of naam van ziekenhuis? Wij worden soms ook verrast met ‘rare gevallen’
Ene e doen ons best om de enkele pneumonie die geen COVID19 is eruit te vissen...
#3398979
pearlsofpassion schreef:
Met wat voor kuur is die dan naar huis gestuurd?
Als het mijn man was liet ik het daar echt niet bij. Je moet soms voor jezelf opkomen om de zorg te krijgen die je nodig hebt. Benauwd zijn is echt niet OK!

En zijn vrouw kan asymptomatisch zijn, zo zijn er zoveel.
Een ziekenhuis in België neemt standaard van iedereen die in de spoed komt een CT van de longen. Van alle mensen die dus voor iets anders binnen komen en geen enkele Corona-achtig klacht hebben. Blijkt 10% toch besmet (en zodanig dat je het op de longen dus ziet). Das echt behoorlijk veel!
Een antibioticakuur heeft hij mee gekregen.

Ik had hem al geappt vanmorgen dat als hij nog benauwder werd echt aan de bel moest trekken. Kan alleen maar hopen dat ze het doen natuurlijk
Door Siberienne
#3398980
constance.blokzijl schreef: do 26 mar 2020, 21:46 Een antibioticakuur heeft hij mee gekregen.

Ik had hem al geappt vanmorgen dat als hij nog benauwder werd echt aan de bel moest trekken. Kan alleen maar hopen dat ze het doen natuurlijk
Heeft hij de tip gekregen ademfrequentie te meten? Tel hoe vaak je ademt per minuut. Als dat >25 is is dat ook een reden om een huisarts te bellen.
#3398984
Siberienne schreef: do 26 mar 2020, 20:45 PoP heb jij een link naar artikel hierover of naam van ziekenhuis? Wij worden soms ook verrast met ‘rare gevallen’
Ene e doen ons best om de enkele pneumonie die geen COVID19 is eruit te vissen...
Nee, het was op het nieuws. Zal zien dat ik het vandaag nog terug kan vinden zodat ik je de naam van het ziekenhuis kan geven. Die zullen je wel uitleg geven, vermoed ik. Ze waren duidelijk erg blij dat ze het met Vlaanderen konden delen.
Er werd gezegd dat het uit China kwam en dat die het ook deden om te testen voor er (voldoende) testkits beschikbaar waren.
#3398986
constance.blokzijl schreef: do 26 mar 2020, 21:46 Een antibioticakuur heeft hij mee gekregen.

Ik had hem al geappt vanmorgen dat als hij nog benauwder werd echt aan de bel moest trekken. Kan alleen maar hopen dat ze het doen natuurlijk
Maar ze zeggen toch dat AB Corona erger maakt?
Ik begrijp dit soort dingen niet. :-\
#3398988
Siberienne schreef: Heeft hij de tip gekregen ademfrequentie te meten? Tel hoe vaak je ademt per minuut. Als dat >25 is is dat ook een reden om een huisarts te bellen.
Geen idee! Ik zal het hem nog even doorgeven! Thnx voor de tip....
Door Siberienne
#3398990
pearlsofpassion schreef: vr 27 mar 2020, 07:09 Maar ze zeggen toch dat AB Corona erger maakt?
Ik begrijp dit soort dingen niet. :-\
Ik weet niet waar dat vandaan komt maar volgens mij is dat niet waar. Omdat we bij mensen ook complicaties zien als bv een bacteriële longontsteking bovenop de COVID19 krijgen patiënten in ons ziekenhuis als ze zo ziek zijn dat ze opgenomen moeten worden ook antibiotica tot de rest van de testen bekend is. Dat is een beetje ‘oorlogsgeneeskunde’, normaal zouden we dat niet standaard doen maar met het aantal patiënten dat komt hebben we een aantal dingen gestandaardiseerd om fouten te voorkomen.
Heb je een bron waarin staat dat het schadelijk zou zijn en waarom? Want ik kan dat niet helemaal bedenken eigenlijk.
Door Siberienne
#3398992
Ina schreef: do 26 mar 2020, 21:30 Dit had ik daarover gelezen van het UZ Brussel
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 16783.html
Top! Dank je voor de link.

Wij hebben ook al een aantal patiënten gehad waar voor alle zekerheid op Corona werd getest maar die ook iets anders hadden en die dan toch positief zijn, (bij ons in de PCR) we weten niet goed of dat toeval is of dat mensen doordat ze iets anders krijgen toch ook meer last van het virus hebben.

Nu ik dit type herinner ik me ook dat in China een artikel was dat ook bij mensen met weinig op geen klachten de scans wel positief waren. Dus het kan puur toeval zijn dat de patiënt met een blindedarmontsteking ook COVID19 heeft. Dit maakt infectie preventie wel heel lastig omdat we aparte afdelingen hebben voor COVID19 en niet-COVID19 verdachte patiënten en wie gaan we waar neerleggen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door