Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Roween
#3398960
Hoi!

Sinds 2 weken heeft onze lieve bordeauxdog er (weer) een vriendinnetje bij. Een eigenwijze Cane Corso, van nu 10 weken. Sinds vorige week krijgt de pup ook KVV, echter heeft ze nu vrij dunne, donkere en vooral slijmerige ontlasting. De geur is wel gewoon goed.

Op dit moment heeft ze Alaska puppy, Energique puppy, Alaska wildmix en Kivo rund/eend gehad.
Ook ben ik sinds vandaag begonnen met probiotica.

Maar mijn vraag is dus eigenlijk of ik me zorgen moet maken (haha, dat doe ik al) over haar ontlasting? Moet ze gewoon echt nog wennen aan het vlees? Of kan er iets anders aan de hand zijn?

Ze is verder gewoon vrolijk, speels en heerlijk brutaal.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Roween op ma 04 mei 2020, 15:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3398962
Roween schreef: do 26 mar 2020, 17:35 Hoi!

Sinds 2 weken heeft onze lieve bordeauxdog er (weer) een vriendinnetje bij. Een eigenwijze Cane Corso, van nu 10 weken. Sinds vorige week krijgt de pup ook KVV, echter heeft ze nu vrij dunne, donkere en vooral slijmerige ontlasting. De geur is wel gewoon goed.

Op dit moment heeft ze Alaska puppy, Energique puppy, Alaska wildmix en Kivo rund/eend gehad.
Ook ben ik sinds vandaag begonnen met probiotica.

Maar mijn vraag is dus eigenlijk of ik me zorgen moet maken (haha, dat doe ik al) over haar ontlasting? Moet ze gewoon echt nog wennen aan het vlees? Of kan er iets anders aan de hand zijn?

Ze is verder gewoon vrolijk, speels en heerlijk brutaal.

Alvast bedankt!

Afbeelding
Hoi! Wat een schatje :-* (allebei trouwens).

Zo te lezen is je pup niet afgespeend op vers? Als dat zo is: dan hebben ze gewoon een achterstand. Dus als je pup niet ziek is, levendig is, goed eet, niet afvalt, geen waterige diarree heeft, etc. dan zou ik me persoonlijk niet teveel zorgen maken en het gewoon lekker aankijken. Misschien even een slappe KVV soort kiezen zoals Energique, kijken of het daarop beter gaat (minder grote overstap van brok naar Energique) en vandaar uit weer verder af gaan wisselen.

Probiotica is ook een prima idee naar mijn mening.
Door Roween
#3398976
Bedankt voor je reactie!

Klopt inderdaad, ze heeft vanuit de fokker brokjes meegekregen. Daar was ik na een week, met 7/8 keer per dag poepen, snel klaar mee.

Energique heb ik in huis, vind dat geen fantastische kvv maar misschien in het om te wennen wel goed ja.
Ik ga het een paar dagen achter elkaar geven.

Overigens valt ze niet af maar komt ze, sinds ze kvv krijgt, ook niet heel veel aan. Ze is 200gr in 5 dagen aangekomen. Ik geef haar dan nu ook wat meer voer dan wat de "richtlijnen" voorschrijven want dat kan ze wel hebben.
Door Lizzy
#3398983
Roween schreef: do 26 mar 2020, 21:20 Bedankt voor je reactie!

Klopt inderdaad, ze heeft vanuit de fokker brokjes meegekregen. Daar was ik na een week, met 7/8 keer per dag poepen, snel klaar mee.

Energique heb ik in huis, vind dat geen fantastische kvv maar misschien in het om te wennen wel goed ja.
Ik ga het een paar dagen achter elkaar geven.

Overigens valt ze niet af maar komt ze, sinds ze kvv krijgt, ook niet heel veel aan. Ze is 200gr in 5 dagen aangekomen. Ik geef haar dan nu ook wat meer voer dan wat de "richtlijnen" voorschrijven want dat kan ze wel hebben.
Nee, ik snap je gevoel over Energique. Maar qua KVV wordt het vaak het makkelijkst geaccepteerd door het lichaam als pup alleen brokjes heeft gegeten en moeite heeft met de omschakeling. Voor een paar dagen kan het wel. Even kijken hoe de ontlasting met een dag of 2 is.

Hoe zit het qua wormen? Heb je recent ontwormt?

Je zou ook wat extra probiotica kunnen geven. Bijv. van Puur. Om de darmen even de boosten. Oh, en wat ook wel vaak goed doet is wat gekookte pompoen erbij geven.

Laat even weten hoe het gaat!
Door Roween
#3399002
Ze is 2 weken geleden ontwormd. Zal ik dat voor de zekerheid nog een keer doen? Of is dat echt onzinnig?

Pompoen ga ik zo koken. Nog helemaal niet aan gedacht, bedankt. Vind mijn andere meisje ook lekker!

Ik wacht het weekend even af, mits ze een vrolijk pupje blijft. Mocht er dan nog geen verbetering zijn ga ik toch even checken bij de da of het niks anders is.

Poeh wat kan zo'n kleintje je ineens een onzekere honden-mama maken.
Speelt ook wel mee dat ik afgelopen November mijn liefste vriendinnetje heb moeten laten inslapen en sindsdien ben ik ook nergens meer snel gerust over.

Misschien niet de juiste plaats, maar ik las over jouw lieve Frou. Wat een verdriet zullen jullie, nog steeds, hebben.
Door Lizzy
#3399009
Roween schreef: vr 27 mar 2020, 10:23 Ze is 2 weken geleden ontwormd. Zal ik dat voor de zekerheid nog een keer doen? Of is dat echt onzinnig?
Ze zou vanaf 8 weken maandelijks ontwormt moeten worden volgens mij. Het kan door de wormen komen hoor, diarree. Maar omdat je over bent gegaan op andere voeding kan dat ook wel degelijk de oorzaak zijn. Ik zou het nog even aankijken en nog niet ontwormen.
Pompoen ga ik zo koken. Nog helemaal niet aan gedacht, bedankt. Vind mijn andere meisje ook lekker!

Ik wacht het weekend even af, mits ze een vrolijk pupje blijft. Mocht er dan nog geen verbetering zijn ga ik toch even checken bij de da of het niks anders is.
Lijkt me een strak plan!
Poeh wat kan zo'n kleintje je ineens een onzekere honden-mama maken.
Speelt ook wel mee dat ik afgelopen November mijn liefste vriendinnetje heb moeten laten inslapen en sindsdien ben ik ook nergens meer snel gerust over.

Misschien niet de juiste plaats, maar ik las over jouw lieve Frou. Wat een verdriet zullen jullie, nog steeds, hebben.
Ik snap het helemaal :-* ! Na het overlijden van je lieve vriendinnetje ben je gewoon heel gevoelig en extra gevoelig. Ik herken dat wel :-X . En lief dat je het schrijft over Frou. Ja, we zijn er echt kapot van, van het verlies van Toetie :-\
Door Roween
#3399571
Hondje heeft weer mooie poepjes! En, ook fijn, een stuk minder vaak ;). Heb 2.5 dag Energique gegeven icm met de probiotica en zondagavond, gister en vandaag heeft ze Kivo gehad. Eigenlijk gaat het vanaf zaterdag gewoon prima.
Ook is ze in 6 dagen bijna een kilo aangekomen. Ik blijf nog wel even doorgaan met de probiotica maar mijn zorgen zijn een stuk minder.

Bedankt voor de reacties!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door