Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3398896
Ik kan gelukkig nog wel slapen, meestal.
Maar ik heb wel eens af en toe overdag een "panic attack" momentje. Zo ook bij : de piek wordt pas eind mei verwacht. Dan denk ik echt jee dat is nog 2 maanden.
Verder woon ik in het zwaarst getroffen gebied van Duitsland. De kleur op de kaart is al donkerbruin ipv rood. Gelukkig wonen we in zo'n Duits dorpje.
En toch gaan dingetjes door, zoals boodschappen doen ( wat hier erg rustig is! Kan ik wel aan wennen :biggrin2: )
Pakketjes, en ze zijn hier maar eindelijk het wegdek aan het vernieuwen ( beginnen ze hier heel vroeg mee :whistle: ) Ook gisteren iemand gekomen voor onze ketel want die deed het niet meer. En dan binnenkort een afspraak voor onderhoud ( vorige bedrijf heeft er gewoon een potje van gemaakt :-X ) De leasebak moet ook naar de garage. Ook dat gaat door.
Banden zouden ook moeten :g:
Volgende week komt mijn hellofresh box ook.
Waar ik wel af en toe meeste zorgen om maak is Maci, die krijgt een hoop pillen. ( ook hart) En hij is soms plots heel ziek. Normaal maak je je ook al zorgen om je oudje maar nu wat meer. Want mochten we nu afscheid van hem moeten nemen kan dat wellicht niet op een fijne manier voor hem. Ok *nietaandenkennietaandenken*
Door Lizzy
#3398905
Ik vind dat de vogels ook al vrijer op de weg zitten. Gisteren reden we bijna een kieviet voor z'n sokken en vandaag een kouwtje. Behalve de mens profiteert iedereen van Corona.......

Hebben jullie ook gelezen dat ze mensen oproepen die Corona (bewezen) hebben gehad en beter zijn om bloed te doneren? Dat ze gaan kijken of die antistoffen zieke mensen kunnen helpen? Klonk mij als een minuscuul lichtpuntje maar geen idee of dat ook echt zo is.
Door Tanna
#3398906
Lizzy schreef: do 26 mar 2020, 11:42 Ik vind dat de vogels ook al vrijer op de weg zitten. Gisteren reden we bijna een kieviet voor z'n sokken en vandaag een kouwtje. Behalve de mens profiteert iedereen van Corona.......

Hebben jullie ook gelezen dat ze mensen oproepen die Corona (bewezen) hebben gehad en beter zijn om bloed te doneren? Dat ze gaan kijken of die antistoffen zieke mensen kunnen helpen? Klonk mij als een minuscuul lichtpuntje maar geen idee of dat ook echt zo is.
Bloedplasma denk ik.
Door Siberienne
#3398907
Goede vriendin de in de zorg werkt heeft corona. Ze maakt het nu goed maar echt fijn om te horen was het niet. Heb haar al lang niet gezien, dus ben wat dat betreft niet bang dat ze me besmet heeft. En ik ga er maar vanuit dat ze milde infectie zal hebben. Ondertussen denk ik zelf bij elk hoestje ‘Uhoh’ maar dan spreek ik mezelf maar even streng toe...
Door Tanna
#3398909
Kaio schreef: do 26 mar 2020, 09:31 Ik kan gelukkig nog wel slapen, meestal.
Maar ik heb wel eens af en toe overdag een "panic attack" momentje. Zo ook bij : de piek wordt pas eind mei verwacht. Dan denk ik echt jee dat is nog 2 maanden.
Verder woon ik in het zwaarst getroffen gebied van Duitsland. De kleur op de kaart is al donkerbruin ipv rood. Gelukkig wonen we in zo'n Duits dorpje.
En toch gaan dingetjes door, zoals boodschappen doen ( wat hier erg rustig is! Kan ik wel aan wennen :biggrin2: )
Pakketjes, en ze zijn hier maar eindelijk het wegdek aan het vernieuwen ( beginnen ze hier heel vroeg mee :whistle: ) Ook gisteren iemand gekomen voor onze ketel want die deed het niet meer. En dan binnenkort een afspraak voor onderhoud ( vorige bedrijf heeft er gewoon een potje van gemaakt :-X ) De leasebak moet ook naar de garage. Ook dat gaat door.
Banden zouden ook moeten :g:
Volgende week komt mijn hellofresh box ook.
Waar ik wel af en toe meeste zorgen om maak is Maci, die krijgt een hoop pillen. ( ook hart) En hij is soms plots heel ziek. Normaal maak je je ook al zorgen om je oudje maar nu wat meer. Want mochten we nu afscheid van hem moeten nemen kan dat wellicht niet op een fijne manier voor hem. Ok *nietaandenkennietaandenken*
Daar zit ik ook mee, oude hond van haast 17. Hoe moet dat als het binnenkort niet meer gaat? We hadden de dierenarts dan graag thuis gewild maar dat kan dus niet meer. Autorijden mag mijn lief nog niet na het herseninfarct, na maanden vertraging bij het CBR nog een kleine keuring en rijtest voor de boeg maar dat is allemaal niet doorgegaan natuurlijk en ik rijd niet. De dierenarts zit 20 km verder, hoe gaan we daar eventueel heen met een hond die niet meer kan en die het tegenwoordig afschuwelijk vindt om in een auto te moeten liggen. En hoe dan, in een taxi kan niet met een hondje. Dan nog dat we officieel niet samen naar binnen mogen........ik kan wel janken als ik eraan denk. Sterker nog, dat doe ik ook.
Ik weet het, voor iemand anders lijken het kleine zorgjes maar voor ons is het allemaal heel groot en verdrietig.
17 jaar.........
Gebruikersavatar
Door sam28
#3398914
Lizzy schreef: do 26 mar 2020, 11:51 Ja, dat! Hier: https://www.ad.nl/dossier-corona-in-het ... 6gCnup9xHg

Pa heeft huisarts gebeld. Ze krijgen geen test. Omdat ze geen super hoge koorts hebben. Ze voelen zich beide niet goed. De huisarts zegt dat het met een dag of 7 wel beter zal gaan. Ze zijn nu 1 week onderweg met zich niet lekker voelen maar in de eerste week hadden ze alleen verhoging.
Is dit miss iets voor ze?
https://www.duic.nl/algemeen/umc-utrech ... ronacheck/
Gebruikersavatar
Door sam28
#3398915
Siberienne schreef: do 26 mar 2020, 11:50 Goede vriendin de in de zorg werkt heeft corona. Ze maakt het nu goed maar echt fijn om te horen was het niet. Heb haar al lang niet gezien, dus ben wat dat betreft niet bang dat ze me besmet heeft. En ik ga er maar vanuit dat ze milde infectie zal hebben. Ondertussen denk ik zelf bij elk hoestje ‘Uhoh’ maar dan spreek ik mezelf maar even streng toe...
Hee wat naar, ik hoop het, dat het bij milde klachten blijft. :-\
#3398917
Tanna schreef: do 26 mar 2020, 11:59 Daar zit ik ook mee, oude hond van haast 17. Hoe moet dat als het binnenkort niet meer gaat? We hadden de dierenarts dan graag thuis gewild maar dat kan dus niet meer. Autorijden mag mijn lief nog niet na het herseninfarct, na maanden vertraging bij het CBR nog een kleine keuring en rijtest voor de boeg maar dat is allemaal niet doorgegaan natuurlijk en ik rijd niet. De dierenarts zit 20 km verder, hoe gaan we daar eventueel heen met een hond die niet meer kan en die het tegenwoordig afschuwelijk vindt om in een auto te moeten liggen. En hoe dan, in een taxi kan niet met een hondje. Dan nog dat we officieel niet samen naar binnen mogen........ik kan wel janken als ik eraan denk. Sterker nog, dat doe ik ook.
Ik weet het, voor iemand anders lijken het kleine zorgjes maar voor ons is het allemaal heel groot en verdrietig.
17 jaar.........
Als de nood aan de man is komt de da echt wel hoor!
Je zet de deur open en neemt afstand. De da onderzoekt de hond en dient een slaapmiddel toe. Neemt vervolgens afstand zodat jullie bij de hond kunnen. Desnoods met handschoenen en een doek voor je mond. Daar is heus een mouw aan te passen!!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3398918
Ingeborg1958 schreef: do 26 mar 2020, 12:30 Als de nood aan de man is komt de da echt wel hoor!
Je zet de deur open en neemt afstand. De da onderzoekt de hond en dient een slaapmiddel toe. Neemt vervolgens afstand zodat jullie bij de hond kunnen. Desnoods met handschoenen en een doek voor je mond. Daar is heus een mouw aan te passen!!
En anders wil ik wel rijden hoor! (als het niet binnen 2 weken is want we kwakkelen hier zelf nog met “officieel geen corona” waarvan we denken dat het wel zo is)...
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3398919
Had ik al gezegd dat manlief een dubbele longontsteking heeft? Na een paar dagen flink hoesten, en daarvoor 0 klachten. Dat kán toch gewoon geen toeval zijn, dat is toch niet een gewoon griepje??

Het ergste is, dat hij “omdat mijn test negatief was en hij niet in Brabant geweest is” geen test krijgt, en ook maar gewoon naar de huisartsenpraktijk moest komen ter beoordeling...

Zijn wij nou gek?
Door Tanna
#3398920
Ingeborg1958 schreef: do 26 mar 2020, 12:30 Als de nood aan de man is komt de da echt wel hoor!
Je zet de deur open en neemt afstand. De da onderzoekt de hond en dient een slaapmiddel toe. Neemt vervolgens afstand zodat jullie bij de hond kunnen. Desnoods met handschoenen en een doek voor je mond. Daar is heus een mouw aan te passen!!
Maar zelfs dan willen we haar vasthouden, dat snap je. Hopelijk redt ze het nog een tijd en zijn de regels dan weer wat soepeler. Maar ja, erover tobben houd je niet tegen.

Overigens is een vriendin van mij de laatste week twee keer met haar hond bij de da geweest en hebben ze hem beide keren met z'n drieën vast moeten houden om hem te behandelen, dat gebeurt dus ook nog wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door