Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3398837
Lizzy schreef: wo 25 mar 2020, 12:27 Ik heb net naar TV zitten kijken. Jaap van het RIVM was er. Gommers van IC. Ze verwachten eind mei de piek.
Die snap ik niet geheel, dat is over 2 maanden. :g: wat was de uitleg ervan?
Door *Marieke*
#3398838
Lizzy schreef: wo 25 mar 2020, 12:27 Ik heb net naar TV zitten kijken. Jaap van het RIVM was er. Gommers van IC. Ze verwachten eind mei de piek.
Het gaat hier alleen niet over het aantal besmettingen. Dit gaat puur over de bezetting qua bedden op de IC. Gommers denkt op 1 april 1600 ic bedden nodig te hebben en eind mei de piek op de IC van 2100 bedden. Hierin zijn niet alleen bezetting van bedden met Corona besmette patiënten. Maar ook andere IC behoeftige patiënten. Het gaat puur om het echte totaal aantal IC bedden. En dit gaat echt wel een ding worden.. Mensen op de IC liggen gemiddeld lang aan de beademing.
Door Siberienne
#3398840
Sterfgevallen lopen altijd achter bij nieuwe gevallen. Beademing op de IC duurt gemiddeld 18 dagen. Dus als iemand besmet raakt, dan nog incubatie tijd erbij tellen van stel 7 dagen tot iemand klachten krijgt en dan zien wij nog vaak dat mensen pas na 7-10 dagen zodanig zei worden dat ze beademd moeten worden. Dat betekent dat tussen besmetting en IC opname zomaar 14-17 dagen kan zitten, tel er nog 18 dagen beademing bij op en je zit aan 35 dagen na de besmetting dat iemand of nog op de IC ligt op bv overlijdt. Dat betekent dat het aantal sterfgevallen in Italie niet direct te correleren is aan de maatregelen die begin maart getroffen zijn, daar zit een vertraging in. Plus dat ik denk dat de cijfers achteraf nog wel eens gecorrigeerd zouden kunnen worden omdat in Italie nu alles corona heet. Dat is bij ons soms zelfs al heel alert zijn om een COVID19 en een patient met iets anders eruit te kunnen vissen.

Maar goed, dit is nog een beetje speculatie, ik ben nu bezig met uitzoek werk.
Door Lizzy
#3398843
Siberienne schreef: wo 25 mar 2020, 16:06 Sterfgevallen lopen altijd achter bij nieuwe gevallen. Beademing op de IC duurt gemiddeld 18 dagen. Dus als iemand besmet raakt, dan nog incubatie tijd erbij tellen van stel 7 dagen tot iemand klachten krijgt en dan zien wij nog vaak dat mensen pas na 7-10 dagen zodanig zei worden dat ze beademd moeten worden. Dat betekent dat tussen besmetting en IC opname zomaar 14-17 dagen kan zitten, tel er nog 18 dagen beademing bij op en je zit aan 35 dagen na de besmetting dat iemand of nog op de IC ligt op bv overlijdt. Dat betekent dat het aantal sterfgevallen in Italie niet direct te correleren is aan de maatregelen die begin maart getroffen zijn, daar zit een vertraging in. Plus dat ik denk dat de cijfers achteraf nog wel eens gecorrigeerd zouden kunnen worden omdat in Italie nu alles corona heet. Dat is bij ons soms zelfs al heel alert zijn om een COVID19 en een patient met iets anders eruit te kunnen vissen.

Maar goed, dit is nog een beetje speculatie, ik ben nu bezig met uitzoek werk.
Ah OK, ik snap het, bedankt voor de uitleg. Ik wens je veel sterkte bij je uitzoekwerk :-*
Door Lizzy
#3398845
Ik heb m'n vader net gebeld. Gaat niet goed daar. Hij en zijn vrouw zijn nu echt ziek :-X . Ik heb hem gesommeerd om direct hun huisarts te bellen. Dat ging ie doen. Ik denk echt dat ze beide hartstikke besmet zijn met Corona (vorige week terug gekomen uit Spanje :-X ).
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3398846
Lizzy schreef: wo 25 mar 2020, 17:49 Ik heb m'n vader net gebeld. Gaat niet goed daar. Hij en zijn vrouw zijn nu echt ziek :-X . Ik heb hem gesommeerd om direct hun huisarts te bellen. Dat ging ie doen. Ik denk echt dat ze beide hartstikke besmet zijn met Corona (vorige week terug gekomen uit Spanje :-X ).
Echt waar soms he
Hopelijk hebben ze geluisterd naar je :-*
Mijn ma is gelukkig wel gestopt met werken bij mensen thuis, al is het omwille van mij pa van 70+, ook goed. Pa gaat nog wandelen, aan de ene kant ook nodig he. Gelukkig gaat het nog goed.
Lizzy, sterkte he :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3398847
Lizzy schreef:Ik heb m'n vader net gebeld. Gaat niet goed daar. Hij en zijn vrouw zijn nu echt ziek :-X . Ik heb hem gesommeerd om direct hun huisarts te bellen. Dat ging ie doen. Ik denk echt dat ze beide hartstikke besmet zijn met Corona (vorige week terug gekomen uit Spanje :-X ).
Ik hoop dat hij geluisterd heeft! Heel veel sterkte met de zorgen Lizzy!
:bigarmhug: :bigarmhug:
Door MillyMol
#3398848
Lizzy schreef: wo 25 mar 2020, 17:49 Ik heb m'n vader net gebeld. Gaat niet goed daar. Hij en zijn vrouw zijn nu echt ziek :-X . Ik heb hem gesommeerd om direct hun huisarts te bellen. Dat ging ie doen. Ik denk echt dat ze beide hartstikke besmet zijn met Corona (vorige week terug gekomen uit Spanje :-X ).
Jemig Lizzy, wat een zorgen erbij! Kun je zelf anders niet de HA bellen?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3398849
Bah Lizzy, wat een zorgen! Hopelijk worden ze snel getest, ze komen daar wel voor in aanmerking volgens mij. Als ze weten dat het dat is kunnen ze hopelijk ook sneller reageren op de klachten.

Ik duim voor een goede afloop in ieder geval! :-*
Door Chouka
#3398850
Lizzy schreef: wo 25 mar 2020, 17:49 Ik heb m'n vader net gebeld. Gaat niet goed daar. Hij en zijn vrouw zijn nu echt ziek :-X . Ik heb hem gesommeerd om direct hun huisarts te bellen. Dat ging ie doen. Ik denk echt dat ze beide hartstikke besmet zijn met Corona (vorige week terug gekomen uit Spanje :-X ).
Dan duim ik dat alles goed verloopt.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3398851
Lizzy schreef: wo 25 mar 2020, 17:49 Ik heb m'n vader net gebeld. Gaat niet goed daar. Hij en zijn vrouw zijn nu echt ziek :-X . Ik heb hem gesommeerd om direct hun huisarts te bellen. Dat ging ie doen. Ik denk echt dat ze beide hartstikke besmet zijn met Corona (vorige week terug gekomen uit Spanje :-X ).
Ik ga ook duimen voor een goede afloop!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door