Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3398477
hannabelgje schreef: zo 22 mar 2020, 13:23 Hebben jullie ooit zaden getest? Ik heb nog heel veel zaden, maar die zijn wel een aantal jaren oud inmiddels.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ik heb het nog niet gedaan maar ik zaai ze dan dik uit in een bakje ipv in volle grond. Omdat het anders toch wel frustratie geeft als ze niet uitkomen en ik niet weet hoe lang ik moet wachten (en de plek vrij houden). Zeker met trage groeiers als wortels, pastinaak, ui ed...
En ik doe het vooral niet omdat ik er te lui voor ben. Ik zie er wel het nut van in.

Alles wat 2 jaar over datum is, heeft weinig zin dat je nog probeert.
#3398613
Nou.... Vinden jullie de eerste niet prachtig geworden?
WhatsApp Image 2020-03-23 at 13.49.27.jpeg
WhatsApp Image 2020-03-23 at 13.49.27.jpeg (376.29 KiB) 2129 keer bekeken
Maar helaas.... Project toch mislukt... :'( :'(

Zo gauw ik ernaar wijs, brokkelt het uit elkaar...
WhatsApp Image 2020-03-23 at 13.49.27 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-03-23 at 13.49.27 (1).jpeg (149.09 KiB) 2129 keer bekeken
Nu toch maar een houten bak besteld voor dit jaar, en gaan sparen voor een duurzame moestuin Hero-bak.... ::)
De zaailingen groeien trouwens goed hoor ;)
#3400863
En? Iedereen al verwoed aan het kweken?

Ik heb eerst pad gelegd. Vorig jaar een karrevracht stenen uitgegraven :-X en dit jaar er paden mee gepuzzeld. Natuurlijk niet voldoende voor de hele moestuin, maar toch een heel eind. De extra grote tegels voor de compostbak zijn niet opgegraven. De rest wel. Ben er best trots op.
IMG_20200407_155118.jpg
IMG_20200407_155118.jpg (7.06 MiB) 1973 keer bekeken
IMG_20200407_155127.jpg
IMG_20200407_155127.jpg (6.45 MiB) 1973 keer bekeken
Er zijn ook al uitjes geplant (en terug uitgegraven door de katten >:(), ertussen worteltjes gezaaid en (in een andere bed) bloemkooltjes geplant. En gisteren de aardappels gepoot.
Net nog het laatste in potjes voorgezaaid.
Nu hier en daar nog wat ter plekke zaaien en onkruid verwijderen en we zijn weer vertrokken voor dit jaar.
Alleen vrees ik dat de bloesems van m'n perzikenboom stukgevroren zijn. :-\

Heerlijk weer is het he, om te moestuinieren? Er lag wel weer wat water vallen. ::)
#3400865
Wat een enorm leuke paadjes valerie!

Hier in ieder geval gezien dat ik mijn bak achter niets hoef in te zaaien. Daar komt de cherrytomaat alweer in flinke aantallen boven. Hopelijk weer net zo'n rijke opbrengst al vorig jaar :biggrin2:
Voor heb ik raapsteeltjes geplant, sla, stengelui en radijs. Merk daar wel dat het eigenlijk aan de droge kant is. Vanavond maar even sproeien...
#3400868
Ja, het was veel werk. Maar de stenen in de grond laten zitten was echt geen optie en dan kan ik ze beter zo gebruiken ipv te moeten betalen om ze af te voeren en dan weer iets anders te moeten kopen om paden te maken.

Zo zag het eruit tijdens de opgraafwerken.
IMG_20190505_213454.jpg
IMG_20190505_213454.jpg (3.31 MiB) 1961 keer bekeken
Enkel die grote v-vormige steen links kreeg ik er met geen mogelijkheid uit (was niet met 2 man te tillen) en heb ik dus gewoon nog een stuk dieper ingegraven zodat ik er ook geen last meer van heb.
#3400873
Wow PoP, wat heb jij een werk verzet en wat ziet het er netjes uit!

Ik ben net wat te vroeg begonnen. Althans, in maart beginnen is altijd een gokje. Maar dat mijn veldsla totaal niet boven zou komen en de de rest ook maar bar weinig is toch wel jammer. Nou ja, ik ben op de meeste plekken opnieuw begonnen of ik heb bij gezaaid en her en der piept er nu wat boven de grond.

Mijn erwten gaan wel heel erg goed en mijn aardbeienplantjes komen ook mooi de winter uit.

Het enige wat tot mijn frustratie totaal niet wil lukken is de aardappelen. Vorig jaar heb ik gewoon willekeurig een aardappel gepakt en laten spruiten. Nu wil het niet, ik heb al meerdere soorten geprobeerd. Heb nu 1 aardappel met wat spruitjes, maar niet genoeg om de 6 vakken die ik in gedachte had vol te zetten. En aangezien we maar 1 keer per week boodschappen doen, duurt het zo lang voor ik weer nieuwe kan proberen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door