Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3397723
Assistente belt net terug, ik krijg een test :o
Die zag ik niet aankomen...

Ze kwam er nog niet doorheen bij de instantie die het regelt, maar zodra dat zo is belt ze me terug hoe het verder gaat.

Jeetje...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3397724
eelke schreef: di 17 mar 2020, 12:03 Nou, op die manier is de grootste groep 'beschermd' door immuniteit, en dan kun je die groep veilig laten werken en omgaan met de risicogroep. Ik geloof dat dat het idee was?
Hoe ze dan bedenken te gaan weten wie er binnen die 60% valt straks zal mij dan weer benieuwen.

En natuurlijk heb je minder kans dat je ziek gemaakt wordt door iemand als het HI 60% is ipv 10%.

Ja, dat is het idee, alleen staat er nog nergens beschreven dat je immuun wordt als je het eenmaal gehad hebt.

Goed, wat je ook doet of laat, het zal er toch op neer komen dat er veel mensen zullen overlijden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3397725
Kim_S schreef: di 17 mar 2020, 12:33 Assistente belt net terug, ik krijg een test :o
Die zag ik niet aankomen...

Ze kwam er nog niet doorheen bij de instantie die het regelt, maar zodra dat zo is belt ze me terug hoe het verder gaat.

Jeetje...

Ow dear :-\ We duimen voor je dat het "just a flu" is :-*
Door eelke
#3397726
Angelique schreef: di 17 mar 2020, 12:36 Ow dear :-\ We duimen voor je dat het "just a flu" is :-*
Ja of niet, want als je lijf dit te boven komt, heb je het maar gehad. Als het just a flu is, heb je nu de griep, en volgende week misschien alsnog corona :-\

Desalniettemin, wel spannend Kim! Toch wel even schrikken denk ik. Maar het geeft wel duidelijkheid.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3397727
Lizzy schreef: di 17 mar 2020, 11:59 Ik dacht eerlijk gezegd ook niet dat je met 50% a 60% besmette mensen nooit een herd immunity bereikt? Ik dacht dat dit rond de 80% of hoger moest liggen? Of ben ik nou gek?

Geen idee, bij vaccins binnen deze materie wordt al snel gesproken over veel hogere percentages als in boven de 90% oid.

En dan halen ze zelf de mazelen erbij en dacht ik...mensen van 50+ hebben allemaal mazelen gehad en die zijn dan zelf wel immuun, maar blijkbaar geldt daarvoor ook geen groepsimmuniteit.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3397730
eelke schreef: di 17 mar 2020, 12:04 Het is natuurlijk ook niet dat de alternatieven nu zo veel beter zijn. Wuhan zit nog steeds op slot, wanneer moeten ze dat opengooien dan? Als er dan nog geen goede enting voor is gaat het virus dan daar ook gewoon opnieuw weer rond. Dus ja, wat moet je dan?
Geen idee, ik krijg alleen de kriebels als ik van Dissel verwachtingen hoor uiten en tegelijkertijd weet dat hij nog niet zo gek lang geleden van mening was dat het maar een matig besmettelijk virusje was waarvan de kans erg klein was dat die naar europa zou komen.

Kijk ik zit ook niet op een lock down te wachten, want idd, in wuhan zitten ze nu nog steeds opgehokt.
#3397735
Hoe zien jullie dagen er nu een beetje uit? Komen degene die geen verschijnselen hebben nog buiten? Boodschappen doen en honden uitlaten? En verder?

Wij gaan nog wel met de honden op pad, maar het is hier natuurlijk al rustig en iedereen houd ver afstand.
Boodschappen hebben wij nog voor een ruime week en voor de honden voor een maand. Verder werk ik thuis en hebben wij al een tijdje geen bezoek en gaan ook nergens op bezoek of heen.
Normaal staat onze portdeur open maar deze is nu al een tijdje op slot.
Door hannabelgje
#3397737
Ik werk thuis, ik kom zoveel mogelijk buiten. 3x per dag hond uitlaten. Vandaag wat minder want die was een beetje veel overprikkeld gisteren. Iets teveel gewandeld de afgelopen dagen. Ik ga na het werk in de avond wandelen/fietsen met mijn nichtje. Spreek ik toch nog iemand met weinig besmettingsrisico want we zijn buiten. Ik ga geen boodschappen als het niet persee moet en ik heb de hondenschool ook afgezegd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

#3397739
Kim_S schreef: di 17 mar 2020, 12:33 Assistente belt net terug, ik krijg een test :o
Die zag ik niet aankomen...

Ze kwam er nog niet doorheen bij de instantie die het regelt, maar zodra dat zo is belt ze me terug hoe het verder gaat.

Jeetje...
Idd jeetje Kim....
Ik denk fijn: dan weet je maar hoe en wat, ook voor je gezin :-* maar het maakt het wel echt echt, ofzo....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3397741
Kim_S schreef: di 17 mar 2020, 12:33 Assistente belt net terug, ik krijg een test :o
Die zag ik niet aankomen...

Ze kwam er nog niet doorheen bij de instantie die het regelt, maar zodra dat zo is belt ze me terug hoe het verder gaat.

Jeetje...
Heb je dan wellicht wel de BP primeur :P

Nee zonder gekheid, je hoest toch, je twijfelt, je denkt eraan. Om het uiteindelijk zeker te weten geeft denk ik meer rust. Hoe de uitslag ook is :-\ Nu denk je er ook steeds aan.
Sterkte want spannend is het wel :-*
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3397742
Het is maar goed dat ik niet doodziek ben, ik heb nog steeds niet gehoord hoe en wat. Dus we wachten nog maar even af.

Het is idd wel heel fijn dat ik straks (nou ja, binnen een paar dagen) weet of dit het nou is of niet. Als ik het heb dan kan ik als het over is tenminste met een gerust hart naar buiten :P
Door zurca
#3397743
Toch wel spannend Kim...

Lizzy, bedankt voor de spiritus-tip, kon de laatste 2 flessen nog vinden in onze AH.

AH is hier nog altijd half leeg. Ik wil niet gaan hamsteren maar ga toch van bepaalde dingen wat extra meenemen... als het er is. Geen karren vol maar wel wat extra's. Ik voel me er toe genoodzaakt want gewoon je boodschappen doen is er hier niet bij.

Verder ziet ons dagelijks leven er nog redelijk gewoon uit. Ik ga de deur uit om te werken, al zijn mijn uren wel teruggeschroefd want wij leveren veel aan restaurants. Ik doe boodschappen en ga gewoon wandelen met Pippa. We zijn afgelopen weekend ook gewoon naar onze stacaravan geweest en gaan aankomend weekend weer. Mijn vriend werkt wel thuis. En ik doe mijn best om een aantal keer per dag dingen als deurknoppen, lichtschakelaars enzo te ontsmetten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door