Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3396541
Het is inderdaad dat de schoen zo gemaakt is dat het de boog van de voet volgt zeg maar.
De vivo hi tops (oude model)die ik heb daar ervaar ik dat niet bij of nauwelijks en daar krijg ik ook dat eendenvoetengevoel bij :biggrin2: met bijbehorend geluid ::)
Mijn merrells volgen de vorm van de voet ook, die vind ik dan ook heerlijk om aan te hebben.
De wildlings heb ik hetzelfde bij als de vivo's, beide schoenen zitten prima en ik loop er ook goed mee maar ze zitten niet zo comfy als de merrells, ik verwacht daarom dan ook dat de joe nimble 's mij ook heel goed gaan bevallen. Ze zitten lekker passend om de achterkant van de voet en bij de tenen alle ruimte.

Aangezien het hier in de bossen hoog water is ::) heb ik vanmorgen toch maar voor mn kaplaarzen gekozen. Maar zodra het weer eindelijk eens wat gaat opknappen ga ik er ook mee de bossen in ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3396562
zurca schreef: vr 06 mar 2020, 10:49 Het is inderdaad dat de schoen zo gemaakt is dat het de boog van de voet volgt zeg maar.
De vivo hi tops (oude model)die ik heb daar ervaar ik dat niet bij of nauwelijks en daar krijg ik ook dat eendenvoetengevoel bij :biggrin2: met bijbehorend geluid ::)
Mijn merrells volgen de vorm van de voet ook, die vind ik dan ook heerlijk om aan te hebben.
De wildlings heb ik hetzelfde bij als de vivo's, beide schoenen zitten prima en ik loop er ook goed mee maar ze zitten niet zo comfy als de merrells, ik verwacht daarom dan ook dat de joe nimble 's mij ook heel goed gaan bevallen. Ze zitten lekker passend om de achterkant van de voet en bij de tenen alle ruimte.

Aangezien het hier in de bossen hoog water is ::) heb ik vanmorgen toch maar voor mn kaplaarzen gekozen. Maar zodra het weer eindelijk eens wat gaat opknappen ga ik er ook mee de bossen in ;)
Ik loop op de vivo tracker, de vivo hi top (ook oude model) en op merrell vapor glove, en op alle drie loop ik bijzonder comfortabel. Waarbij de merrell net breed genoeg is, die had niet smaller mogen zijn. Het eendenvoetengevoel of -geluid herken ik absoluut niet. En juist omdat ik telkens lees dat mensen die op deze schoenen zo lekker lopen ook op Joe Nimble lekker lopen of zelfs nog prettiger, was ik die gaan passen. Maar dat ging dus echt niet. Blijf het vreemd vinden.
Als de schoenen nou toch de boog van de voet volgen dan loop je toch niet echt als ware het barefoot? Als je blootvoets loopt zit er ook niks onder die boog. En als de schoen de boog wel volgt, dan moet dat wel heel precies onder je voet passen anders voelt dat goed verkeerd.
Door zurca
#3396563
Kaio schreef: vr 06 mar 2020, 11:46 Oo chips! Daar zitten ook serieus leuke bij! Leuke sneakers
En! Ook leuke laarsjes :dribble:
He bah ik moet nog zoveel schoenen vervangen :biggrin2: verjaardag duurt nog lang ::) ;D
Jaaa die eerste 'afzaklaarzen' vind ik echt zo leuk! En inderdaad ook leuke sneakers....
::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3396570
pike schreef: vr 06 mar 2020, 13:58 Ik loop op de vivo tracker, de vivo hi top (ook oude model) en op merrell vapor glove, en op alle drie loop ik bijzonder comfortabel. Waarbij de merrell net breed genoeg is, die had niet smaller mogen zijn. Het eendenvoetengevoel of -geluid herken ik absoluut niet. En juist omdat ik telkens lees dat mensen die op deze schoenen zo lekker lopen ook op Joe Nimble lekker lopen of zelfs nog prettiger, was ik die gaan passen. Maar dat ging dus echt niet. Blijf het vreemd vinden.
Als de schoenen nou toch de boog van de voet volgen dan loop je toch niet echt als ware het barefoot? Als je blootvoets loopt zit er ook niks onder die boog. En als de schoen de boog wel volgt, dan moet dat wel heel precies onder je voet passen anders voelt dat goed verkeerd.
Ik vind dat juist meer barefoot, ze volgen je voet net zoals een sok bijv. De zool is dermate flexibel dat ie meeveert, dus verder geen steun biedt. Als er juist een zool van je voet afstaat, heb ik meer het idee dat je voet iets moet compenseren om dat omhoog te trekken.
Ik heb er eentje die helemaal plat zijn en wat minder flexibel, en die vind ik niet zo geweldig.
zurca schreef: Jaaa die eerste 'afzaklaarzen' vind ik echt zo leuk! En inderdaad ook leuke sneakers....
::) :biggrin2:
Ja he daar had ik ook gelijk een oogje op.
Gebruikersavatar
Door pike
#3396573
Kaio schreef: vr 06 mar 2020, 15:07 Ik vind dat juist meer barefoot, ze volgen je voet net zoals een sok bijv. De zool is dermate flexibel dat ie meeveert, dus verder geen steun biedt. Als er juist een zool van je voet afstaat, heb ik meer het idee dat je voet iets moet compenseren om dat omhoog te trekken.
Ik heb er eentje die helemaal plat zijn en wat minder flexibel, en die vind ik niet zo geweldig.
Daar zit wat in ja. Ik heb zojuist mijn trackers nader bestudeerd. En daar zit inderdaad toch iets van een boogvorm in. Maar die voel ik dus niet als ik de schoenen aan heb. De high top is vrijwel plat. Die lijkt alleen aan de zijkant een ietsiepietsie op te lopen. Ook daar voel ik met lopen niets van.
De merrels heb ik voor de winter schoon opgeborgen, die heb ik nog niet nader bestudeerd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3396578
pike schreef: vr 06 mar 2020, 15:31 Daar zit wat in ja. Ik heb zojuist mijn trackers nader bestudeerd. En daar zit inderdaad toch iets van een boogvorm in. Maar die voel ik dus niet als ik de schoenen aan heb. De high top is vrijwel plat. Die lijkt alleen aan de zijkant een ietsiepietsie op te lopen. Ook daar voel ik met lopen niets van.
De merrels heb ik voor de winter schoon opgeborgen, die heb ik nog niet nader bestudeerd.
Het is alleszinds niet de bedoeling dat je het voelt als je ze aanhebt.
Ik vind m'n Mukishoes ook comfortabeler dan Vivo omdat de zool gewoon flexibeler is. En ik vind de Vivo Lite comfortabeler dan de HI top omdat die beter de voetvorm volgt terwijl de HI Top wat te veel ruimte heeft aan de enkel en voetboog en daardoor het leer wat bolt bij elke stap. En dat hoor je ook.

Zurca, jij noemt de Wildlings ook in die categorie? Dat heb ik absoluut niet. Die zool is zo ontzettend flexibel en onder de voetboog zit zelfs geen zool, die hinderen mij echt op geen enkele manier.

Merrels heb ik niet, meneer wel, maar ik vind ze zowiezo maar Semi-barefoot. De nieuwe versie vapor glove toch. Lichte demping onder de hiel, te weinig ruimte aan de tenen en iets van voetboog zou idd kunnen. Wel minimaal allemaal he, maar toch... Geen merk dat ik nog zou aanraden, tenzij om de overgang te maken vanuit gewone schoenen..
Gebruikersavatar
Door pike
#3396604
pearlsofpassion schreef: vr 06 mar 2020, 16:49 Het is alleszinds niet de bedoeling dat je het voelt als je ze aanhebt.
Ik vind m'n Mukishoes ook comfortabeler dan Vivo omdat de zool gewoon flexibeler is. En ik vind de Vivo Lite comfortabeler dan de HI top omdat die beter de voetvorm volgt terwijl de HI Top wat te veel ruimte heeft aan de enkel en voetboog en daardoor het leer wat bolt bij elke stap. En dat hoor je ook.
Ik heb bij de hi top absoluut niet te veel ruimte bij de enkel, er bolt dan ook niets en je hoort ook niks. Elke voet is gewoon anders dat is duidelijk.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3396622
Ja dat is, en dat maakt het ook lastig.
Ik vermoed dat Vivo eigelijk wat te smal is aan de tenen voor mij en ik daardoor een maat groter heb dan achteraan goed zou zijn. Ik had eerst de mannenversie, maar dat was ook geen succes.
Ik zou heel graag zo'n groundieslaarsjes hebben, die vind ik prachtig. Misschien passen die beter.
Maar ik ben ook wel erg blij met m'n HI tops voor nat weer of viezere ondergrond zoals nu want die hebben me nog geen natte voeten gegeven. En aangezien ik ze toch niet zo mooi vind (aan mijn voeten), vind ik het ook niet erg als ze wat vies worden.
In de winter ben ik toch heel dankbaar dat ik ze heb om de kinderen naar school te wandelen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3396623
Mannenversie heb ik ook geprobeerd indertijd, die pastten absoluut niet!
Ik ben op zich ook best blij met mijn vivo's. Zeker met de trackers, die draag ik ook het meest nu. De hi top, tja, ik draag hem best graag, maar hij was voor mij meer bedoeld als stadse schoen maar hij is eigenlijk, zoals jij zegt, niet mooi genoeg. Ook al sluit hij mooi aan bij mij. Ik kijk al een tijdje rond naar een stadse schoen die wel ook echt netjes is. Maar dat is toch lastig. Bijkomend probleem is dat ik eeuwig twijfel aan de maat, en dat ik daarnaast nooit weet of hij wel lekker zit zelfs als de maat goed is. Verzendkosten betalen is één, maar als je ook het terugsturen moet betalen (naar het buitenland) dan wordt zo'n schoen al snel heel veel duurder en dat houdt mij dan weer tegen. :(
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3396626
Heb je je voeten al eens goed gemeten? Tegen de muur gaan staan op een blad papier en iemand anders laten aftekenen. En dan goed lezen welke afmeting ze geven.
Ik baseer mij ook op wat in blogs gezegd wordt of de maat eerder groot of klein uitvalt ed, maar bij mij klopte het gewoon als ik m'n lengte ingaf in de tabel op de site.

Wildling mag je trouwens 1x gratis terugzenden.... Heb ik ook nodig gehad, niet voor mezelf maar voor Maxime. Ik had toch net wat teveel groeimarge voor dat babyvoetje genomen. :P
Gebruikersavatar
Door pike
#3396630
Ja dat heb ik wel gedaan. Maar de juiste lengtemaat is nog geen garantie dat een schoen ook echt lekker zit, gezien mijn ervaring met Joe Nimble.
De schoenen van Wildings spreken me totaal niet aan. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door