Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3396288
- pien - schreef: ma 02 mar 2020, 10:20 Leuk! Wij hebben in de buurt een boerderijwinkel en daar haal ik wel 's zuivel en kaas en vlees. En tegenwoordig ook brood, omdat de leverancier van onze groentetas is overgestapt op een broodleverancier die geen gesneden brood aanbiedt. Bij de groentetasleverancier kun je ook 'winkelen' maar ik probeer het nu half bij hen en half bij de boerderijwinkel te kopen. Lekker puur eten!
Het is alleen ernstig teleurstellend dat de grillworst niet te vreten was ::) . Sta je dan met je goede gedrag. Gelukkig heb ik hem aan vrienden kunnen slijten die hem ook niet extreem lekker, maar best te eten vonden.
Het brood en de honing is wel super lekker en eerdaags ga ik de lamsworstjes proberen.
Door hannabelgje
#3396304
eelke schreef:Eh, alle vogels leggen toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
Ja dat dus. Afbeelding Eenden leggen best wel grote broedsels. Dus 1 eend legt in het seizoen zeker 30 of meer eieren. Hele grote eieren ook. Eendeneieren worden bij voorkeur gebruikt in cake omdat ze luchtiger zijn. Ik zal dit jaar de eieren eens tellen. Dan krijg ik een beetje een idee of het er echt zoveel zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3396305
src_esther schreef: ma 02 mar 2020, 22:55 :2funny: :sofa:
Ganzen leggen ook (seizoensgebonden).
Beide nam mijn moeder weleens mee uit de natuurwinkel waar zij werkte. In mijn herinnering vond ik ganzeneieren lekkerder. Kom eigenlijk nooit meer eenden- of ganzeneieren tegen.
Ja slimpie dat snap ik ook wel. Maar ik bedoelde uiteraard net als kippen het hele jaar door. Zo kwam de opmerking "ze leggen aardig" op mij over namelijk.
Ganzeneieren haalde ik tot een paar jaar geleden bij de jager. Na mijn verhuizing helaas geen ganzeneieren meer. Ik vond ze ook lekker. Met name gekookt. En de honden kregen een half ganzenei. Maar de ganzen leggen ook alleen maar in de broedtijd in het voorjaar. Dus in mijn beleving leggen die net zo min als koolmezen. :biggrin2:

Overigens vind ik Muskuseenden niet bepaald de mooiste :-[
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3396341
In 2003 ben ik in Tenerife naar een papegaaiencongress geweest. Daar hoorde ik voor het eerst over de Spix ara. Bijna uitgestorven, nog 1 exemplaar in het wild, een stuk of 60 in gevangenschap. Het exemplaar in het wild kreeg in die tijd een vrouwtje, maar die stierf heel snel en het mannetje heeft nog jaren een relatie met een ara van een compleet andere soort gehad voor hij ook stierf.

En nu, op dit moment, vliegen er 52 spix ara's naar Brazilie, om uitgewilderd te worden. In een gebied waar ook hard gewerkt is aan het behouden en terug ontwikkelen van veilig habitat. Ze zijn geboren in Tenerife en het midden-oosten, de afgelopen paar jaar veilig gehouden in Berlijn en Belgie.

Ik word hier heel blij van!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3396358
Kaela schreef: di 03 mar 2020, 18:16 In 2003 ben ik in Tenerife naar een papegaaiencongress geweest. Daar hoorde ik voor het eerst over de Spix ara. Bijna uitgestorven, nog 1 exemplaar in het wild, een stuk of 60 in gevangenschap. Het exemplaar in het wild kreeg in die tijd een vrouwtje, maar die stierf heel snel en het mannetje heeft nog jaren een relatie met een ara van een compleet andere soort gehad voor hij ook stierf.

En nu, op dit moment, vliegen er 52 spix ara's naar Brazilie, om uitgewilderd te worden. In een gebied waar ook hard gewerkt is aan het behouden en terug ontwikkelen van veilig habitat. Ze zijn geboren in Tenerife en het midden-oosten, de afgelopen paar jaar veilig gehouden in Berlijn en Belgie.

Ik word hier heel blij van!
Super!
Altijd fantastisch nieuws zoiets.
Door hannabelgje
#3396374
pike schreef: Ja slimpie dat snap ik ook wel. Maar ik bedoelde uiteraard net als kippen het hele jaar door. Zo kwam de opmerking "ze leggen aardig" op mij over namelijk.
Ganzeneieren haalde ik tot een paar jaar geleden bij de jager. Na mijn verhuizing helaas geen ganzeneieren meer. Ik vond ze ook lekker. Met name gekookt. En de honden kregen een half ganzenei. Maar de ganzen leggen ook alleen maar in de broedtijd in het voorjaar. Dus in mijn beleving leggen die net zo min als koolmezen. :biggrin2:

Overigens vind ik Muskuseenden niet bepaald de mooiste :-[
Een normale kip legt ook niet heel het jaar door. Dat doen met heel veel geluk alleen de echte legkippen. De meeste vogels waarvan de eieren steeds weggehaald worden leggen ook door.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door src_esther
#3396377
pike schreef: di 03 mar 2020, 12:13 Overigens vind ik Muskuseenden niet bepaald de mooiste :-[
Eens. Ik vind de Kwaker en de Overbergse eend aansprekender.

Wat betreft de leg, daar zijn net als bij kippen rassen die dat meer en minder doen. Tis maar net waar ze voor gefokt zijn.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3396439
dinky89 schreef: do 05 mar 2020, 08:18 Vandaag op de fiets naar het werk kunnen terwijl de zon lekker schijnt :cool:
Wablieft? :o
:'(

Waar woon jij toch?
Ik kom daar ook wonen. Jij hebt altijd beter weer dan ik! :'(

Maar het is je echt compleet van harte gegund hoor! ;) :cool:
Geniet ervan!
Door Robian
#3396440
Mijn geluksmomentje.. dat het logeetje gewoon in ons roedeltje wordt opgenomen. :smitten:
Bijlagen
DD7D6248-6A1A-4856-BDB7-6E6AE989A2E3.jpeg
DD7D6248-6A1A-4856-BDB7-6E6AE989A2E3.jpeg (120.73 KiB) 1360 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3396492
pearlsofpassion schreef: do 05 mar 2020, 09:27 Wablieft? :o
:'(

Waar woon jij toch?
Ik kom daar ook wonen. Jij hebt altijd beter weer dan ik! :'(

Maar het is je echt compleet van harte gegund hoor! ;) :cool:
Geniet ervan!
Noord Nederland ;-)
Zag net bij weerbericht dat midden Nederland beetje regen had gehad vandaag en zuidelijker nog meer maar het noorden niks. Hopelijk morgen nog een droge dag want dan werk ik ook weer op fietsafstand (meestal werk ik op auto afstand op zo'n 45 km van mijn huis)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3396498
pearlsofpassion schreef: do 05 mar 2020, 09:27 Wablieft? :o
:'(

Waar woon jij toch?
Ik kom daar ook wonen. Jij hebt altijd beter weer dan ik! :'(

Maar het is je echt compleet van harte gegund hoor! ;) :cool:
Geniet ervan!
Schrale troost: ik ben vandaag ook meerdere keren pisnat geregend.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3396523
dinky89 schreef: do 05 mar 2020, 18:35 Noord Nederland ;-)
Zag net bij weerbericht dat midden Nederland beetje regen had gehad vandaag en zuidelijker nog meer maar het noorden niks. Hopelijk morgen nog een droge dag want dan werk ik ook weer op fietsafstand (meestal werk ik op auto afstand op zo'n 45 km van mijn huis)
Nou dan is het je helemaal gegund! Met de fiets naar het werk kunnen is heerlijk.

Ja Koek, schrale troost he. Dat had je nu niet moeten doen hoor, je laten natregenen. ;)


En Hannah:
;D ;D ;D
Door Siberienne
#3396628
Ik heb hier zulke brave honden. Ze komen als ik roep, kunnen los mee op wandeling en moe en voldaan ligt mijn Spotteke dan naast me in het zonnetje te slapen
004F1C51-1693-45B7-81AF-00DC0E3759DB.jpeg
004F1C51-1693-45B7-81AF-00DC0E3759DB.jpeg (3.63 MiB) 1234 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door