Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3395678
Afgelopen dagen.

Woensdag: spaghetti aglio e olio met zalmmoot.

Donderdag hadden we gasten.
Voor gerookte pastinaaksoep
Hoofd shepherd's pie met branston pickle, bij spruitjes in romige mosterdsaus en salade van venkel, waterkers, rucola en peer met een mosterd-honing dressing, na tiramisu.

Vrijdag: restje soep, restje spruitjes, aardappelpuree, restje salade en tiramisu.

Zaterdag: zuurkoolstamp met rookworst.

Zondag: spaghetti aglio e olio met slaai.

Vandaag een stamppot van aardappel, wortel, bataat, pompoen, knolselderij, restje waterkers, restje rucola en gebakken ui. Daarbij een gehaktbal naar recept van Manfred Meeuwig uit de Mangiare! uitzending van vrijdag 21 februari jl.
Door Lizzy
#3396100
Vanavond bietjes salade (met pecannootjes, uitje, appeltje, augurk) en aardappeltjes. Gisteren had ik gegrilde groenten met feta kaas met wat pasta (over groenten gesproken... hebben Leo en ik samen ruim 1200 gram groenten weg zitten schranzen). Vanmiddag had ik een soepje van prei, ui, tomaat en wortel.
#3396101
Eten jullie de grootste maaltijd 's avonds Lizzy? Ik kan me nl nog niet voorstellen zoveel te eten, laat staan met nog pasta en kaas bij. :o

Morgen maak ik groenten lasagne met enkel groenten, olijfolie en wat mozzarella.
Op de middag wss een slaatje met gebakken peer en geitenkaas.

Vanavond iets minder gezond. Zelfgemaakte pizza. En aan het deeg mag ik hier thuis nog steeds niet raken. ::) dus het is gewoon op basis van meel...
Vanmiddag waren het healthy pancakes met rode vruchten.
Door src_esther
#3396124
pearlsofpassion schreef: za 29 feb 2020, 14:46 Eten jullie de grootste maaltijd 's avonds Lizzy? Ik kan me nl nog niet voorstellen zoveel te eten, laat staan met nog pasta en kaas bij. :o

Morgen maak ik groenten lasagne met enkel groenten, olijfolie en wat mozzarella.
Op de middag wss een slaatje met gebakken peer en geitenkaas.

Vanavond iets minder gezond. Zelfgemaakte pizza. En aan het deeg mag ik hier thuis nog steeds niet raken. ::) dus het is gewoon op basis van meel...
Vanmiddag waren het healthy pancakes met rode vruchten.
? Maken de vruchten het healthy?

Vandaag aten we spaghetti met een room-mosterdsaus met paar stukjes kip (gemarineerd in olijfolie, gemalen foelie, cayennepeper en zwarte peper) en veel kleine tomaatjes op een bedje van rucola.
Vraag me af of het met de kipstuckjes van de vega slager zou kunnen. Misschien eens proberen, maar ik vrees dat het niet kan.
Door Lizzy
#3396135
pearlsofpassion schreef: za 29 feb 2020, 14:46 Eten jullie de grootste maaltijd 's avonds Lizzy? Ik kan me nl nog niet voorstellen zoveel te eten, laat staan met nog pasta en kaas bij. :o

Morgen maak ik groenten lasagne met enkel groenten, olijfolie en wat mozzarella.
Op de middag wss een slaatje met gebakken peer en geitenkaas.

Vanavond iets minder gezond. Zelfgemaakte pizza. En aan het deeg mag ik hier thuis nog steeds niet raken. ::) dus het is gewoon op basis van meel...
Vanmiddag waren het healthy pancakes met rode vruchten.
De hoeveelheid pasta gaat echt nergens over. En wij eten vroeg he, we zijn Ollanders :biggrin2: :biggrin2:
#3396138
src_esther schreef: za 29 feb 2020, 23:20 ? Maken de vruchten het healthy?

Vandaag aten we spaghetti met een room-mosterdsaus met paar stukjes kip (gemarineerd in olijfolie, gemalen foelie, cayennepeper en zwarte peper) en veel kleine tomaatjes op een bedje van rucola.
Vraag me af of het met de kipstuckjes van de vega slager zou kunnen. Misschien eens proberen, maar ik vrees dat het niet kan.
Nee nee. Het was met ricotta, chiazaad, kokos en ei. Oorspronkelijk maar daar kreeg ik ze niet van gebakken, vielen uit elkaar, dus toch nog wat volkoren speltmeel bij gedaan. En een kneepje agavesiroop.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3396179
Ik ga eten vegetarisch niet vegan ;)
Gekookte witte rijst.
Gulai Arab (Indonesich kerriegerecht) op basis van sojabrokjes
pompoen ketjap (t recept van Babi ketjap zonder vlees)
Bumbu rudjak (balletjes gemaakt van geweekte en gekookte tuinbonen gemalen met ui knoflook, citroensap en cocosvet en deel van de kruiden en verder met ei en havervlokken gemengd zoals met vleesgehakt. Gebakken in de oven intussen de bumbu rudjak gemaakt en daar de balletjes in verder laten trekken) Nu komt alles op smaak en vanavond smaakt t allemaal nog beter.
Door Lizzy
#3396193
pearlsofpassion schreef: zo 01 mar 2020, 09:17 OK, realistischer. Maar toch vind ik het indrukwekkend. Was lekker zeker? :biggrin2:
Gegrilde groenten is gewoon heerlijk. Vooral de gegrilde uien vind ik zoooo lekker :dribble:

Vandaag gekookte sperzieboontjes, aardappeltjes, komkommer-salade en een vega balletje.
#3396197
Lizzy schreef: zo 01 mar 2020, 18:01 Gegrilde groenten is gewoon heerlijk. Vooral de gegrilde uien vind ik zoooo lekker :dribble:

Vandaag gekookte sperzieboontjes, aardappeltjes, komkommer-salade en een vega balletje.
Ja, daar moet ik je wel gelijk in geven. Ik vind gegrilde courgette het lekkerst. Op voorwaarde dat ze wat olijfolie en voldoende kruiding gezien hebben.
Hier vandaag groentenlasagne met gegrilde courgette en aubergine.
Ik heb een foto'tje genomen. :biggrin2:
IMG_20200301_183335.jpg
IMG_20200301_183335.jpg (3.3 MiB) 1357 keer bekeken
Door Lizzy
#3396203
pearlsofpassion schreef: zo 01 mar 2020, 18:50 Ja, daar moet ik je wel gelijk in geven. Ik vind gegrilde courgette het lekkerst. Op voorwaarde dat ze wat olijfolie en voldoende kruiding gezien hebben.
Hier vandaag groentenlasagne met gegrilde courgette en aubergine.
Ik heb een foto'tje genomen. :biggrin2: IMG_20200301_183335.jpg
Ohww heerlijk! Het water loopt me gelijk uit de mond! Hoe maak je dit?
#3396206
Tomatensaus maken ( tomaten in blokjes snijden bij de vlezige laat ik de pitjes erin, een paar zongedroogde tomaatjes erbij, teentje look, alles in een pan met olijfolie laten pruttelen tot je een mooie dikke saus krijgt, afwerken met basilicum).
Courgettes en aubergines in plakken snijden en grillen.

En dan laagjes maken. Eerst courgette, dan saus, dan dunne plakjes harde Mozzarella (maar die kan je evt weglaten), dan aubergines, dan weer saus en alles tem de aubergines nog eens.
Je kan hem terug opwarmen, maar lauw is ie ook erg lekker.
Afwerken met pijnboompitjes en wat balsamico als je dat lekker vind. Kan ook perfect een slaatje met wat rucola bij.

Tis wel veel werk (vooral de groenten grillen) , maar ik vind het zo ontzettend lekker.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door