Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3396391
Wij hebben sinds vorige week weer een pup.
Een ruwhaar dwergteckeltje, ze is vandaag 9 weken en vanaf afgelopen maandag krijgt ze kvv.

Ze krijgt nu carnibest. Moet ik nu al beginnen met afwisselen? Zowel merk als soort.
Ik heb gisteren Barf menu meegenomen, vis en eend maar durf nog niet zo goed iets anders te geven omdat ze net over is van brok naar kvv. Ze vindt het wel super lekker en reageert er goed op.
Ook zal ze af en toe vers krijgen, maar dat moet ik hier nog goed nalezen.

Vanmiddag ga ik naar een winkel waar ze ook Darf verkopen dus daar wil ik ook iets kopen.

En ik wil haar laten wennen aan kwark aangezien onze vorige teckel dit echt weigerde te eten ;D Welke kan ik dan het beste geven?

Tips zijn welkom.
Bijlagen
5B4853B7-7F93-40EF-B25E-0AB5A1AB297D.jpeg
5B4853B7-7F93-40EF-B25E-0AB5A1AB297D.jpeg (2.72 MiB) 2945 keer bekeken
8408BA25-A10D-4F5B-9926-A8CB8913A7C6.jpeg
8408BA25-A10D-4F5B-9926-A8CB8913A7C6.jpeg (1.25 MiB) 2945 keer bekeken
Door Lizzy
#3396392
CallistaBea schreef: wo 04 mar 2020, 10:42 Wij hebben sinds vorige week weer een pup.
Een ruwhaar dwergteckeltje, ze is vandaag 9 weken en vanaf afgelopen maandag krijgt ze kvv.

Ze krijgt nu carnibest. Moet ik nu al beginnen met afwisselen? Zowel merk als soort.
Ik heb gisteren Barf menu meegenomen, vis en eend maar durf nog niet zo goed iets anders te geven omdat ze net over is van brok naar kvv. Ze vindt het wel super lekker en reageert er goed op.
Ook zal ze af en toe vers krijgen, maar dat moet ik hier nog goed nalezen.

Vanmiddag ga ik naar een winkel waar ze ook Darf verkopen dus daar wil ik ook iets kopen.

En ik wil haar laten wennen aan kwark aangezien onze vorige teckel dit echt weigerde te eten ;D Welke kan ik dan het beste geven?

Tips zijn welkom.
Ohwww, wat een leukerd :smitten: ! Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

Ja hoor, je mag nu al smaken (diersoorten) en merken afwisselen. KVV met vis zou iets dunne ontlasting kunnen geven. Dat is geen probleem voor de hond (tenzij het er als water uit loopt maar dat verwacht ik niet, omdat in de gewone BARF Menu ook kippenbot enzo zit) maar dan weet je dat.

Ik weet niet waarom je je teckel aan kwark wilt laten wennen? Want eigenlijk......... Is zuivel helemaal niet zo gezond voor een hond. Dus ik deed het niet, als ik jou was. Wel lekker twee rauwe eitjes per week geven, dat is gezond en dus een fijn extraatje.
Door Lizzy
#3396394
CallistaBea schreef: wo 04 mar 2020, 11:07 Kwark in het kader van probiotica. Of zit ik nu helemaal verkeerd?
In kwark zit relatief weinig probiotica. Als je echt graag iets met probiotica geeft, ben je beter af met een scheutje Arla kefir! (gewoon in de supermarkt te koop - dit is echte kefir en bevat wel probiotica).
Door smulpaap
#3396397
Wat een schatje zeg ! Veel plezier met je hondje ;)

Ik zou gezien de grootte van start gaan met eerst 1 eitje
En eens kijken hoe dat gaat
Soms vinden ze kwarteleitjes ook lekker
Die zijn net wat kleiner
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3396399
Bedankt dames.

Kefir gaat op het boodschappenlijstje.
Dat eitje geef ik bij het eten of tussendoor?
Door eelke
#3396408
CallistaBea schreef: wo 04 mar 2020, 12:24 Bedankt dames.

Kefir gaat op het boodschappenlijstje.
Dat eitje geef ik bij het eten of tussendoor?
Wat een dotje!
Ik geef een ei altijd bij zijn normale maaltijd, maar het maakt niet zo veel uit. Met schil zijn ze aardig in evenwicht qua eigeel/wit/schaal. Net wat je handig vind dus :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3396684
Gefeliciteerd met de kleine Siebiepup :D
Off topic: Geadopteerd?
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3396685
pike schreef: za 07 mar 2020, 19:36 Gefeliciteerd met de kleine Siebiepup :D
Off topic: Geadopteerd?
Dankjewel, 26 feb. is ze bij ons komen wonen ;)
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3396783
eelke schreef: wo 04 mar 2020, 15:20 Wat een dotje!
Ik geef een ei altijd bij zijn normale maaltijd, maar het maakt niet zo veel uit. Met schil zijn ze aardig in evenwicht qua eigeel/wit/schaal. Net wat je handig vind dus :)
Het eitje ging er met smaak in. Incl. schil.
Kan geen filmpje uploaden helaas.
Maar het restant vd schil zie je op de foto ;D
Bijlagen
03AE765F-B337-4E2D-AD99-A7BCFF2A94D3.jpeg
03AE765F-B337-4E2D-AD99-A7BCFF2A94D3.jpeg (3 MiB) 2816 keer bekeken
Door eelke
#3397173
Ahhh fijn dat het er goed in ging :)

(een filmpje uploaden kun je hier het makkelijkst via youtube doen).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door