Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door M@rina
#3395589
Ondanks de medicatie tegen misselijkheid wil Saar haar eigen eten niet eten, ze heeft wel trek in andere dingen.... smaakverandering kan dat erbij horen?
Door Siberienne
#3395591
Kan zijn dat ze dat eten associeert met het rottige duizelige en misselijke gevoel. Dus misschien even wat anders geven?
Door M@rina
#3395597
Siberienne schreef: zo 23 feb 2020, 11:27 Kan zijn dat ze dat eten associeert met het rottige duizelige en misselijke gevoel. Dus misschien even wat anders geven?
Ze krijgt al andere dingen en die eet ze wel, dus misselijk zal ze nu niet zijn, het kan dat ze het er wel mee associeert...Het lijkt eerder alsof ze het niet lekker vindt ruiken. Zelf het stukje banaan waar ze normaal bijna en moord voor doet, daar trekt ze nu haar neus voor op.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3395599
Aiuto werd ook kieskeurig na zijn GVS (of hersenbloeding, dat was niet duidelijk).
Sommige dingen die hij voorheen lekker vond at hij niet meer en is hij ook nooit meer gaan eten.
Door M@rina
#3395676
Ik ben maar niet meer zo kieskeurig, er gaat gewoon een schepje kippensoep over haar voer en dan eet zet het wel. Ze is 14, ze heeft haar hele leven gezonde voeding gekregen en nu vindt ze het niet meer lekker... jammer dan, dan maar iets minder gezond, het leven moet voor haar nu vooral heel leuk zijn en blijven, zo lang heeft ze niet meer.
Door Anne in Zweden
#3395679
Groot gelijk. Op die leeftijd is het belangrijker dát ze goed eten, want zodra ze niet meer goed eten, gaan ze sowieso hard achteruit.

Fijn dat Saartje weer wat beter is!
Gebruikersavatar
Door Laika
#3395693
M@rina schreef: ma 24 feb 2020, 21:59 Ik ben maar niet meer zo kieskeurig, er gaat gewoon een schepje kippensoep over haar voer en dan eet zet het wel. Ze is 14, ze heeft haar hele leven gezonde voeding gekregen en nu vindt ze het niet meer lekker... jammer dan, dan maar iets minder gezond, het leven moet voor haar nu vooral heel leuk zijn en blijven, zo lang heeft ze niet meer.
Zo heb ik het ook aangepakt. Mijn hond wilde geen bot en alleen de luxe spiervleessoorten en organen. Dus heeft hij 2 jaar lang culinair + gemalen eierschalen gegeten, hij vond het heerlijk en deed het er prima op.
Door smulpaap
#3395695
Gelijk heb je hoor . Ik had dat ook met twee van mijn oudjes , als ze kregen wat ze lekker vonden aten ze tenminste goed
Tessa verdroeg ook heel veel niet meer , ik kookte voor haar
Noa kreeg de laatste maanden zoete aardappel , soep , lauwe vla of een heel piepkuiken als ze een wat betere dag had
Dan had ze daar plezier in
Door M@rina
#3396253
Saartje is weer bijna de oude. Ze eet gelukkig ook weer haar normale voer. Het enige wat af en toe mis gaat, als ze niest, valt ze bijna om en als ze wil schudden gaat ze eerst wijdbeens staan om haar evenwicht goed te kunnen houden. Na een paar dagen slecht eten, lijkt ze weer helemaal hersteld sterker nog ze bedelt alsof ze in weken geen eten heeft gehad.
Door - pien -
#3396310
Slimme Saartje om stevig te gaan staan als ze wil uitschudden, en fijn dat ze weer als vanouds eet.
Ik duim dat ze lang goed blijft gaan!
Door Lizzy
#3396329
M@rina schreef: ma 02 mar 2020, 18:41 Saartje is weer bijna de oude. Ze eet gelukkig ook weer haar normale voer. Het enige wat af en toe mis gaat, als ze niest, valt ze bijna om en als ze wil schudden gaat ze eerst wijdbeens staan om haar evenwicht goed te kunnen houden. Na een paar dagen slecht eten, lijkt ze weer helemaal hersteld sterker nog ze bedelt alsof ze in weken geen eten heeft gehad.
Ongelofelijk! Wat fijn!!! Dikke knuffel voor Saartje :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door