Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door eelke
#3395569
Welke diersoorten zijn er nog meer getest? Want er zijn er natuurlijk nog meer dan degenen die je nu opnoemt.
Door gytha
#3395598
Die test was met de Lecher Antenne. Ik ben er echt heel tevreden over. Alles klopte behalve de konijn. Daarom heb ik later haar echte voer meegenomen en toen was duidelijk, dat konijn de boosdoener was dat zij kapotte slijmvliezen bleef houden. Nu gaat het dus al een aantal jaren goed.
Ik ben dezelfde met van die vragen over groentemix. Ik was vorige week bij de dierenarts omdat het helemaal fout ging met haar. Niet meer willen eten, misselijk, obstipatie en volgens mij ook erge buikkrampen.

Het begon met het overgaan van 1 theelepel plantaardige olie en psylliumvezels naar DuoDog paardenvet en psylliumvezels. Zij werd beroerd van dat paardenvet (mogelijk vanwege de combinatie met psylliumvezels?) en de fabrikant van de psylliumvezels, vertelde dat het maar 2 weken echt goed werkt en dat ik daar net zo goed mee kon stoppen. Ik gaf er ook steeds meer van. Toen ben ik overgegaan van weer plantaardige olie (op haar advies van 1 theelepel naar 3 theelepels) en 15% groentemix i.p.v. psylliumvezels. Tja, en toen was het foute boel. Keiharde poep en zich doodziek voelen. De dierenarts heeft wat ontlasting eruit gehaald en cerenia gegeven tegen de misselijkheid en het advies gegeven om alleen nog maar die Carnibest Eend Diabetes te geven en wél weer psylliumvezels. Gelukkig voelt zij zich nu na anderhalve week goed en ook de ontlasting is niet veel, maar ook niet meer keihard. Het gaat nu lekker. Het advies van mijn dierenarts was om haar in ieder geval 3 weken op die Carnibest te laten zitten, voordat ik ook maar met olie of groenten weer ga beginnen. Even helemaal haar maag en darmen rust geven. Tja, en wat dan...Ik vind eerlijk gezegd ook dat alleen eend te beperkt is. Haar kauwmateriaal is al van paard, omdat eend alleen kauwmateriaal heeft waar ook bot in zit en dat moet zij juist niet hebben. Ik was ook net overgegaan van paard met 1,3 % calcium naar paard met 0,43% calcium. Dit ook vanwege te harde poep.

Ik zit er zelf aan te denken om na die 3 weken weer af te wisselen naar 1 week eend en 1 week paard enz. Lizzy gaf mij een paar jaar geleden het advies om niet half/half te geven elke dag, maar dit per week af te wisselen om zomin mogelijk weer de kans te krijgen om allergisch te worden voor paard en eend. Die psylliumvezels blijf ik nu toch geven en wat groentemix betreft zit ik eraan te denken om wel weer te beginnen, maar dan echt heel weinig in het begin. Misschien niet meer dan een halve theelepel. Plantaardige olie ben ik ook niet echt weg van, maar zij heeft toch wel die omega 3 nodig? Het liefst zou ik zalmolie willen geven, maar ik heb nergens gevonden dat het gemaakt wordt van wilde zalm. Kweekzalm vind ik helemaal niets. Voor haring is zij allergisch, dus geen idee wat wel zou kunnen, want in visolie zit vaak haring.

Een heel verhaal, maar ik vind het wel heel fijn dat er zo met mij meegedacht wordt!
Door Lizzy
#3395601
gytha schreef: zo 23 feb 2020, 13:18 Die test was met de Lecher Antenne. Ik ben er echt heel tevreden over. Alles klopte behalve de konijn. Daarom heb ik later haar echte voer meegenomen en toen was duidelijk, dat konijn de boosdoener was dat zij kapotte slijmvliezen bleef houden. Nu gaat het dus al een aantal jaren goed.
Ik ben dezelfde met van die vragen over groentemix. Ik was vorige week bij de dierenarts omdat het helemaal fout ging met haar. Niet meer willen eten, misselijk, obstipatie en volgens mij ook erge buikkrampen.

Het begon met het overgaan van 1 theelepel plantaardige olie en psylliumvezels naar DuoDog paardenvet en psylliumvezels. Zij werd beroerd van dat paardenvet (mogelijk vanwege de combinatie met psylliumvezels?) en de fabrikant van de psylliumvezels, vertelde dat het maar 2 weken echt goed werkt en dat ik daar net zo goed mee kon stoppen. Ik gaf er ook steeds meer van. Toen ben ik overgegaan van weer plantaardige olie (op haar advies van 1 theelepel naar 3 theelepels) en 15% groentemix i.p.v. psylliumvezels. Tja, en toen was het foute boel. Keiharde poep en zich doodziek voelen. De dierenarts heeft wat ontlasting eruit gehaald en cerenia gegeven tegen de misselijkheid en het advies gegeven om alleen nog maar die Carnibest Eend Diabetes te geven en wél weer psylliumvezels. Gelukkig voelt zij zich nu na anderhalve week goed en ook de ontlasting is niet veel, maar ook niet meer keihard. Het gaat nu lekker. Het advies van mijn dierenarts was om haar in ieder geval 3 weken op die Carnibest te laten zitten, voordat ik ook maar met olie of groenten weer ga beginnen. Even helemaal haar maag en darmen rust geven. Tja, en wat dan...Ik vind eerlijk gezegd ook dat alleen eend te beperkt is. Haar kauwmateriaal is al van paard, omdat eend alleen kauwmateriaal heeft waar ook bot in zit en dat moet zij juist niet hebben. Ik was ook net overgegaan van paard met 1,3 % calcium naar paard met 0,43% calcium. Dit ook vanwege te harde poep.

Ik zit er zelf aan te denken om na die 3 weken weer af te wisselen naar 1 week eend en 1 week paard enz. Lizzy gaf mij een paar jaar geleden het advies om niet half/half te geven elke dag, maar dit per week af te wisselen om zomin mogelijk weer de kans te krijgen om allergisch te worden voor paard en eend. Die psylliumvezels blijf ik nu toch geven en wat groentemix betreft zit ik eraan te denken om wel weer te beginnen, maar dan echt heel weinig in het begin. Misschien niet meer dan een halve theelepel. Plantaardige olie ben ik ook niet echt weg van, maar zij heeft toch wel die omega 3 nodig? Het liefst zou ik zalmolie willen geven, maar ik heb nergens gevonden dat het gemaakt wordt van wilde zalm. Kweekzalm vind ik helemaal niets. Voor haring is zij allergisch, dus geen idee wat wel zou kunnen, want in visolie zit vaak haring.

Een heel verhaal, maar ik vind het wel heel fijn dat er zo met mij meegedacht wordt!
Carnibest eend zit een premix (vitamine en mineralenmix) in dus op zich zou dat compleet moeten zijn.

Ik zou inderdaad eend en paard afwisselen. Dus de ene dag paard en de andere dag eend of inderdaad per week. Maar ik bleef het wel afwisselen, die twee diersoorten.

Ik weet niet welke plantaardige olie je geeft maar behalve olijfolie en kokosolie ken ik geen plantaardige olie die gezond is voor de hond.

Plantaardige olie bevat ook geen omega 3. Het bevat omega 6. En dat zit al genoeg in je voeding. Tenzij je lijnzaadolie geeft. Dat bevat omega 3 in de vorm van ALA en dat is een niet-actieve omega 3 vetzuur. En honden is echter niet in staat om dit ALA om te zetten naar het actieve omega 3 vetzuur DHA en EPA. Dus ook lijnzaadolie is volstrekt zinloos om te geven.

Paardenvet zou ik ook lekker de container in kiepen. Dat brengt niks goeds.

Grizzly heeft een wilde zalmolie. Dat zit in een fles en dat vind ik dan weer een nadeel (daar komt zuurstof bij en de olie wordt hartstikke snel ranzig). Solgar heeft ook wilde zalm olie en die zit in een capsule:

Afbeelding

Algenolie is ook een optie. Dat bevat omega 3 vezturen (DHA en EPA). Testa is een goed betrouwbaar en redelijk betaalbaar merk. Moet je wel opletten dat je die met EPA en DHA besteld. En die moet je natuurlijk eerst even laten meten met de lecher antenne.
Door gytha
#3395605
De plantaardige olie is van Puur omega veg. Daar zit ook lijnzaadolie in.
Dat paardenvet gebruik ik inderdaad nooit meer, wat een ellende!
Ik heb net gekeken naar solgar wilde zalmolie, maar kon hem niet vinden. Als algenolie net zo goed is als visolie, is dat inderdaad een beter idee dan mijn puur omega veg. en zal vermoed ik niet zo snel ranzig worden als zalmolie.
Door Lizzy
#3395606
gytha schreef: zo 23 feb 2020, 14:51 De plantaardige olie is van Puur omega veg. Daar zit ook lijnzaadolie in.
Dat paardenvet gebruik ik inderdaad nooit meer, wat een ellende!
Ik heb net gekeken naar solgar wilde zalmolie, maar kon hem niet vinden. Als algenolie net zo goed is als visolie, is dat inderdaad een beter idee dan mijn puur omega veg. en zal vermoed ik niet zo snel ranzig worden als zalmolie.
Ja, ik vind het niks, die Puur omega Veg....

Solgar wilde zalm kun je via I Herb bestellen : https://nl.iherb.com/pr/Solgar-Full-Spe ... gels/23562. Aangezien het boven de €22 komt, moet je wel inklaringskosten betalen. Ze hebben ook een ander merk, (wilde zalm) en die is onder de €22 : https://nl.iherb.com/pr/Natural-Factors ... tgels/2711.

Algenolie: ja, je moet natuurlijk wel afwachten of je hond er tegen kan :-\
Door gytha
#3395615
Ik ben zelf fan van Solgar en bestel al jaren voor mijzelf bij I Herb. In die van solgar zit echter ook rozemarijn en thijme. In die van Natural Factors zit niets anders erbij. Dit lijkt mij dan beter. Ik weet alleen niet of er wat van de gelatine van de capsules ook in de olie zit. Het is niet bekend of de gelatine van rund afkomstig is.

Misschien toch proberen? Zou ik de capsule moeten doorknippen en dan de olie eruit laten gaan? Eén capsule is genoeg?

Algenolie....ik weet inderdaad niet of zij daar tegen kan.
Door Lizzy
#3395616
gytha schreef: zo 23 feb 2020, 17:11 Ik ben zelf fan van Solgar en bestel al jaren voor mijzelf bij I Herb. In die van solgar zit echter ook rozemarijn en thijme. In die van Natural Factors zit niets anders erbij. Dit lijkt mij dan beter. Ik weet alleen niet of er wat van de gelatine van de capsules ook in de olie zit. Het is niet bekend of de gelatine van rund afkomstig is.

Misschien toch proberen? Zou ik de capsule moeten doorknippen en dan de olie eruit laten gaan? Eén capsule is genoeg?

Algenolie....ik weet inderdaad niet of zij daar tegen kan.
Anders vraag je het aan de fabrikant, waar de capsule van gemaakt is (welk dier de gelatine van gemaakt is): https://naturalfactors.com/product/100- ... almon-oil/

Je kunt net voor dat je het eten geeft ook de capsule kapot knippen inderdaad.

Eén capsule lijkt me genoeg.

Nee, dat weet je van algenolie niet.... Of je moet het eerst laten doormeten?
Door Too
#3395617
Je kunt bij Testa ook een proefverpakking bestellen dan zit je niet met hele grote hoeveelheden.
Maar t is ook prima spul voor mensen ;)

Overigens hoef je dergelijke capsules natuurlijk niet in hun geheel te geven, openknippen en legen boven t voer kan ook
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door