Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3395436
tt-tjes schreef: do 20 feb 2020, 19:46 Ik weet het eerlijk gezegd niet. Er is niemand die mij een verklaring kan geven. Ook niet of het aan de medicijnen ligt of niet. Maar feit blijft dat hij niet happy is. Hij is nu ook begonnen met aan zijn staart te bijten. Zit continu vol met klitten van het bijten en krabben.
Ik ga morgenochtend nog met Tannetje bellen.
Maar ik weet het gewoon niet meer. Daarbij begint hij agressief te reageren tegen Asha en Balou. Heb de afgelopen dagen al diverse knokpartijen gehad waarbij ik ze echt uit elkaar heb moeten "schoppen". En heb Bono en Asha nu gescheiden met een hek als ik niet thuis ben.
Tis echt niet leuk meer nu.
Vreselijk zeg :-\ . Ik denk dat het wel slim is om even met de medicatie te stoppen om te kijken wat er gebeurd. Dan heb je tenminste weer even een nulpunt om vanaf verder te gaan. Ben benieuwd wat Tannetje zegt.
Door tt-tjes
#3395441
Lizzy schreef:
Vreselijk zeg :-\ . Ik denk dat het wel slim is om even met de medicatie te stoppen om te kijken wat er gebeurd. Dan heb je tenminste weer even een nulpunt om vanaf verder te gaan. Ben benieuwd wat Tannetje zegt.
Tannetje gaf aan dat dit wel heel gekke symptomen zijn. Ik moet stoppen met de medicijnen en het een aantal weken aankijken, daarna hebben we weer even contact om een afspraak te maken, zodat ze kan kijken of ze hem met chinese kruiden oid kan ondersteunen.
Als het eerder niet goed gaat dan natuurlijk eerder bellen.
Verder heb ik active life bij CBDoggy besteld, daar zit ashwagandha in voor de stress. Tannetje heeft dat ven opgezocht en gezegd dat ik dat gerust kan geven in de tussentijd.

Ik heb ook nog gemailed met Jean Dodds, zij vond het ook erg vreemd dat hij zich zo krabt en agressie vertoont. Ze gaf als optie nog om medicijnen te laten maken bij een apotheek.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3395442
Ik denk ook dat je best even stopt met deze medicatie. Het doet hem duidelijk geen goed. En dan erna kijken wat kan.

Maar denk je niet dat de agressie geen rechtstreekse bijwerking is, maar gewoon komt omdat hij jeuk heeft?
Ik denk nu aan mezelf als ik al gewoon moe ben. Dan ben ik al zo prikkelbaar. Geef mij 2 weken erge jeuk en ik bijt iedereens neus eraf! :-\
Door tt-tjes
#3395582
Hij krijgt het nu ook niet meer. Maar het is hier echt spitsroeden lopen. Net greep hij Balou. Heb niet gezien wat er gebeurde want ik zat voor in de kamer. Misschien dat Balou te opdringerig werd qua snuffelen. Maar dit hou ik niet lang vol zo.
Herplaatsen kan niet vanwege zijn problemen dus wat dan te doen.
Door Siberienne
#3395592
Zou je ze niet even strikt moeten gaan scheiden zodat dit soort dingen niet kunnen gebeuren, tot Hij zich wat beter voelt? Hoe vaker ze knokken hoe meer de spanning oploopt, ook bij jou
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3395593
Ik leef met je mee. Dat vechten is zo akelig. En zelfs als de trigger weg is, is het vertrouwen nog niet direct terug, dus ik ben bang dat dit wel tijd gaat kosten :( :'(
Sterkte
Door tt-tjes
#3395607
Spikkelneus schreef:Ik leef met je mee. Dat vechten is zo akelig. En zelfs als de trigger weg is, is het vertrouwen nog niet direct terug, dus ik ben bang dat dit wel tijd gaat kosten :( :'(
Sterkte
Ja. Jij weet er natuurlijk alles van. Maar ik heb voor hem geen optie om te herplaatsen. Dan zou ik de fokker moeten schrijven ( en die band is echt niet goed vanwege de gedragsproblemen sinds pup) dat ze hem terug moet nemen (italië) of we moeten hem in laten slapen.
En heel eerlijk gezegd vind ik dat de laatste en erg drastisch optie.
Maar zo kan het ook niet. Zelfs voeren geeft nu spanningen.
Of ik moet kijken of clomicalm iets kan doen.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op zo 23 feb 2020, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#3395608
Siberienne schreef: zo 23 feb 2020, 11:28 Zou je ze niet even strikt moeten gaan scheiden zodat dit soort dingen niet kunnen gebeuren, tot Hij zich wat beter voelt? Hoe vaker ze knokken hoe meer de spanning oploopt, ook bij jou
Ja dat snap ik wel.maar niet dat hij Balou grijpt. Mijn ouwe man heeft niks meer bij te zetten en ziet en hoort geen waarschuwing meer.
Door Siberienne
#3395611
tt-tjes schreef: zo 23 feb 2020, 16:20 Ja dat snap ik wel.maar niet dat hij Balou grijpt. Mijn ouwe man heeft niks meer bij te zetten en ziet en hoort geen waarschuwing meer.
Reden temeer om Balou een veilige plek te geven.
Door tt-tjes
#3395619
Siberienne schreef: zo 23 feb 2020, 16:47 Reden temeer om Balou een veilige plek te geven.
Die heeft ie ook als ik niet thuis ben. Dan heb ik een puppyren er tussen staan. Dit gebeurde ook totaal onverwacht terwijl ik op de bank zat.
Door tt-tjes
#3396030
We zijn een week verder. Een week zonder forthyron. De jeuk bij Bono is voor 75% beter geworden. Helaas is hij bijna al zijn vacht kwijt. Overal hele korte plukjes, dun haar en geen onderwol meer.
Maar hij is weer meer happy. Hij kauwt weer op botjes, komt weer bij ons liggen ipv alleen maar onder de tafel achter in de kamer.
Hij gromt ook bijna niet meer tegen de andere 2. Ik heb wel het roer omgegooid mbt etenstijd. Of Bono of Asha eten in de puppyren. Na het eten haal ik de bakken weg en laat ik ze nog een poosje in de ren liggen. Daarna is alles weer prima.
Voorlopig geen forthyron meer. Eerst maar eens naar Tannetje over een paar weken. En dan na een week of 6 maar eens testen hoe de schildklierwaardes zijn.
Door Lizzy
#3396044
tt-tjes schreef: vr 28 feb 2020, 15:19 We zijn een week verder. Een week zonder forthyron. De jeuk bij Bono is voor 75% beter geworden. Helaas is hij bijna al zijn vacht kwijt. Overal hele korte plukjes, dun haar en geen onderwol meer.
Maar hij is weer meer happy. Hij kauwt weer op botjes, komt weer bij ons liggen ipv alleen maar onder de tafel achter in de kamer.
Hij gromt ook bijna niet meer tegen de andere 2. Ik heb wel het roer omgegooid mbt etenstijd. Of Bono of Asha eten in de puppyren. Na het eten haal ik de bakken weg en laat ik ze nog een poosje in de ren liggen. Daarna is alles weer prima.
Voorlopig geen forthyron meer. Eerst maar eens naar Tannetje over een paar weken. En dan na een week of 6 maar eens testen hoe de schildklierwaardes zijn.
Ongelofelijk, wat een impact dit spul op je ventje heeft gehad :o :o . Idioot he?!! Ik ben wel heeeeel erg blij voor jou en Bono. En zijn vacht groeit wel weer aan, toch?
Door tt-tjes
#3396054
Lizzy schreef: vr 28 feb 2020, 16:36 Ongelofelijk, wat een impact dit spul op je ventje heeft gehad :o :o . Idioot he?!! Ik ben wel heeeeel erg blij voor jou en Bono. En zijn vacht groeit wel weer aan, toch?
Geen idee. Ik hoop het wel. Ik ben benieuwd naar zijn waardes over een poosje. Want voor hetzelfde dondert ie weer helemaal in. Maar dan laat ik ook andere dingen zoals addison testen. Er zijn blijkbaar meer dingen die voor lage waarden zorgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door