Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3394680
Fijn dat je dochter met je meedenkt.
En als je het leuk vindt kun je misschien inderdaad een zijinstroom doen.
Sterkte met uitzoeken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3394985
oo dat is weer rot, opnieuw op zoek naar een baan die past, succes :-*


ik wou vandaag studeren voor het tentamen van het weekend. (nee laatste deel en puntjes op de i he, niet beginnen gelukkig ;D )
In plaats daarvan plots naar de DA en weer de hele tijd bezig geweest. Probeer nu wat te studeren (lukt aardig toch? ::) :P )
Tis een beetje erop of eronder met Maci de komende dagen. Koorts was 40,1 :-\ Niks gegeten nog, met moeite wat kaas erin gekregen omdat het ja kaas was. Voor morgenvroeg maar wat kipfilet en bataat gekookt. Hopelijk eet ie dan wat (moet wel voor de medicatie eigenlijk maar we zullen zien)
Dus Maci heeft weer duimpjes nodig
Door zurca
#3395261
Hoe gaat het met Maci?

Pfff Pippa heeft haar eerste echte aanvaring gehad met een andere hond en heeft daarbij ook echt van zich afgebeten. :-\
Die hond wou de snoepjes die ik bij mij had claimen, trok letterlijk het zakje van de riem. Ik had het terug gepakt en toen kwam Pippa kijken. Zonder enige waarschuwing klapte die hond op haar. In eerste instantie maakte Pippa zich laag maar die hond ging door waardoor Pippa zich moest verdedigen. Bah zeg echt een situatie die ik niet wou.. Door een riem te gooien stopte die andere hond en kon die vast gepakt worden. Waarop Pippa nog ff moest vertellen dat ze dit niet grappig vond. Ik heb haar toen aangelijnd om de andere kant op te gaan. Ze moest even gaan liggen om bij te komen. Daarop heb ik haar weer los gelaten om nog ff met de bal te spelen. Dat wou ze gelukkig wel.
Ben goed geschrokken en hoop nu maar dat Pippa bij een volgende ontmoeting met deze hond dit vergeten is... Ik weet wel dat ik gelijk door ga lopen en die hond niet meer bij mij/bij de snoepjes laat komen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3395273
Oo dat is vervelend met Pippa. Hopelijk niks aan over gehouden.


Maci was allemaal best een beetje spannend. Ik had hem omdat ik door het gedrag van de andere honden getriggerd werd nl. Helemaal weggekropen gevonden in het oude nachthok waar ik hem nog niet uit kreeg ook. En ik heb hem in mijn eentje de auto moeten insleuren want staan kon hij niet. Bij de DA spuitjes gehad, ontstekingsremmer en AB meegekregen.
Maar het gaat weer enigszins ok. Iedere dag een stukje beter weer, vandaag zie ik weer zelfs een blije kop erop. Hij kan weer goed opstaan en lopen, heeft wel nog af en toe last dat ie zijn achterpoten verkeerd neerzet ( neurologisch) Het leek ook serieus toen de koorts gezakt was dat ie koppijn had ( kan een hond dat ook hebben van koorts ?)
Hij eet ook weer, en heeft honger. Hij heeft nu al die tijd aardappels met huttenkase en een beetje kipfilet gekregen. Dat gaat goed. Wat me zelfs opvalt is dat hij minder stinkscheten laat , heel veel minder. De laaste weken of maanden liet ie steeds meer serieus dodelijke stinkerds. Vraag me daardoor dus nu wel af, kan hij rauw eigenlijk wel nog zo goed verteren? Morgen wilden we naast wat ie nu krijgt een halve kilo kvv bij gaan geven en gekookte groenten.
Maar ik weet echt nog niet hoe ik dat in de toekomst moet gaan oplossen dat ie voldoende en voldoende voedingsstoffen krijgt.
Voor mijn gevoel blijft het ook nog ff afwachten als ie straks geen AB meer krijgt , of het terug komt.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3395466
Tjerk heeft hoofdpijn... Vandaag dus met spoed naar de neuroloog, gesprek gehad. Gelijk röntgenfoto van de drain. Over twee weken CT scan van de hersenen om te kijken of er wat zichtbaar is.
Zo op het eerste gezicht (ogen, röntgen) gelukkig niets zichtbaar aan de hand...

Kan wel wat duimpjes gebruiken... :-\
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3395490
Charlie was al een paar dagen niet helemaal in zijn hum, maar ik kon er de vinger niet opleggen.
Gisterochtend spuugde hij eenmaal en gisteravond laat nog twee keer, zijn ontlasting was wel gewoon goed.
Vannacht om 4 uur weer overgeven in 3 maal en rond half 7 weer tweemaal. Dus gelijk dierenarts gebeld en daarheen gegaan. Bloed afgenomen, 39.9 temperatuur en hij kreeg via infuus vocht. De nierwaarden zijn prima maar de ontstekingswaarde en leverwaarde waren iets verhoogd.
Hij heeft een injectie tegen misselijkheid gehad en tegen de koorts, verder voor een aantal dagen pillen tegen die misselijkheid.
Voor nu gaat ze er vanuit dat er een ontsteking zit in de maag cq darmen.
Ik hoop ook echt dat dit het is.

Nu heeft hij dit als jonge hond regelmatig gehad, maar het ging juist heel goed, tot driekwart jaar geleden toen had hij ditzelfde.
Hoe kan je dit toch voorkomen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3395492
Bij mij van de week Fajah ineens aan de dunne maar ik heb altijd okugest in huis en helpt ook tegen misselijkheid , weet niet of je dat heb?
Maar weet niet hoe en wat je voert maar ik verdeel het in tweeën op een dag, anders ook spugen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door