Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SnowydeSamojeed
#3394887
Hoi allemaal!

Het is alweer even geleden, maar we zijn hier volop bezig met de kvv. Je kan wel zeggen dat het inmiddels een hele studie is geworden πŸ™ˆ

Ik heb de vorige keer al een lijstje geplaatst met merken die hier te verkrijgen zijn. Ik heb daar middels voerwijzer nu een aantal van uitgesloten.
Zo worden we steeds weer wat wijzer!
Ik vind het wel erg leuk om hier mee bezig te zijn, en heb dan inmiddels ook wel de neiging om misschien een beetje barf toe te gaan voegen (zoals jullie al zeidenπŸ˜‚πŸ™ˆ)

We hebben wel wat vallen en opstaan gehad, snowy wou niet altijd de hoeveelheid eten die die zou moeten krijgen, nou is hij ook wel even niet zo lekker geweest, hij had een virusje te pakken maar gelukkig is die door de dierenarts weer gewoon gezond verklaard!
En begint hij ook weer meer te eten. Misschien was het ook wel even wennen voor hem..

Hoe meer je leest hoe meer vragen er natuurlijk weer komen.
Uit sommige dingen kom ik niet helemaal en dan zijn tips altijd welkom!

Hoe stel je nou een kvv menu samen zodat het een goed compleet menu is?
Ik lees momenteel zoveel waar ook vaak wisselende dingen in staan dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie.. Ik wil niet 'zomaar' wat doen en er maar van uit gaan dat het wel goed zou zijn.

Ik weet dat je verschillende diersoorten moet voeren minimaal 4+vis.
En dat afwisselen in diersoorten en merken zonder premix de voorkeur heeft in plaats van voeding compleet maken met een premix.

Ik voer nu voornamelijk Alaska, dit is hier makkelijk te verkrijgen en scheen ook goed te zijn. (verbeter me als dit niet zo is hoor! Ik ben hier nog nieuw in..)
En dan de variant zonder premix.
Snowy vind deze ook erg lekker.
Kunnen jullie met me mee kijken of de verhoudingen in Alaska goed zijn?

De smaken die we van Alaska voeren zijn:
* beef
Runderpens (30%), bevleesde tongbotjes (30%), runderhart (15%), rundernier (5%), runderlever (5%), groentemix (15%)
Eiwit 14%
Vet 11%
Vezel 0,4%
Calcium 0,5%. (uit bot)
Fosfor 0,3%

Lam:
85% lam: pens (40%), bevleesde ribben (10%), hart (10%), lever (10%), vlees (5%), vet (5%), long (5%), 15% groentemix.
Eiwit 14%
Vet 13%
Vezel 0,4%
Calcium 0,4%. (uit bot)
Fosfor 0,4%

Eend:
Bevleesde eendenruggen (30%), eendennekken (20%), eendenhart (20%), eendenvlees (10%), eendenlever (5%), groentemix (15%)
Eiwit 13%
Vet 10%
Vezel 0,2%
Calcium 0,9%. (uit bot)
Fosfor 0,5%

Fazant :
85% fazant (lijven, zonder kop, krop, veren en filet), 15% groentemix.
Eiwit 16%
Vet 10%
Vezel 0,7%
Calcium 1,1%. (uit bot)
Fosfor 0,5%

Zalm:
Zalmijven (55%), zalmkoppen (30%), groentemix (15%)
Eiwit 12%
Vet 16%
Vezel 0,5%
Calcium 1,3%. (uit bot)
Fosfor 0,6%

De kip gaven we ook, maar hiervan raakt hij aan de dunne poeperij...

Het jammere is dat dit eigenlijk de enige is zonder premix die ze hier verkopen.. πŸ˜ͺ
Ik zit wel te kijken om anders via internet te bestellen, maar welke merken zijn goed? Hebben jullie daar nog tips in?
Voor nu krijgt snowy dus om af te wisselen in merken wel kvv met premix.

Dat zijn Buddy's en barfmenu en carnibest.
Buddy's heeft ontzettend veel smaken! Te veel om allemaal op een rijtje te gaan zetten.
Van barfmenu is hier alleen kip en natuurlijk.
Ik denk dat jullie carnibest veder wel kennen πŸ˜‰ die zie ik regelmatig voorbij komen.

Barfmenu:
Kip: (deze moeten we nog proberen om te kijken hoe hij hierop reageert)
Kippenvlees, kippenbotten, kippenorganen (o.a. maag, geen lever), dierlijke vezels.
Eiwit 16,1%
Vet 14.2%
Vezel 0,2%
Calcium 0.77%. (uit bot)
Fosfor 0,5%

Natuurlijk :
Rundvlees, kippenvlees, runderorganen (o.a hart, geen lever), kippenbotten, runderpens, dierlijke vezels in de vorm van runderhuid met vacht
Eiwit 16,1%
Vet 16,6%
Vezel 0,3%
Calcium 0.82%. (uit bot)
Fosfor 0,52%

Het bot percentage ligt tussen de 20 en 25%.
Het orgaan percentage is ongeveer 20%. De organen die gebruikt worden zijn: hart, lever, pens, boekmaag, maag en long. Als er lever in een mix zit, is dit nooit meer dan 5%.

Deze informatie heb ik van voerwijzer af.
Ik dacht dat dit voor jullie makkelijker zou kijken☺️

Mijn idee is om 4 a 5 dagen de Alaska te voeren in afwisselende smaken. Bij 5 dagen een dubbele smaak gezien de kip niet zo'n succes is..

En de overige 2 a 3 dagen af te wisselen met barfmenu, carnibest of Buddy's.
Wat is jullie advies hierin?

Moet en kan ik de voeding veder nog aanvullen met andere dingen? Ik lees bijvoorbeeld over gemalen noten/zaden of kruiden.
Zuivel en ei of groentes bij de kvv waarbij dit niet al in zit.

En als ik in een wilde bui toch ineens besluit om langzaam te gaan beginnen met het echte barfen hoe voeg ik dit dan toe met kvv? Bijvoorbeeld een barf dag?
Ik begin eind van de maand met een nieuwe baan, waarbij ik hopelijk wat meer rust, regelmaat en daardoor ook meer tijd heb om eventueel echt te gaan barfen. Vandaar wel mijn interesse hiervoor!

Nog even ter info:
Snowy is een samojeed reu van 10 maanden oud en weegt zo'n 23 kg.
Hij is erg actief in de zin van spelen, veel lange wandelingen waarbij hij los kan lopen en heeeeeel veel kan rennen 😜

Ik bedank jullie alsvast voor de tijd die jullie hebben genomen om dit veelste lange bericht te lezen!
Ik ben erg blij met jullie hulp!

Groetjes Michelle en snowy!
Laatst gewijzigd door SnowydeSamojeed op ma 10 feb 2020, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#3394907
Hi! Ik zal later vanaf de laptop nog wat uitgebreider reageren, maar mijn eerste ingeving zo is dat Alaska wel erg veel pens heeft, en weinig spiervlees. Dus daar zo Ik bij een ander merk voor kijken.

Kijk, je wisselt al lekker af en je bent op zoek naar nog beter, dus dat komt allemaal wel goed hoor, je pakt het serieus aan!

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Door Lizzy
#3394913
De smaken die we van Alaska voeren zijn:
* beef
Runderpens (30%), bevleesde tongbotjes (30%), runderhart (15%), rundernier (5%), runderlever (5%), groentemix (15%)
Eiwit 14%
Vet 11%
Vezel 0,4%
Calcium 0,5%. (uit bot)
Fosfor 0,3%
Ik zou zelf niet erg blij worden van 30% pens en 15% runderhart. Dat is gewoon beide teveel. Maar ja goed, zij geven het dan nog exact aan, wat er in zit. Andere merken doen dat meestal niet tot op dit niveau en dan weet je dus gewoon niet wat je zit te voeren. Ik zou dit zelf gewoon niet vaker dan eens per week geven.
Lam:
85% lam: pens (40%), bevleesde ribben (10%), hart (10%), lever (10%), vlees (5%), vet (5%), long (5%), 15% groentemix.
Eiwit 14%
Vet 13%
Vezel 0,4%
Calcium 0,4%. (uit bot)
Fosfor 0,4%
Qua pens weer hetzelfde liedje. Erg veel, 40%. Maar goed, ook hiervoor geldt weer hetzelfde als wat ik hierboven schreef: van andere merken weet je vaak niet in welke hoeveelheden ze voeren. Ook dit zou ik niet vaker dan eens per week geven.
Eend:
Bevleesde eendenruggen (30%), eendennekken (20%), eendenhart (20%), eendenvlees (10%), eendenlever (5%), groentemix (15%)
Eiwit 13%
Vet 10%
Vezel 0,2%
Calcium 0,9%. (uit bot)
Fosfor 0,5%
Ook hier vind ik het percentage hart echt te hoog. En ik zou dit niet vaker dan eens per week voeren.
Fazant :
85% fazant (lijven, zonder kop, krop, veren en filet), 15% groentemix.
Eiwit 16%
Vet 10%
Vezel 0,7%
Calcium 1,1%. (uit bot)
Fosfor 0,5%
Prima. Dit is dus eigenlijk het karkas en zo te lezen het spiervlees. Of het orgaanvlees er wel in zit is mij een raadsel. Ik denk hooguit de restjes. Ik denk dat je hier echt aan fazantkarkas moet denken zoals barfers dat voeren, maar dan gemalen. Ik denk in verhouding mogelijk wat veel bot maar als je dit eens per week voert lijkt me dat prima.
Zalm:
Zalmijven (55%), zalmkoppen (30%), groentemix (15%)
Eiwit 12%
Vet 16%
Vezel 0,5%
Calcium 1,3%. (uit bot)
Fosfor 0,6%
Ja, ook dit moet je zien als een BARF maaltijd zoals barf'ers dat voeren. Ik zou zeggen: prima voor eens per twee weken. Niet vaker want het is gekweekte zalm en zo geweldig is dat niet.
Het jammere is dat dit eigenlijk de enige is zonder premix die ze hier verkopen.. πŸ˜ͺ
Ik zit wel te kijken om anders via internet te bestellen, maar welke merken zijn goed? Hebben jullie daar nog tips in?
Ik vind Bandit veruit de beste KVV. Maar ook de meest onbetaalbare :-X . Weet je wat ik zou doen als ik jou was? Lekker die bovenste KVV voeren en daarbij beginnen met 1 dag BARF per week. Dat uitbreiden naar 2 dagen. En dan zit je behoorlijk goed hoor.
Voor nu krijgt snowy dus om af te wisselen in merken wel kvv met premix.
Ja, kan ook.
Dat zijn Buddy's en barfmenu en carnibest.
Buddy's heeft ontzettend veel smaken! Te veel om allemaal op een rijtje te gaan zetten.
Van barfmenu is hier alleen kip en natuurlijk.
Ik denk dat jullie carnibest veder wel kennen πŸ˜‰ die zie ik regelmatig voorbij komen.
BARF menu hebben ze ook zonder premix. Dat is de premium. En die is uitstekend. Kun je nog qua smaken uitbreiden ook want daarvan hebben ze ook hert. En kalkoen. En paard. Ik zie niet in waarom de dierenwinkel deze smaken niet voor je zou kunnen bestellen. Ze hebben kennelijk toch al een lijntje met BARF menu.

Van wat mij bijstaat van Buddy's toen ik dat eens uitzocht voor een vriendin: die gasten knikkeren een Premix met vitamine A + lever in de voeding. Nou, die schrapte ik. Ik voerde dus liever Carnibest of Barf Menu (of zoals boven al geschreven: zelf samengestelde maaltijden!).
Mijn idee is om 4 a 5 dagen de Alaska te voeren in afwisselende smaken. Bij 5 dagen een dubbele smaak gezien de kip niet zo'n succes is..
Volgens mij heb je van Alaska genoeg smaken om 4 a 5 dagen een ander diersoort te voeren. In de week dat je geen zalm voert, zou je Fazant kunnen pakken.
En de overige 2 a 3 dagen af te wisselen met barfmenu, carnibest of Buddy's.
Wat is jullie advies hierin?
Zie boven. Buddy's voerde ik van mijn lijst af.
Moet en kan ik de voeding veder nog aanvullen met andere dingen? Ik lees bijvoorbeeld over gemalen noten/zaden of kruiden.
Zuivel en ei of groentes bij de kvv waarbij dit niet al in zit.
In principe hoeft dat niet. Zuivel kun je zelfs over debatteren of dat gezond is. Ik zeg van niet. Twee rauwe eitjes per week zou perfect zijn. En in de week dat je geen zalm KVV voert: zou ik een sardientje of panharing als extraatje geven. Noten en zaden en kruiden zijn ook prima, zolang je noten maar ongezouten en wel rauw zijn.
En als ik in een wilde bui toch ineens besluit om langzaam te gaan beginnen met het echte barfen hoe voeg ik dit dan toe met kvv? Bijvoorbeeld een barf dag?
Ik begin eind van de maand met een nieuwe baan, waarbij ik hopelijk wat meer rust, regelmaat en daardoor ook meer tijd heb om eventueel echt te gaan barfen. Vandaar wel mijn interesse hiervoor!
Goed idee :biggrin2: . Als ik kijk naar de mate van detail waarin jij je verdiept denk ik dat je KVV niet lang vol gaat houden :biggrin2: . Begin eens met 1 dag per week BARF. En concentreer je dan vooral op uitstekend spiervlees (van sublieme kwaliteit - bijvoorbeeld wild zoals gans). En dat met wat mooi vleesbot en een verse groentenmix. Met de hoeveelheden orgaanvlees in de hoofd KVV die je voert zou je bij 1 dag in de week BARF het orgaanvlees wel weg mogen laten.
Door SnowydeSamojeed
#3395335
eelke schreef: ↑ma 10 feb 2020, 22:42 Hi! Ik zal later vanaf de laptop nog wat uitgebreider reageren, maar mijn eerste ingeving zo is dat Alaska wel erg veel pens heeft, en weinig spiervlees. Dus daar zo Ik bij een ander merk voor kijken.

Kijk, je wisselt al lekker af en je bent op zoek naar nog beter, dus dat komt allemaal wel goed hoor, je pakt het serieus aan!

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Top bedankt!
Tips over andere (goede ) merken zijn altijd welkom!

Wat een leuke foto! Ik kijk normal altijd op mijn telefoon, daarbij zie je die foto's helemaal niet joh. er gaat een wereld voor me open joh :')
Laatst gewijzigd door SnowydeSamojeed op di 18 feb 2020, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SnowydeSamojeed
#3395339
Lizzy schreef: ↑di 11 feb 2020, 09:25 Ik zou zelf niet erg blij worden van 30% pens en 15% runderhart. Dat is gewoon beide teveel. Maar ja goed, zij geven het dan nog exact aan, wat er in zit. Andere merken doen dat meestal niet tot op dit niveau en dan weet je dus gewoon niet wat je zit te voeren. Ik zou dit zelf gewoon niet vaker dan eens per week geven.

Dat dacht ik zelf ook, wel raar dan eigenlijk dat ze dat er wel zo instoppen..
en indd, bij Alaska staat het er nog op wat er inzit en hoeveel, ik heb nog eens even op de andere KVV's in de vriezer gekeken maar daarbij staat het er niet op... Dan weet je dus al helemaal niet wat je geeft :o


Qua pens weer hetzelfde liedje. Erg veel, 40%. Maar goed, ook hiervoor geldt weer hetzelfde als wat ik hierboven schreef: van andere merken weet je vaak niet in welke hoeveelheden ze voeren. Ook dit zou ik niet vaker dan eens per week geven.

even voor mezelf hoor, kijken we in 2 weken of in 1 week? Bedoel je dan de ene week de rund en de andere week lam? en niet beide smaken in een week geven? anders loopt het percentage pens te hoog toch? verbeter me als ik het fout zeg hoor, we zijn hier om te leren!


Ook hier vind ik het percentage hart echt te hoog. En ik zou dit niet vaker dan eens per week voeren.
Klinkt allemaal wat te hoog :D *word gek* hahaha moeilijk zo joh, zeker als het er allemaal al gewoon inzit..

Prima. Dit is dus eigenlijk het karkas en zo te lezen het spiervlees. Of het orgaanvlees er wel in zit is mij een raadsel. Ik denk hooguit de restjes. Ik denk dat je hier echt aan fazantkarkas moet denken zoals barfers dat voeren, maar dan gemalen. Ik denk in verhouding mogelijk wat veel bot maar als je dit eens per week voert lijkt me dat prima.

JA! een betere! haha deze vind Snowy zelf dan weer niet zo lekker... ik ben er wel mee bezig dat ik deze smaak steeds weer terug zet als die hem niet op heeft gegeten.. niet kieskeurig maken...

Ja, ook dit moet je zien als een BARF maaltijd zoals barf'ers dat voeren. Ik zou zeggen: prima voor eens per twee weken. Niet vaker want het is gekweekte zalm en zo geweldig is dat niet.

Volgens mij is Snowy het hier helemaal met je mee eens.. hij laat de vis van Alaska nu steeds staan en halt er echt zijn neus voor op.. hij neemt wel steeds een likje, dus hij iwl wel eten maar dan griezeld die bijna als het ware en loopt die weer weg.. en zo gaat dit een tijdje door.. en uiteindelijk eet die deze smaak echt niet.. Dus we gaan nu verse vis proberen die jij beschreef ;)

Ik vind Bandit veruit de beste KVV. Maar ook de meest onbetaalbare :-X . Weet je wat ik zou doen als ik jou was? Lekker die bovenste KVV voeren en daarbij beginnen met 1 dag BARF per week. Dat uitbreiden naar 2 dagen. En dan zit je behoorlijk goed hoor.

Die heb ik ook bekeken ja, maar die is inderdaad wel erg prijzig... Ja daar gaan we nu mee door, en binnenkort maar eens een beetje BARF aan toe gaan voegen ::)


Ja, kan ook.


BARF menu hebben ze ook zonder premix. Dat is de premium. En die is uitstekend. Kun je nog qua smaken uitbreiden ook want daarvan hebben ze ook hert. En kalkoen. En paard. Ik zie niet in waarom de dierenwinkel deze smaken niet voor je zou kunnen bestellen. Ze hebben kennelijk toch al een lijntje met BARF menu.

Ik ben bang dat dat hier niet helemaal gaat werken, we hebben die hier bij de welkoop liggen, die hebben nu 2 smaken en die zijn er vaak al niet of maar in 1 smaak te krijgen.. tenminste, de 1 kilo rollen dan. ik denk dat ik ga kijken om deze via internet te bestellen aangezien deze wel erg in de smaak vallen. Ook kan hij hiervan de kip wel hebben, van de kip van Alaska gaat hij aan de dunne poepies

Van wat mij bijstaat van Buddy's toen ik dat eens uitzocht voor een vriendin: die gasten knikkeren een Premix met vitamine A + lever in de voeding. Nou, die schrapte ik. Ik voerde dus liever Carnibest of Barf Menu (of zoals boven al geschreven: zelf samengestelde maaltijden!).
dan schrap ik die er ook mooi af.


Volgens mij heb je van Alaska genoeg smaken om 4 a 5 dagen een ander diersoort te voeren. In de week dat je geen zalm voert, zou je Fazant kunnen pakken.
ja dat moet goed komen, ook meet BARF menu erbij en dan zelf BARF denk ik dat we wel smaken genoeg hebben

Zie boven. Buddy's voerde ik van mijn lijst af.


In principe hoeft dat niet. Zuivel kun je zelfs over debatteren of dat gezond is. Ik zeg van niet. Twee rauwe eitjes per week zou perfect zijn. En in de week dat je geen zalm KVV voert: zou ik een sardientje of panharing als extraatje geven. Noten en zaden en kruiden zijn ook prima, zolang je noten maar ongezouten en wel rauw zijn.

Ik doe wel eens een likje zuivel door de smaken die hij wat minder lekker vind zoals de fazant, dan eet hij het zo op :D

Goed idee :biggrin2: . Als ik kijk naar de mate van detail waarin jij je verdiept denk ik dat je KVV niet lang vol gaat houden :biggrin2: . Begin eens met 1 dag per week BARF. En concentreer je dan vooral op uitstekend spiervlees (van sublieme kwaliteit - bijvoorbeeld wild zoals gans). En dat met wat mooi vleesbot en een verse groentenmix. Met de hoeveelheden orgaanvlees in de hoofd KVV die je voert zou je bij 1 dag in de week BARF het orgaanvlees wel weg mogen laten.
Hahahaha daar ben ik inderdaad ook wel een beetje bang voor 🀣 hoe meer je gaat lezen en leert hier van jullie hoe meer je een afkeer tegen de kvv gaat krijgen omdat je gewoon nooit helemaal weet wat er in zit of er zitten best maffe verhoudingen in.. Dus ik denk wel dat je gelijk heb πŸ™ˆ

Top! We gaan daarmee beginnen! Bedankt!!! ;D
Door SnowydeSamojeed
#3395342
Ik zie dat mn laatste bericht een beetje raar is geworden πŸ™ˆ
Maar hoop dat je eruit komt..

En sorry voor mijn late reactie πŸ™„
Ik ben erg blij met jullie advies!

Dan gelijk nog maar een vraagje.. Snowy laat soms zn eten staan, hij snuffelt er aan, neemt een paar hapjes (soms ook niet) en loopt dan weer weg.
Hij oogt en voelt niet dunner..

Hij is nu 10 maanden en 18 dagen. Hij zit kwa cm al aardig op zijn hoogte die die zou moeten worden, ook zijn gewicht is al aardig in de richtlijn.
Zou het kunnen zijn dat zijn eerlust hierdoor ook minder word? Hij krijgt nu de 6% van zijn lichaamsgewicht nog (3% +3 omdat puppy)
De andere keer eet hij alles zo op met smaak en is het zo weg!

Of zou het komen door dat die aan bet puberen is? En gewoon aan het uitproberen is ofzo?

Ik geef hem steeds 5 minuten en komt die niet of eet die niet haal ik het weg en krijgt die het volgende voermoment pas weer. Maar dit lijkt hem niet heel veel te interesseren πŸ˜‚

Wat denken jullie? Of tips?

Snowy is trouwens door de dierenarts gezond verklaard πŸ˜‰ hij heeft laatst wel een beetje last van een virusje gehad maar na controle was dit gewoon oke.
Misschien dat het nog niet helemaal lekker zit?..
Door Lizzy
#3395349
SnowydeSamojeed schreef: ↑di 18 feb 2020, 19:35 Ik zie dat mn laatste bericht een beetje raar is geworden πŸ™ˆ
Maar hoop dat je eruit komt..

En sorry voor mijn late reactie πŸ™„
Ik ben erg blij met jullie advies!

Dan gelijk nog maar een vraagje.. Snowy laat soms zn eten staan, hij snuffelt er aan, neemt een paar hapjes (soms ook niet) en loopt dan weer weg.
Hij oogt en voelt niet dunner..

Hij is nu 10 maanden en 18 dagen. Hij zit kwa cm al aardig op zijn hoogte die die zou moeten worden, ook zijn gewicht is al aardig in de richtlijn.
Zou het kunnen zijn dat zijn eerlust hierdoor ook minder word? Hij krijgt nu de 6% van zijn lichaamsgewicht nog (3% +3 omdat puppy)
De andere keer eet hij alles zo op met smaak en is het zo weg!

Of zou het komen door dat die aan bet puberen is? En gewoon aan het uitproberen is ofzo?

Ik geef hem steeds 5 minuten en komt die niet of eet die niet haal ik het weg en krijgt die het volgende voermoment pas weer. Maar dit lijkt hem niet heel veel te interesseren πŸ˜‚

Wat denken jullie? Of tips?

Snowy is trouwens door de dierenarts gezond verklaard πŸ˜‰ hij heeft laatst wel een beetje last van een virusje gehad maar na controle was dit gewoon oke.
Misschien dat het nog niet helemaal lekker zit?..
Voor een hond van 10 maanden lijkt me 6% van het lichaamsgewicht best veel. Ik zou dat naar beneden bijstellen.

En verder is ie ook in de pubertijd :biggrin2:
Door SnowydeSamojeed
#3395357
Lizzy schreef: ↑wo 19 feb 2020, 08:05 Voor een hond van 10 maanden lijkt me 6% van het lichaamsgewicht best veel. Ik zou dat naar beneden bijstellen.

En verder is ie ook in de pubertijd :biggrin2:
Hoeveel procent van zijn lichaamsgewicht zou je aanraden?

Ik "speel" hier wel mee, als hij heel actief is merk je dat die wel wat meer nodig heeft, maar zoals de laatste dagen met stormen en regen hebben we toch wat minder de kans om hem echt te laten rennen enalles, het is fijn om een basis te hebben. πŸ˜‰
Is dat vanaf puber al de 3% van zijn lichaamsgewicht?

Ja puberen doet die.. Zo verliest hij buiten ook wel eens zijn oren (hond los doeei baasjes! 🀣) wel komt die gelukkig altijd weer zelf terug.

En heeft die uitgevonden dat het een mannetje is πŸ˜‚ lees hij rijd op andere honden ookal zijn het helemaal geen vrouwen 🀣
En natuurlijk de geur van loopse teefjes πŸ™ˆ
Door eelke
#3395363
Ik zou niet gelijk van 6 naar 3% gaan. Ik zou gewoon kijken hoe hij het op 'wat minder' doet. Ik weet niet hoeveel gram je nu geeft en hoeveel gram 'wat minder' een handige hoeveelheid zou zijn om te geven?
Door Lizzy
#3395395
SnowydeSamojeed schreef: ↑wo 19 feb 2020, 10:13 Hoeveel procent van zijn lichaamsgewicht zou je aanraden?

Ik "speel" hier wel mee, als hij heel actief is merk je dat die wel wat meer nodig heeft, maar zoals de laatste dagen met stormen en regen hebben we toch wat minder de kans om hem echt te laten rennen enalles, het is fijn om een basis te hebben. πŸ˜‰
Is dat vanaf puber al de 3% van zijn lichaamsgewicht?

Ja puberen doet die.. Zo verliest hij buiten ook wel eens zijn oren (hond los doeei baasjes! 🀣) wel komt die gelukkig altijd weer zelf terug.

En heeft die uitgevonden dat het een mannetje is πŸ˜‚ lees hij rijd op andere honden ookal zijn het helemaal geen vrouwen 🀣
En natuurlijk de geur van loopse teefjes πŸ™ˆ
Ik ging eerst even naar 5%, aankijken en evt door naar 4%.

Succes met je puber ;D
 Terug naar β€œVragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door