Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3395343
pluk schreef: di 18 feb 2020, 19:06 Vl heeft t vorig jaar specifiek gevraagd en Arno gaf toen aan dat t Doppler was. Op het scherm zag ik zowel zwart/wit beelden als de bloedstroom in kleuren (waarbij blauw de 'lekkage' was). Nou heb ik er niet voor doorgeleerd, maar dat is toch een doppler echo?

Ja, weghalen gaat Arno doen
Ik ben ook bij Arno geweest in 2018 en vroeg het hem toen ook. Hij zei toen dat het geen Doppler echo heeft. Vreemd!

Wat is een Echo-Doppler?
Een echo-Doppler lijkt heel erg op een echocardiogram. Beiden zijn hartonderzoeken waarbij door middel van geluidsgolven uw hart zichtbaar wordt op een beeldschermen, alleen de echo-Doppler is iets uitgebreider. Met extra opnames en extra berekeningen. Daarmee wordt ook de richting en snelheid van de bloedstroom zichtbaar. Op deze manier krijgt de cardioloog extra veel informatie over uw hartkleppen, uw hartfunctie en hoe uw hart eruit ziet.
#3395345
Lizzy schreef: di 18 feb 2020, 21:29 Ik ben ook bij Arno geweest in 2018 en vroeg het hem toen ook. Hij zei toen dat het geen Doppler echo heeft. Vreemd!

Wat is een Echo-Doppler?
Een echo-Doppler lijkt heel erg op een echocardiogram. Beiden zijn hartonderzoeken waarbij door middel van geluidsgolven uw hart zichtbaar wordt op een beeldschermen, alleen de echo-Doppler is iets uitgebreider. Met extra opnames en extra berekeningen. Daarmee wordt ook de richting en snelheid van de bloedstroom zichtbaar. Op deze manier krijgt de cardioloog extra veel informatie over uw hartkleppen, uw hartfunctie en hoe uw hart eruit ziet.
Ik ben in feb 2019 voor t eerst daar geweest dus het zou best kunnen dat hij 'm in 2018 nog niet had.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door