Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3394878
Zo, vanmiddag om half vier naar de da voor een check-up. Laika was de hele nacht onrustig, veel hijgen, veel smakken/slikken, veel rondlopen. Ik vond haar buik ook zo dik, maar dat kan van het eten zijn geweest. In ieder geval is die nu weer normaal.
Ik heb haar een paar keer naar buiten gelaten voor een plasje, maar veel maakte dat niet uit. Ze heeft een paar uur geslapen nadat ik haar druppels traumeel en CBD had gegeven, en ik heb haar een keer een lepeltje honing gegeven, voor het geval ze keelpijn heeft.
Toen ik vanochtend eindelijk mijn bed uit kwam (of van de bank af, eigenlijk), lag ze wel rustig in een mand. Ik was even bang dat ze weer apatisch was, maar toen ik het ochtendhapje neerzette kwam ze meteen aangedraafd, dus dat viel mee.
Het is nu meer het probleem dat ze niet gaat liggen. Wil constant gekrabbeld worden (dat is wel volkomen normaal voor haar, trouwens), en als ik geen zin meer heb, loopt ze een stukje bij me weg en blijft dan staan. Het is net alsof ze wil zeggen: zoooo saai dit, kunnen we niet iets gaan doen? Ik heb haar nu opdracht gegeven om te gaan liggen, en nu ligt ze dus zonder te hijgen of wat dan ook.

Kortom, het gaat stukken beter met 'r dan gedurende het weekend, maar een beetje van het padje is ze nog wel, geloof ik. Misschien heeft de pijn grote indruk gemaakt? Ben benieuwd wat de da ervan vindt straks.
#3394884
Nou hopelijk ben je straks na het DA bezoek wat wijzer.
Het klinkt allemaal zo van wat is het nou? En dat is best vervelend, spannend, zorgelijk etc. Wel fijn dat alles beter lijkt te gaan, wellicht was het dan inderdaad maar een flinke spierpijn/verrekking, want ja ook dat kan natuurlijk.
Heb bij Oli toevallig ook 2 pijnstiller dagen gehad, piepte uit het niets, en zelf kon ik vaststellen dat het aan zijn nek lag, en gelukkig ging het meteen beter en is ook weg nu, ff afkloppen.
Succes bij de DA!
#3394891
Zo, eindelijk terug. We hebben alleen een bloedtest gedaan, de da werd net weggeroepen toen Lupi klaar was met watertrappelen en we verder wilden gaan met Laika. Die mag dus donderdag nog een keer mee voor de rest van de check-up.

De bloedwaarden zijn in ieder geval perfect. Geen enkele waarde ligt buiten de referentiewaarden, dus dat is prima. Haar gewicht was ook onveranderd, 31,5 kilo. Dat woog ze half december ook, toen ze op de weegschaal moest ivm ontworming ivm reis naar Finland.

Ze was ook helemaal de oude in de praktijk. Iedere aanwezige werd de gelegenheid geboden haar vol overgave te aaien. :biggrin2: Ze vond Lupi's hydrotherapie erg interessant, maar was desondanks bereid de da-assistente de mogelijkheid te bieden haar te aaien. ::) :biggrin2:

Inmiddels ligt ze luid te snurken, dus van onrust geen sprake. :D Ik denk dat we maar gewoon moeten concluderen dat ze een spier had verrekt toen Mello op haar dook en zij een schuiver maakte. Vanavond krijgt ze weer gewoon haar eigen barf (ik zal het vleesbot nog even extra doodslaan voor de zekerheid), en met een beetje geluk kan ik weer in m'n bed slapen. Ben wel toe aan een rondje ononderbroken nachtrust. ::)

Dank voor alle duimen, iedereen! Ik laat donderdag weten hoe de rest van de check-up is gegaan.
#3394921
Het gaat goed met mup. Heeft heerlijk geslapen en gesnurkt, ze wil weer eten, wandelen ook maar het is zulk pestweer momenteel dat dat voor ons allemaal lastig is. De weg is spiegelglad van het vele dooien en opvriezen, en op de akkers is de sneeuw gemeen scherp, ook van het dooien en opvriezen.
Het enige wat ik nog aan haar merk is dat ze haar kop niet helemaal naar de grond durft te bewegen, bv. om water te drinken of een snoepje van de grond te pakken. Blijkbaar doet dat toch nog pijn, of is ze daar in ieder geval bang voor. Ik heb de waterschaal nu op een bloempot gezet zodat ze wel kan drinken, en heb een voerstandaard besteld. Maar verder is alles goed. Godzijdank, want ik vreesde het ergste afgelopen weekend. Zo fijn dat er hier altijd mensen zijn die meedenken! :-*
#3394930
Siberienne schreef: di 11 feb 2020, 15:43 Wat fijn om te lezen! Knuffels voor jou en Laika. Kunnen jullie weer even bijkomen ;)
Nou, zeg dat wel! Wat vreet dat toch altijd aan een mens, zorgen om je huisdier. :-X

Overigens hebben we heerlijk kunnen wandelen; de buurtjes (ouder echtpaar) liepen op een gegeven moment langs, en ik klaagde dat het op de weg te glad was om te lopen voor de honden (dat konden ze beamen), en dat op de akkers de sneeuw te scherp was voor hun pootjes. Komt een halfuur later de buurman op zijn sneeuwscooter loopsporen maken op de akkers! De sneeuw is daar nu meer kristalsuiker en heerlijk om op te lopen voor de hondjes. Zooo lief, zoals men elkaar helpt en meedenkt hier!

Dank voor de knuffels, ik geef hem straks door aan m'n meiske! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door