Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Annelies62
#3394865
Hallo

We hebben afgelopen weekend bij iemand verwaarloosd hondje weggehaald.
Hij weegt nog geen 2 kilo en heel mager dus.
Hij staat nu op 4 x 40 gram kvv.

Straks gaan we hem even na laten kijken bij de DA.

Kunnen of moeten we hem nog iets extra geven qua voedingsstoffen ?
Door Lizzy
#3394867
Annelies62 schreef: ma 10 feb 2020, 09:12 Hallo

We hebben afgelopen weekend bij iemand verwaarloosd hondje weggehaald.
Hij weegt nog geen 2 kilo en heel mager dus.
Hij staat nu op 4 x 40 gram kvv.

Straks gaan we hem even na laten kijken bij de DA.

Kunnen of moeten we hem nog iets extra geven qua voedingsstoffen ?
Ach wat sneu :( . Ik denk dat je vooral rustig aan lekker KVV moet geven. Geen haast, komt vanzelf goed. Ik zou zelf niks extra's geven. Goede KVV is goed genoeg. En vitamine/mineralensupplementen vind ik zo geweldig niet. Dat wordt slecht opgenomen. Als je perse een gezonde extra wil geven is marine phytoplankton wel heel gezond.
Gebruikersavatar
Door Annelies62
#3394871
Lizzy schreef: ma 10 feb 2020, 09:15 Ach wat sneu :( . Ik denk dat je vooral rustig aan lekker KVV moet geven. Geen haast, komt vanzelf goed. Ik zou zelf niks extra's geven. Goede KVV is goed genoeg. En vitamine/mineralensupplementen vind ik zo geweldig niet. Dat wordt slecht opgenomen. Als je perse een gezonde extra wil geven is marine phytoplankton wel heel gezond.
Oké. Dank je wel. Gaan we daar voor kijken.
Door Too
#3394874
Is 160gram per dag niet verschrikkelijk veel voor een chi, ook voor één die wat moet aankomen. Het zijn maar hele kleine hondjes hè 100gram lichaamsgewicht is in verhouding al een flink verschil.
Wat zou hij idealiter wegen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door