Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3394813
hannabelgje schreef: zo 09 feb 2020, 14:35 Hoe zien haar ogen eruit? Staan die stil, zijn de pupillen even groot en reageren ze goed op licht en donker?
Ik blijf denken aan hersenvliesontsteking. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ik heb daar even op gegoogeld, maar hersenvliesontsteking is meer iets voor jonge honden? Laika wordt in maart 11 (althans, dat hoop ik). Ook heeft ze geen hoge koorts (ga ik straks natuurlijk nog een keer meten). Maar verder klinken de symptomen wel juist: kromme rug, kop naar beneden, onwil om kop te bewegen.

Voor zover ik kan zien, reageren de pupillen normaal op licht en donker. Ze staan ook stil.

Ze heeft net drie schaaltjes met yoghurt, gemalen kattenbarf en blikvoer gegeten. Ging niet zo van harte als gisteren, maar het zit er in ieder geval in en het blijft erin.
#3394817
Ze begon net weer te hijgen, dus ik heb d'r temperatuur gemeten en even naar buiten gelaten voor een plas. Temperatuur was prima, 38,6. Bij binnenkomst ging ze ook niet meteen liggen maar bleef ze in de keuken staan, met een voorzichtig kwispeltje. Daarna is ze in een ander mandje gaan liggen en heb ik haar nog wat gemalen barf met extra water gegeven. In eerste instantie lijkt het steeds alsof ze niets wil eten, maar uiteindelijk ging het schaaltje toch helemaal leeg. Ze ligt nu weer, hijgt ook niet meer.

Ik houd u allen op de hoogte, dank voor al het meedenken en meeleven! :-*
#3394818
Inge en Bono schreef: zo 09 feb 2020, 16:28 He gets Anne, hopelijk reageert ze inmiddels weer op de pijnstiller :-*

Ik kan mij btw niet voorstellen dat een pijnstiller (zo veel) effect zou hebben op hersenvliesontsteking.
Ze krijgt een NSAID, dus ontstekingsremmend. Het effect is ook niet gigantisch, ze is en blijft sloom en apatisch, maar de pijnstiller maakt wel het verschil tussen niet willen eten en willen eten, en daar ben ik al blij mee. Maar we zijn nog lang niet waar we wezen moeten...
#3394831
Dank voor de duimen allemaal!

Ik ben enerzijds een beetje huiverig voor het da-bezoek, omdat ik geen akelige diagnose wil horen. Ik hou me maar een beetje vast aan het feit dat ze geen koorts heeft, niet braakt, geen diarree heeft en niet onrustig is. Maar dat laat nog een heleboel aandoeningen toe in het rijtje van mogelijke oorzaken...
#3394846
Nou moe?! Ik kom om half acht beneden om te gaan koken, staat Laika bij de voordeur. Natuurlijk meteen naar buiten gelaten. Ze moest inderdaad plassen. Eenmaal binnen ging ze echter niet liggen, maar bleef ze in de gang staan kwispelen met een blik van: ik lust wel weer een hapje. Ze heeft - staand - drie bordjes gemalen barf, twee bordjes blikvoer en een paar flinke scheuten yoghurt gegeten, de bootwerker. Er had nog wel meer in gemogen van haar, maar dat leek vrouwtje niet verstandig. Na het eten zocht ze ook haar mand niet op maar kwam ze bij me zitten om te worden geaaid (dat is standaardgedrag voor haar). Ik aaien natuurlijk, maar ze maakte iedere keer een wat boertjesachtig geluid, en slikte veel. Ik wist niet zeker of ze al het eten weer moest uitbraken of niet, dus ik ben weer met 'r naar buiten gegaan, en daar heeft ze eerst een paar keurige keutels gelegd en vervolgens een rondje tuin gedaan, in draf. :o Maar ze was op zoek naar gras, dat was duidelijk. Nou liggen de verse stengels gras niet echt voor het oprapen in Zweden in februari, dus ik ben de tuin met haar uit gegaan en de wei in gelopen, waar nog wel wat sprieten boven de sneeuw uit staken. Daar heeft ze flink gegraasd (en daar stond ik dan, zonder jas en alleen in thermo-onderbroek, gelukkig wel met muts en handschoenen en een koplamp, in een stevige bries, brrr). Toen snel weer de tuin in, alles op een drafje, en weer naar binnen, waar ze nog steeds niet ging liggen maar gewoon opgewekt bleef staan kwispelen. :D

Schiet mij maar lek. Ze is ineens weer helemaal de oude, kijkt op wanneer ik met iets lekkers aan kom zetten (ik moest kipfilet snijden om te drogen), en zou volgens mij nog wel meer te eten lusten. Straks eerst maar een wandelingetje maken me het team, en daarna weer een hapje.

Ik snap er niks van, maar ik dank God op mijn blote knieën dat ze weer happy is. Ik dacht de afgelopen twee dagen echt dat het enkele reis dierenarts zou worden morgen. Ik neem haar morgen wel even mee naar de da voor een bloedje - moet ik toch naartoe voor Lupi's watertrappelen - maar zoals het nu lijkt kan het daar bij blijven.
#3394859
Doranto schreef: zo 09 feb 2020, 23:03 Nou zeg :???:
Je zou haast denken dat er iets verkeerd gezeten heeft wat nu weer goed is geschoten. Maar hoe dan ook, fijn dat ze zich weer beter voelt!
Ik begin dat nu ook te vermoeden. Even afwachten wat het bloed morgen zegt, maar ze lijkt weer helemaal de oude. Ze liep wel voorzichtig tijdens de wandeling (maar het is dan ook behoorlijk glad nog steeds, helaas), al ging het op de terugweg in een drafje. Ze ligt nu ook weer op haar zij te slapen, gewoon op een mat op de vloer zonder mand, voor het eerst sinds vrijdagochtend.

Enfin, ik ben een paar kilo kwijt en wat grijze haren rijker, en Laika heeft er volgens mij een kilo bij, na al dat eten vandaag. Ik ga zo met een wijntje op de bank zitten en kiep dan waarschijnlijk om; wat wordt een mens daar toch altijd bekaf van, al die emoties. :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door