Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3394779
Wij hadden een weekend Utrecht in de planning maar zijn vanochtend toch maar naar huis gereden. Het valt hier nog mee. Onderweg konden we de wind goed voelen. Was wel rustig op de snelweg.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3394780
Ik vind het wel meevallen nog hier. Mijn zonnescherm vindt wat anders want die bromt elke 2 minuten. :-X
Vanmiddag zou ik naar Nijmegen, vriendin is ziek en eigenlijk vind ik dat wel best. ;)
Door src_esther
#3394783
El_Kato schreef: zo 09 feb 2020, 11:36 Oooh hmmmm hier in NH vind ik het alles meevallen… maar hoor net op de radio dat het nog aantrekt
sam28 schreef:Ik vind het wel meevallen nog hier. Mijn zonnescherm vindt wat anders want die bromt elke 2 minuten. :-X
Vanmiddag zou ik naar Nijmegen, vriendin is ziek en eigenlijk vind ik dat wel best. ;)
Ik zit in Waterland, dat is Noord-Holland.
Verschil tussen in de stad en in het open veld wonen.
Gisteren alles vastgezet en weggeborgen dat los buiten lag en stond en dat was geen overbodige luxe.
Als we hier de houten tuinbankjes op het terras hadden laten staan, waren die al voorbij komen vliegen.
Buienradar heeft ook windkaarten: https://www.buienradar.nl/nederland/wind/
Wij krijgen hier ongeveer de windkracht die in IJmuiden wordt gemeten hoewel dat niet zo op de kaart staat aangegeven.
Door - pien -
#3394791
De wind valt reuze mee (dichtbij de kust) maar de windstoten zijn echt wel heftig!
Nou ja, je doet er niks aan...we zien het wel :D
Door src_esther
#3394792
Het huisje (dak) kraakt meer dan ooit (het is nieuwbouw, houtskeletbouw en ca. 5 jaar geleden opgeleverd), ik hoop dat het dak erop blijft liggen... :nerves:
De boerderij-in-restauratie staat nog en alle pannen lagen er 30 minuten geleden gelukkig nog allemaal, durf nu niet meer naar buiten. :-\
Door millyckk
#3394794
src_esther schreef:Het huisje (dak) kraakt meer dan ooit (het is nieuwbouw, houtskeletbouw en ca. 5 jaar geleden opgeleverd), ik hoop dat het dak erop blijft liggen... :nerves:
De boerderij-in-restauratie staat nog en alle pannen lagen er 30 minuten geleden gelukkig nog allemaal, durf nu niet meer naar buiten. :-\
Is het al zo erg daar? :(
Begint hier nu ook wel aan te trekken maar mijn grootste zorg is dat kindlief in het vliegtuig zit vanuit Estland naar Schiphol... zal blij zijn als het 17.00 is :-X
Door src_esther
#3394795
millyckk schreef: zo 09 feb 2020, 14:10 Is het al zo erg daar? :(
Begint hier nu ook wel aan te trekken maar mijn grootste zorg is dat kindlief in het vliegtuig zit vanuit Estland naar Schiphol... zal blij zijn als het 17.00 is :-X
:o
Zoals het nu is, zou ik in mijn broekschijten bij het landen...
Maarrrr, in de zomer van augustus was er ook een akelig harde storm met allemaal gecancelde vluchten - wel wat minder heftig dan nu - en toen moest mijn lief van Budapest naar Schiphol. Die vlucht werd enkele uren uitgesteld en kon landen toen het een stuk minder heftig waaide. Vermoedelijk is de vlucht van je kindlief ook zo gepland. Sterkte met wachten op bericht is niet leuk.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3394796
Wij zijn gevlucht naar de dierentuin (Wildlands), en zitten heerlijk met onbeperkt koffie en slush puppy in de warme jungle :biggrin2:

Thuis gierde de wind zo om het huis, en met de laatste stormen met afwaaiende dakpannen nog in gedachten, zijn we nu maar gevlucht...
Door src_esther
#3394797
millyckk schreef: zo 09 feb 2020, 14:10 Is het al zo erg daar? :(
Begint hier nu ook wel aan te trekken maar mijn grootste zorg is dat kindlief in het vliegtuig zit vanuit Estland naar Schiphol... zal blij zijn als het 17.00 is :-X
Oja, weet je zeker dat het vliegtuig vertrokken is? Ik heb het even opgezocht, maar de vlucht van mijn lief werd vertraagd ivm de storm, maar iedereen zat al in het vliegtuig en mocht er niet meer uit. (Uiteindelijk mochten ze er toch nog even uit - als ik het me correct herinner.)
Door src_esther
#3394799
Kim_S schreef: zo 09 feb 2020, 14:28 Wij zijn gevlucht naar de dierentuin (Wildlands), en zitten heerlijk met onbeperkt koffie en slush puppy in de warme jungle :biggrin2:

Thuis gierde de wind zo om het huis, en met de laatste stormen met afwaaiende dakpannen nog in gedachten, zijn we nu maar gevlucht...
Begrijpelijk dat jullie vluchten en Wildlands is dus open? Dat is dan een geluk want ik las dat Artis bijvoorbeeld dicht is.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3394800
src_esther schreef: zo 09 feb 2020, 14:35 Begrijpelijk dat jullie vluchten en Wildlands is dus open? Dat is dan een geluk want ik las dat Artis bijvoorbeeld dicht is.
Ja ze zijn open, wel met “aangepast programma”, en de mevrouw bij de ingang zei dat het kan zijn dat ze eerder sluiten vandaag. Er is ook bijna niemand. Veel dieren zijn uit voorzorg naar binnen gedaan, attracties zijn dicht.
Maar we hebben een abonnement, kennen het meeste hier al wel, dus voor ons is dat allemaal niet zo’n probleem.
Als je nog nooit geweest bent en net vandaag wilde gaan dan zou ik wel thuis gebleven zijn denk ik.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3394802
src_esther schreef:Ik zit in Waterland, dat is Noord-Holland.
Verschil tussen in de stad en in het open veld wonen.
Haha ja, das wel een verschilletje. Ondertussen is het hier ook flink aangetrokken. Ik wil zo nog even een blokje om eigenlijk. Even een frisse neus halen.
Ik hoop dat je dak erop blijft!
millyckk schreef:Begint hier nu ook wel aan te trekken maar mijn grootste zorg is dat kindlief in het vliegtuig zit vanuit Estland naar Schiphol... zal blij zijn als het 17.00 is
Poeh zeg, ik snap dat je blij bent als ze weer op schiphol is. Hopelijk wijken ze uit of wachten ze de storm af.
Door millyckk
#3394803
Oja, weet je zeker dat het vliegtuig vertrokken is? Ik heb het even opgezocht, maar de vlucht van mijn lief werd vertraagd ivm de storm, maar iedereen zat al in het vliegtuig en mocht er niet meer uit. (Uiteindelijk mochten ze er toch nog even uit - als ik het me correct herinner.)[/quote]
Hij vliegt via Riga, vlucht BT619, volgens de site van de KLM zit die op schema.
Heb net een live verslag gelezen van iemand die net is geland... had ik beter niet kunnen doen :-\

Noodweercentrale meldt code rood zie ik net... hoop dat de schade mee gaat vallen
Door src_esther
#3394804
millyckk schreef: zo 09 feb 2020, 14:56 Hij vliegt via Riga, vlucht BT619, volgens de site van de KLM zit die op schema.
Heb net een live verslag gelezen van iemand die net is geland... had ik beter niet kunnen doen :-\

Noodweercentrale meldt code rood zie ik net... hoop dat de schade mee gaat vallen
Oh, hij dus, ik had ze getypt. Sorry.
WTF er wordt momenteel geland :o, dat verslag had je beter even kunnen overslaan.
"17:50 - Expected time for Arrival". Om die tijd lijkt me het ergste wel voorbij.

Dacht even het ergst gehad te hebben maar toen trok het toch nog weer even aan... Hier zit het dak er gelukkig nog op. De monumentale boom (ca. 80 jaar) staat ook nog overeind (check).
Gebruikersavatar
Door sam28
#3394805
Ik heb ondertussen item 1 naar binnen gehaald wegens wegwaaien.

Ik zie in je link dat ie ondertussen vertraagd is.. Misschien wachten ze toch
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door