Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mandarijn
#3394448
Fenixjuh schreef: ma 03 feb 2020, 06:56 Ik zou er voor nu even hechtpleisters of zwaluwstaartjes op doen... Er komt nu wel heel veel druk op 1 hechting...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Had er een pleister op gedaan. Maar die bleef niet plakken op de geschoren haartjes
Door Anne in Zweden
#3394472
Mandarijn schreef: ma 03 feb 2020, 10:46 Afgelopen donderdag is Bobbie geopereerd. Heb al gebeld met de DA en foto's gestuurd naar ze.
Deze is van vandaag
Het stukje boven de hechting vind ik er wel goed uitzien, maar daaronder is het wat onrustig en komt de huid minder goed samen. En vergis ik me en lijkt het alleen maar zo dat de huid tussen het behaarde deel en het onderste deel van de wond (dus onder de hechting, zeg maar), wat gezwollen is? Hopelijk zit daar geen ophoping van wondvocht? Laika had dat na de tweede mastceltumoroperatie vorig jaar (maar die had ook een jaap van twintig centimeter op haar flank/buik), echt heel veel wondvocht. Moest meerdere keren worden leeggezogen. Want zolang de boel daar zo dik is, kunnen de wondranden ook niet goed samengroeien.
Door Mandarijn
#3394474
Anne in Zweden schreef:Het stukje boven de hechting vind ik er wel goed uitzien, maar daaronder is het wat onrustig en komt de huid minder goed samen. En vergis ik me en lijkt het alleen maar zo dat de huid tussen het behaarde deel en het onderste deel van de wond (dus onder de hechting, zeg maar), wat gezwollen is? Hopelijk zit daar geen ophoping van wondvocht? Laika had dat na de tweede mastceltumoroperatie vorig jaar (maar die had ook een jaap van twintig centimeter op haar flank/buik), echt heel veel wondvocht. Moest meerdere keren worden leeggezogen. Want zolang de boel daar zo dik is, kunnen de wondranden ook niet goed samengroeien.
Ja onder de wond is het ietsjes dikker. Verder vond de DA het er goed uitzien. Wat rood vanwege zijn schuren langs de bank. Nu heb ik antibiotica meegekregen om te voorkomen dat het gaat ontsteken. Bobbie is onderhuids gehecht en de hechtingen bovenop zijn om de wond netjes te laten dichtgroeien.
Door Mandarijn
#3394475
Misschien kunnen jullie mij helpen. Bobbie krijgt vanaf vandaag 2x per dag 3 kwart tablet antibiotica. Ik gaf hem al wat probiotica. Is het verstandig om dit gelijk met de antibiotica te geven of beter op een ander moment? Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Door Lizzy
#3394478
Mandarijn schreef: ma 03 feb 2020, 16:57 Misschien kunnen jullie mij helpen. Bobbie krijgt vanaf vandaag 2x per dag 3 kwart tablet antibiotica. Ik gaf hem al wat probiotica. Is het verstandig om dit gelijk met de antibiotica te geven of beter op een ander moment? Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Ik geef standaard probiotica tegelijkertijd met AB omdat de bijwerkingen dan aanzienlijk minder ernstig zijn. Na de kuur geef ik dan nog eens een maandje of 2 probiotica.
Door hannabelgje
#3394480
Mandarijn schreef:Misschien kunnen jullie mij helpen. Bobbie krijgt vanaf vandaag 2x per dag 3 kwart tablet antibiotica. Ik gaf hem al wat probiotica. Is het verstandig om dit gelijk met de antibiotica te geven of beter op een ander moment? Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Het beste is om de probiotica een asntal uren na de ab te geven. Ik gaf/nam de laatste ab rond 18 en dan voor het slapen de probiotica. Dan kan de laatste heel de nacht zijn werk doen voor er weer nieuwe ab in komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Lizzy
#3394668
Mandarijn schreef: vr 07 feb 2020, 15:56 Vandaag eindelijk de uitslag. Bultje is niet kwaadaardig, snijranden schoon. Bleek een talgklier te zijn die gewoon ontstoken was.
Pjieuw! Gefeliciteerd :-*
Door - pien -
#3394708
Mandarijn schreef: vr 07 feb 2020, 15:56 Vandaag eindelijk de uitslag. Bultje is niet kwaadaardig, snijranden schoon. Bleek een talgklier te zijn die gewoon ontstoken was.
Poe hee, last van je schouders!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door