Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Martine M
#3394567
Ik was aan het denken mijn honden wat glucosamine/chondroïtine geven onder het eten, dus ik ging op zoek via googel en ik zie door de bomen het bos niet meer er zijn zoveel producten en de prijzen variëren, van goedkoop naar heel duur. Kan iemand me advies geven qua merk? Wat moet er verder zeker inzitten? Is het nuttig als je rauw voert of weggegooid geld?
Ik heb 3 honden de oudste Kaukaas van 14+ (50 kg) zit de laatste jaren op medicatie voor artrose (hd vangeboorte) dus misschien niet? mijn 2de oudste van 13 jaar (weegt 16,5 kg) die stapt en rent nog heel goed alleen zie ik een klein beetje stijfheid na lang liggen. De jongste is een Kangal van 8,5 jaar ( weegt 45 kg ) Daar zie ik nog niets aan maar ik dacht ze beide iets te gaan geven.
Liefst iets goed maar betaalbaar, het is toch voor wat kilo's hond.
Laatst gewijzigd door Martine M op wo 05 feb 2020, 23:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Chouka
#3394573
Het product dat ik al veel jaren gegeven heb is niet meer op de markt. Het nieuwe geef ik nog maar heel kort. Dus daar kan ik niets van zeggen.

Mijn Duitse herder had al HD met een abnormale beweging in het gewricht toen ik hem adopteerde. Hij was toen 2. Ik heb hem dadelijk glucosamines gegeven. Met goed resultaat. Gewoon wat gegoogeld, vergeleken en iets uitgekozen waar heel wat verschillende natuurlijke producten in zaten.

Mijn dierenarts was een beetje wantrouwend toen ik sprak van glucosamines via internet. Tot ik de prijs zei. Blijkbaar zijn er 2 prijsklassen. De dure zijn gemaakt met een koude persing. De goedkope met een warme persing. Dat gaat veel sneller. Alleen breekt dat het product af. De werking is dus heel veel minder. Niet meer aan te bevelen.
Bij hem kon ik zuiver glucosamines krijgen. Toch heb ik voor dat andere product gekozen omdat er zoveel meer in zat, met elk hun werking.

Van een asiel heb ik gasthonden gehad. Aan 2 met artrose heb ik dat product ook gegeven. Ook met goed resultaat.

Ik kan het je dus aanbevelen. Helaas weet ik nu niet welk product ik moet aanbevelen.

Met glucosamines had ik goede resultaten. Lange wandelingen kon wel niet. Dat was te pijnlijk. De eerste jaren heb ik geregeld een kuur pijnstilling moeten geven.

Nog later heb ik Barf ontdekt. Wat voor mij de doorslag gaf was de uitleg over het bot. Echt kalk van echt bot geeft een betere opbouw van het bot van je hond. Dat wilde ik wel eens uitproberen. En echt: zijn botten zijn daardoor echt sterker. Wandelen ging nog beter.

Sinds enkele jaren bestaat er een medicament dat de aanmaak van kraakbeen stimuleert. En dat is pas echt goed. Mijn DH is nu 9,5 jaar. Hij kan lange wandelingen en blijft rennen. Pijnstilling hebben we al lang niet meer nodig gehad.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3394574
Mijn kaukaas Ares is ook geboren met. HD dat zag ik ook toen ik hem op 18 maanden uit het asiel haalde. Hij heeft altijd rauw voer gehad en eerlijk gezegd heeft hij het altijd goed gedaan, wel heb ik op spieropbouw gewerkt. Nu is die stokoud dus tja, pijn heeft hij nooit laten zien of horen maar omdat hij meer door de heupen ging wel sinds 2 jaar ontstekingsremmers gegeven.
Sera (straathond) is ook al over de 13 en loopt nog super goed ook altijd oo rauw voer gezeten dus daarom vraag ik het me af of het nut heeft.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3394575
Chouka schreef: wo 05 feb 2020, 23:22
Mijn dierenarts was een beetje wantrouwend toen ik sprak van glucosamines via internet. Tot ik de prijs zei. Blijkbaar zijn er 2 prijsklassen. De dure zijn gemaakt met een koude persing. De goedkope met een warme persing. Dat gaat veel sneller. Alleen breekt dat het product af. De werking is dus heel veel minder. Niet meer aan te bevelen.
Bij hem kon ik zuiver glucosamines krijgen. Toch heb ik voor dat andere product gekozen omdat er zoveel meer in zat, met elk hun werking.
Dat is wel goed om weten.

Ik zag. Bij medpets een blauw met witte pot "puur glucosamine" poeder maar ja of die goed is weet ik niet.
Door Lizzy
#3394586
Met glucosamine vind ik het echt lastig. Het ene werkt wel en het andere niet. Ik ken mensen die baat hebben bij de Kruidvat Gluco. Nou, hier doet die niks.

Er zijn mensen wiens hond baat heeft bij Flexijoint: viewtopic.php?f=17&t=135999
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3394598
Lizzy schreef: do 06 feb 2020, 08:07 Met glucosamine vind ik het echt lastig. Het ene werkt wel en het andere niet. Ik ken mensen die baat hebben bij de Kruidvat Gluco. Nou, hier doet die niks.

Er zijn mensen wiens hond baat heeft bij Flexijoint: viewtopic.php?f=17&t=135999
Ok dank je wel Lizzy ik ga het topic straks is doorlezen.

Iemand die ik ken kreeg net Virbac Hyaloral tabletten van de dierenarts als ik daar op zoek vind ik vooral vloeibaar of hetzelfde van een ander merk maar is ook erg prijzig voormijn formaat honden toch. ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door