Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door src_esther
#3394233
Gewoon lekker beginnen met 800gram per dag. Krijgt hij binnen een week vetjes, ga je gewoon minder voeren. Wordt hij dunnetjes, ga je meer voeren.
Gaat hij moeilijk doen over zijn eten, geef minder, dring niet aan, haal weg en bied het het volgende voermoment gewoon weer aan.

Van je lijstje KVV merken is een aantal dat premix (vitaminen&mineralen) toevoegd. Dat heeft niet de voorkeur.

1 Tip: geef een relatief makkelijk verkrijgbaar diersoort dat hij nu nog nooit heeft gehad (konijn? bijvoorbeeld) niet en houdt dat achter de hand. (Twee diersoorten is misschien nog beter.) Mocht hij allergische klachten krijgen, zou je dat voor een eliminatiedieet kunnen gebruiken. Ik lees toch af en toe berichten van hondenbaasjes waarvan de hond allergie klachten heeft en die veel spijt hebben dat ze alle diersoorten gevoerd hebben.

Succes. ;)
#3394257
Je berekent zijn voer hoeveelheid op basis van zijn huidig gewicht. Niet zijn volwassen gewicht. En dan lijkt me 6% redelijk om te beginnen.
Dan kom je op 1200-1300 gr uit?

Die tip van de brokken werkt enkel als je weet hoeveel hij voorheen at. Op enkel brok.
Anders kan je beter van bovenstaande uitgaan.
#3394265
Oke nou ik een dag vrij ben kan ik jullie reacties allemaal even beandwoorden πŸ™ˆ

Ik wil jullie allemaal vast erg bedanken voor jullie hulp tot nu toe. Ik had wel gehoopt maar niet gedacht zoveel hulp uit verschillende hoeken te krijgen! Super dit forum! Ik ben een stuk wijzer geworden en ben super blij met jullie advies!
En snowy trouwens ook, ik heb hem nog nooit zo blij en lekker zien eten!
Wij zijn jullie allemaal dus erg dankbaar!
Tips blijven altijd welkom!

Ik heb gisteren even goed gevoeld hoe zijn ribben voelde, dit is zoals altijd dus dat is makkelijk te onthouden. Inderdaad zie je het bij zo'n poolhond met zo'n fluffy vacht niet. Hij is altijd rond en pluizig.
Het scheelt dat mij vriend en ik dit allebei doen zo'n 1x in de week standaard. Dus kunnen we heb beide 1x per week bijhouden. We zijn begonnen met de kvv vlak voor mijn vriend weg ging op oefening, die mag nu lekker buiten slapen in - 20😜 ik heb hem nu inmiddels helemaal over gezet naar de kvv omdat hij andere dingen niet meer atπŸ€¦πŸΌβ€β™€οΈ hij is een week weg dus kan hij mooi vergelijken of hij dunner of dikker of gelijk is geblevenπŸ‘πŸ»

In de groei is hij zeker nog zo valt het me nu op dat hij 'ineens' heel lang is🀣 hij heeft nu iets weg van een teckelπŸ˜‚πŸ˜‚

Snowy reageert inderdaad ook met dunne poep op nieuwe voeding of (te) vette voeding haha zal dat een poolhond dingetje zijn? πŸ˜‚ Al moet ik zeggen dat hij van de kvv 2 keer dunnere poep heeft gehad en nu mooiere poepies dan ooit neerlegt πŸ™ˆ
Hij boert trouwens ook niet meer na het eten nu! Ik denk inderdaad wat hier ook al gezegd werd dat hij te gulzig at of toch even moest wennen gezien hij wel een gevoellig buikje heeft.

Ik denk dat ik er wel zo een ben ja. Dat ik nu roep van aah nee dat is niks voor mij dat barf zelf maken! En dat ik over een tijdje vol trots een schuur vol vriezers heb staan πŸ˜‚
Ik heb dat in het begin met dat soort dingen wel vaker, ik denk dat dat gewoon in me zit πŸ˜‚ toen ik begon in de zorg zei ik ook dat ik niet tegen grote wonden kon en nu verzorg ik toch echt de grootste vieste wonden zonder problemen πŸ™ˆ
Dit zal ook wel weer zo'n 'fase' zijn πŸ˜‚

Misschien is hij ook wel pieperig omdat m'n vriend weg is, snowy is heeeeel erg op ons gericht. Stom dat ik daar gisteren niet aan dacht want hij loopt gewoon zoekend door t huis heen te piepen.. Soms heeft die even zo'n moment als mn vriend weg is.
Ik ben gewoon erg zuinig op mn babyπŸ˜‚

Ik ben voor vandaag begonnen met 800 gram, kijkem of die dit allemaal weg eet hin heeft vanmorgen namelijk een beetje laten staan van de 400 gram. Als hij dit wel allemaal op eet ga ik hem wat meer geven tot inderdaad die 1300 gram.
Vanmiddag nog maar wat voer erbij halen van een ander merk.
En ik zal daarbij 1 a 2 diersoorten niet geven zodat we nog wat achter de hand hebben.
#3394267
Ik zie nu trouwens dat die Buddy's dierenvoeding allemaal voorzien zijn van een premix, dit was niet aan te raden toch? Beter was afwisselen met 4 diersoorten + vis?
Wel jammer dit verkopen ze in dr dierenwinkel 2 minuten van mijn huis πŸ™ˆ ook hebben ze hier heel veel smaken in! ook hebben ze daar de Carnibest, maar deze was vettig toch?

Ik denk dat we dan voor alaska gaan als hoofd merk en daarbij afwisselend geven wat er nog meer te vinden is.

Blijf me wel verbazen over het verschil hoor! Ik heb nu na een oaar dagen kvv een hele blije hond, (nog) actiever, ook binnenshuis komt hij meer spelen en knuffelen (alsof die me dankbaar is voor het echte vlees πŸ˜‚) en bizar dat ze zo moeten ongiften na blikvoer en brokken. Nou niet bizar, ik voel me eerder stom dat ik dat ooit gegeven heb! Wat een verschil! Hij heeft wel vieze ogen maar dat hoorde erbij, hij laat geen stinkscheten meer die zelfs mij als zuster de kamer uit deden rennen en geloof me daar is heeeeeel wta voor nodigπŸ˜‚ zijn poep is mooi vast en mooi van kleur, hij kijkt veel helderder uit z'n ogen.
Beste besluit ooit nu al!
Gebruikersavatar
Door pike
#3394292
Carnibest bevat ook een premix, en in de meeste soorten zit ook rijst (de diabetesversies hebben geen rijst). Het merk bestaat wel al heel lang en heeft een goede naam.-

Hier
https://www.florisvlees.nl/
kan je bv ook veel soorten en smaken kvv kopen en het wordt aan huis bezorgd. Er staat ook een topic in de vraag en aanbod hoek.
 Terug naar β€œVragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door