Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3394178
eelke schreef: do 30 jan 2020, 12:20 Ja, raar wel hé? Want bij pijn zou je denken dat het door pijnstillers zou moeten verbeteren. Maar wat ik ook raar vind is dat hij, terwijl hij er dus zo bij loopt, prima op de bank springt, de auto in en uit, trappen loopt. Dat matcht niet bij wat ik met het lopen zie.
Opstaan na een tijd slapen gaat hem ook goed af.

Het kan natuurlijk óók nog zo zijn dat het gewoon een grapjas is die niet naar huis wil. Hij heeft dat in het verleden wel vaker gehad (maar dan kreeg ik hem met motivatie wel weer in gang. Maar ja, ik vind hem wel echt zo kijken alsof het allemaal heel moeilijk gaat, en ik weet niet, ik schat Joep niet zo in dat ie mij op die manier voor de gek houdt. Dat ie expres zielig gaat kijken.

Hij hijgt er ook niet bij. Thuis gaat hij ook niet nahijgen, dan drinkt hij wat en ploft hij daarna op zn gemak ergens neer (of is hij weer ineens helemaal opgewekt omdat hij denkt dat hij eten krijgt).

Ik geef hem nu nog niks. Omdat ik niet wilde dat iets het bloedonderzoek zou veranderen, het leek me verstandig dat eerst even af te wachten.
Dit deed Max heel vaak. Op de heenweg jippiedepippie voorop, staart omhoog, snufferd op de grond, tot straks vrouwtje, en op de terugweg sjokkend als een ouwe vent (dat was hij ook, letterlijk, maar dat zag je dus niet op de heenweg). Op een paar routes die we hier lopen is de terugweg hetzelfde als de heenweg, en de heenweg had hij op de heenweg natuurlijk al besnuffeld, dus daar viel dan niet meer zoveel te beleven. Max was op zich ook geen hond die mij voor de gek wilde houden, dus ik denk dat hij het oprecht saai vond om datzelfde stuk nogmaals te moeten lopen.
Door Hanny
#3394181
Blijft natuurlijk de vraag, hoe hij voorheen liep.
Ik heb wel eens een filmpje van hem gezien, dat ik hem echt een beetje gammel vond.
Kan voorkomen, niet iedere hond heeft een goed bewegingsmechanisme.
Hoe meer je je uitslooft om het voor hem leuk te maken, hoe miezeriger het wel zal gaan. Gewoon lopen,. niet zeuren en dan maar zien en hem zeker niet zielig vinden.
Hij zal niet de enige hond van tien jaar zijn, die wat ongemakkelijk loopt. Wie weet, knapt hij op en anders doe je het er mee, soms is dat gewoon zo.

Hanny
Door Siberienne
#3394183
Anne in Zweden schreef: do 30 jan 2020, 16:51 Dit deed Max heel vaak. Op de heenweg jippiedepippie voorop, staart omhoog, snufferd op de grond, tot straks vrouwtje, en op de terugweg sjokkend als een ouwe vent (dat was hij ook, letterlijk, maar dat zag je dus niet op de heenweg). Op een paar routes die we hier lopen is de terugweg hetzelfde als de heenweg, en de heenweg had hij op de heenweg natuurlijk al besnuffeld, dus daar viel dan niet meer zoveel te beleven. Max was op zich ook geen hond die mij voor de gek wilde houden, dus ik denk dat hij het oprecht saai vond om datzelfde stuk nogmaals te moeten lopen.
Herkenbaar. Heen is altijd leuker dan terug, toch heb ik ook wel geleerd dat gedrag terug serieus te nemen. In die zin dat als er genoeg prikkels zijn honden wel overal doorheen lopen maar als dat wegvalt, ze echt hun ongemak laten zien.

Ik was vandaag met Spot bij de chiropracter (die heeft ook een wat gammel gangwerk, dus wij komen daar regelmatig) omdat hij op te laatste rondje ‘s avonds (heen en weertje voor poep en plas) liep te sjokken, zelfs achter me. Dat doet ie niet in het bos met de reeen. Maar er zat dus wel degelijk wat vast en hij is nu weer vrolijker.

En ja, ik vind Joep ook stijfjes lopen met de achterhand.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3394186
Oef, ik ziet toch geen vrolijke hond lopen als ik eerlijk mag zijn. Heb je al eens de schildklier getest? Ik vind hem depri ogen zo en een beetje ingekakt lopen (zou schildklier kunnen zijn)
Ik vind hem achter ook niet lekker bewegen, zou volgens mij wat meer soepelheid in de knie mogen laten zien.

Ik vind dat ook zo moeilijk hoor, waarom lopen ze langzaam? Ik denk toch dat we dan niet moeten vergeten dat honden juist heel moeilijk pijn en ongemak laten zien en dat altijd proberen te verschuilen. Dus begin gaat dat goed door enthousiasme en adrenaline maar als dat uitgewerkt is...
Tuurlijk heb je ooit wel het "we gaan nog niet naar huis" gedrag, maar dit lijkt me dat niet.
Ik zit redelijk vaak hetzelfde met Fozzy....(nu heeft ie ook van alles ...), het is echt zo lastig om het te achterhalen.

eelke schreef:Ja. Maar hij loopt vandaag dus best prima, ik heb net een filmpje gemaakt, zal ik vanavond uploaden. Terwijl ie vandaag geen pijnstillers heeft en gisteren onderzocht is bij de dierenarts (wat eerder extra pijn dan minder pijn zou moeten geven?).
Of juist door overal langs te gaan, oprekken en strekken voelt het juist allemaal beter
#3394188
Ik denk dat een filmpje moeilijk te beoordelen is als je de hond niet kent.
B op de heenweg als ze geen zin heeft loopt alsof ik haar morgen moet laten gaan.
Op de terugweg rent ze dan vooruit.
Ze kijkt altijd depri maar rent nog vol liefde achter een balletje aan als ze daar zin in heeft.
En soms wil ze lekker sjokken en snuffelen.
Ik merk wel dat de meeste ouderen honden bij ons in elk geval aangelijnd wandelen een stuk minder leuk vonden dan los.
Dus bij ons in de familie gaan de oudjes in de auto naar het bos/strand voor een rondje als ze uit moeten.
Door eelke
#3394214
Hanny schreef: do 30 jan 2020, 17:20 Blijft natuurlijk de vraag, hoe hij voorheen liep.
Ik heb wel eens een filmpje van hem gezien, dat ik hem echt een beetje gammel vond.
Kan voorkomen, niet iedere hond heeft een goed bewegingsmechanisme.
Hoe meer je je uitslooft om het voor hem leuk te maken, hoe miezeriger het wel zal gaan. Gewoon lopen,. niet zeuren en dan maar zien en hem zeker niet zielig vinden.
Hij zal niet de enige hond van tien jaar zijn, die wat ongemakkelijk loopt. Wie weet, knapt hij op en anders doe je het er mee, soms is dat gewoon zo.

Hanny
Ben je niet met Gijs in de war? Daar heb ik toen een filmpje van laten zien waarvan jij zei dat het niet goed was. (wat ook klopte want dat is niet goed gekomen). Ik kan me niet herinneren dat ik echt een filmpje van Joep heb gepost eigenlijk.
Ik wil toch kijken of ie wat fitter wordt hoor. Rust roest zeggen ze, en dat is ook niet voor niks.
Kaio schreef:Oef, ik ziet toch geen vrolijke hond lopen als ik eerlijk mag zijn. Heb je al eens de schildklier getest? Ik vind hem depri ogen zo en een beetje ingekakt lopen (zou schildklier kunnen zijn)
Ik vind hem achter ook niet lekker bewegen, zou volgens mij wat meer soepelheid in de knie mogen laten zien.

Ik vind dat ook zo moeilijk hoor, waarom lopen ze langzaam? Ik denk toch dat we dan niet moeten vergeten dat honden juist heel moeilijk pijn en ongemak laten zien en dat altijd proberen te verschuilen. Dus begin gaat dat goed door enthousiasme en adrenaline maar als dat uitgewerkt is...
Tuurlijk heb je ooit wel het "we gaan nog niet naar huis" gedrag, maar dit lijkt me dat niet.
Ik zit redelijk vaak hetzelfde met Fozzy....(nu heeft ie ook van alles ...), het is echt zo lastig om het te achterhalen.

Of juist door overal langs te gaan, oprekken en strekken voelt het juist allemaal beter
Ik ga er van uit dat de schildklier ook is meegenomen ja. Ik ga morgen wel vragen of ze me de uitslag kunnen mailen. Dan weet ik precies op wat er is geprikt.
MarijeEnBoomer schreef:Ik denk dat een filmpje moeilijk te beoordelen is als je de hond niet kent.
B op de heenweg als ze geen zin heeft loopt alsof ik haar morgen moet laten gaan.
Op de terugweg rent ze dan vooruit.
Ze kijkt altijd depri maar rent nog vol liefde achter een balletje aan als ze daar zin in heeft.
En soms wil ze lekker sjokken en snuffelen.
Ik merk wel dat de meeste ouderen honden bij ons in elk geval aangelijnd wandelen een stuk minder leuk vonden dan los.
Dus bij ons in de familie gaan de oudjes in de auto naar het bos/strand voor een rondje als ze uit moeten.
Dat is ook veel leuker. Dat heb ik nu de afgelopen 1,5 week niet gedaan omdat ik dacht, als je zo loopt omdat dit nu je grens is, dan moet ik niet ergens heen gaan waarvan ik weet dat je je grenzen over gaat. En met een zere rug de auto in en uit springen leek me ook niet helemaal top. Maar ja, daar lijkt ie weinig moeite mee te hebben.

Hij is ook wel stijf hoor. Als een jaar of 2 iets, en dat is vorig jaar wel erger geworden toen ie aangevallen was in het bos. Er is ook spondylose te zien op de foto's, dat maakt natuurlijk sowieso stijf. Ik weet niet of ik nog ergens een filmpje heb van een paar maanden terug. Sowieso niet in stap. Hij liep nooit in stap (hij bewoog ook niet lekker in stap) altijd op een drafje. Lastig te vergelijken dan wel.

Vanmorgen toen ik hem riep (hij luistert beter met loslopen want meer honger ::) normaal duurde dit juist 6x langer).
https://youtu.be/utXD2aJ9YsA

https://youtu.be/GHtUZW1uG-M

5 min later
https://youtu.be/gXGpGfnpkxc

Laatste filmpje is dus op de terugweg. Loopt ie ook niet echt jofel, maar hij loopt daar wel meer door, volgens mij loopt hij daar met zijn kop laag ivm snuffelen. Laatste stukje over de stoep liep ie nu wel op een drafje mee. En dit was vandaag het tweede rondje, het eerste rondje deden we in een natuurgebied (want ik was toch benieuwd hoe ie daar zou zijn, maar daar was hij ineens een jachthond en wilde hij alleen met zijn neus in een muizenhol blijven staan).

Nou en dat vind ik dan wel raar. Zonder pijnstillers na een onderzoek. Dat het dan vandaag beter is dan gisteren.
Het drinken is ook wel minder. Hoewel hij vanavond echt wel weer veel plaste. Zo veel dat t tussen zijn voorpoten door liep (maar ja, geen idee wat eigenlijk normaal is, want normaal plaste hij trilmiljoenhonderduizendkeer 3 druppels. Dat doet ie sinds de castratie niet meer).

Hij is trouwens wel echt bespiering kwijt hoor. Zeker in zijn achterhand. Hij is wel wiebelig geworden daar. Hij is toch ook wel echt ziek geweest van die prostaatontsteking :( hielp er ook niet aan mee natuurlijk.
Door src_esther
#3394234
Meneer Ko van nog geen 6 kan ook zo achter me aansjokken als een oude zielige mishandelde hond, zelfs als hij losloopt. Soms op de heenweg, soms op de terugweg, soms halverwege. Hij wil daarmee zeggen dat hij het 'ergens' niet mee eens is. En het kan echt van alles zijn terug willen (zelden vanwege ongemak, maar bijvoorbeeld omdat er een onbekende klusjesm/v op het erf loopt), verder willen lopen, toch die bal van kinderen uit de slot willen hebben t/m niet willen oplopen met de buurvrouw en haar hond.
Door eelke
#3394255
Bepaalde ontstekingswaarden toch nog wat verhoogd. Kan nog van de prostaat zijn, advies is om 2 weken antibiotica te geven. Gaan we dan maar doen. De volledige uitslag mailen ze nog.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3394258
Hij wil gewoon niet aan de riem meelopen lijkt het :P

Op maar dan is er toch nog watvaan de hand nog met hem, jee kan dat nog steeds, alhoewel zo lang geleden is ie ook nog niet gecastreerd he
Hopelijk dat het een na die 2 weken wel goed gaat
#3394259
Ik zou er toch eens mee naar het bos gaan en zien hoe hij dan doet. Ga niet te ver van je auto, dat wel.
Maar dan kan je testen of het effectief iets is dat hem dwars zit, of dat hij gewoon echt lichamelijk niet meer kan.
Want dat is ook een optie, dat hij vb bloedarmoede heeft of zo en dus geen lange inspanningen aankan. Ik zou dat persoonlijk willen uitsluiten. In die zin, ben ik ook benieuwd naar zijn hematologie-uitslagen.
Door Hanny
#3394268
Eelke, ik vergis me zeker niet met Gijs.
Ik weet nog, dat is dacht dat je echt geen geluk met je honden had, niet moeders allerbeste.
Niet iedere hond is echt goed gebouwd, dat is gewoon zo.
Mijn oude honden probeer ik gewoon goed te verzorgen, gebit verzorgd, voeten netjes, oren schoon. Maaltijd gemalen, want ze heeft wat bulten op haar kaak.
Ze ziet weinig, en hoort zeker weten slecht. Hoe is dat bij hem?
Wij gaan niet dokteren, ik geef haar wel een homeopatisch middel voor haar nieren
De andere dame, die een tumor bij haar hart heeft, leeft ook zo gewoon mogelijk door.
Bij oudere honden vind ik het belangrijk om te accepteren dat de jeugd er af is en om ze te respecteren, kan iets niet, dan kan dat niet en morgen misschien wel.
Doordoen, omdat het zo goed voor ze zal zijn, komt niet in ons woordenboek voor.
Ik hoop voor je, dat Joep geneest van wat hem ook dwars zit en anders is het zoals het is

Hanny
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3394274
Hanny, je hebt an sich best een punt hoor. Maar een hond als Joep hoort bij tien jaar niet zó oud te zijn. Zoals ie loopt na tien minuten is gewoon echt niet oke en gaat ook echt wel verder als “gammel gebouwd” zijn (wat ik ook niet bepaald herken met wat ik van Joep gezien heb).

Ben benieuwd wat de AB gaat doen. En wat je verder ervaart deze weken, met bijvoorbeeld naar het bos toe gaan.
Door smulpaap
#3394275
Ik ben ook benieuwd wat de AB gaat doen
En tja , op deze leeftijd zou ik eerst alles uit willen sluiten . Is er niets aan de hand ? Dan zou ik het ook accepteren dat het is zoals het is
Honden zijn nu eenmaal meesters in het verbergen van pijn en /of ongemak
Zijn ze hoogbejaard dan is het vaak pappen en nat houden ,en dan is te vaak dokteren bepaald geen plezier meer
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door