Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#3394063
Urine was goed, bloed is opgestuurd naar het lab. Waarschijnlijk vrijdag de uitslag, afwachten dan maar weer.

Da vond hem vandaag nou niet echt heel heftig op zijn rug reageren, dus toch maar stoppen met de pijnstillers. Zeker omdat ie er niet zo heel veel van is opgeknapt, want ja waar geef je ze dan nog voor?
Door eelke
#3394127
Nee niet echt. Er kunnen natuurlijk best nog wat oorzaken zijn die uit het bloedonderzoek kunnen komen.
Maar het kan ook wel van de castratie komen. Veranderde hormonen waardoor het hem allemaal niet meer zo boeit. Als morgen het bloed goed is, dan ga ik vaker met hem naar uitdagende plekken om te lopen. Dat heb ik nu juist niet gedaan omdat ik bang was dat hij sloom is omdat hij een grens aan geeft, en ik weet dat hij dan de grens over zou gaan als we bv bij het water of in het bos lopen. Eens kijken of ie dan wel weer wat langer wil lopen en er weer wat lol in krijgt.

Maar eens het bloed maar eens afwachten, want ik wil niet het risico lopen dat ik hem te veel laat doen terwijl er iets aan de hand is :-\

Zo loopt ie er dan bij, en dit is nog relatief fit. Normaal loopt hij nooit in stap, altijd op een drafje. En voor mij, ipv achter mij. En is na 10 min lopen...



https://youtu.be/-hVqaC5byJE
Door eelke
#3394144
Niet. Dat staat ie stil ergens te snuffelen of om zich heen te loeren.

Op het eind dan he. De eerste 10 min van het rondje loopt ie gewoon aardig vlot mee. En dan ineens is de fut er uit. Vandaar ook dat ik er eigenlijk ook geen 'slijtageklachten' in herken, want dan zie je juist vaak opstartproblemen...

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3394147
Dit lijkt mij iets wat volledig los staat van leeftijd. Zo hoort een hond van tien er niet bij te lopen na tien minuutjes. Maar wat het dan is, jeetje wat lastig. Ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt!
Door Lizzy
#3394151
Jeetje... Dit is niet om echt blij van te worden. Hij ziet eruit alsof ie op eieren loopt. Arme jongen :-\ . Geef je al CBD? Ik geloof dat ik naar een osteopaat ging met hem.
Door eelke
#3394153
Ja, raar wel hé? Want bij pijn zou je denken dat het door pijnstillers zou moeten verbeteren. Maar wat ik ook raar vind is dat hij, terwijl hij er dus zo bij loopt, prima op de bank springt, de auto in en uit, trappen loopt. Dat matcht niet bij wat ik met het lopen zie.
Opstaan na een tijd slapen gaat hem ook goed af.

Het kan natuurlijk óók nog zo zijn dat het gewoon een grapjas is die niet naar huis wil. Hij heeft dat in het verleden wel vaker gehad (maar dan kreeg ik hem met motivatie wel weer in gang. Maar ja, ik vind hem wel echt zo kijken alsof het allemaal heel moeilijk gaat, en ik weet niet, ik schat Joep niet zo in dat ie mij op die manier voor de gek houdt. Dat ie expres zielig gaat kijken.

Hij hijgt er ook niet bij. Thuis gaat hij ook niet nahijgen, dan drinkt hij wat en ploft hij daarna op zn gemak ergens neer (of is hij weer ineens helemaal opgewekt omdat hij denkt dat hij eten krijgt).

Ik geef hem nu nog niks. Omdat ik niet wilde dat iets het bloedonderzoek zou veranderen, het leek me verstandig dat eerst even af te wachten.
Door eelke
#3394161
Ja. Maar hij loopt vandaag dus best prima, ik heb net een filmpje gemaakt, zal ik vanavond uploaden. Terwijl ie vandaag geen pijnstillers heeft en gisteren onderzocht is bij de dierenarts (wat eerder extra pijn dan minder pijn zou moeten geven?).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door