Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Carole1
#3394019
Goede middag,

Ik ben al jaren trouwe bezoeker van het forum, en ik geef mijn honden al 15 jaar BARF. Meestal wanneer ik vragen heb, kan ik het wel ergens vinden bij een topic, maar nu heb ik specifieke antwoorden nodig.
Onze teef van bijna 13 heeft nu problemen met haar nieren, volgende week laten we nog een echo maken met een urine onderzoek. bij een bloedonderzoek is gebleken dat ze problemen heeft. Om haar toch iets te laten eten hebben we brokjes ! meegekregen. Dat ging een dag goed, maar madame moet ze niet meer, en aangezien de andere honden gewoon hun eten krijgen begrijp ik dat ook wel.
Kan iemand mij helpen om een goed dieet samen te stellen van vlees waar zij niet ziek van wordt. IK heb indien nodig de waardes van het onderzoek.

bedankt alvast voor de moeite
Door Lizzy
#3394020
Oh getsie! Wat waren de bloedwaardes, met name Ureum en Creatinine? Goed dat je verder onderzoek laat doen. Drinkt je hond meer? Plast ze vaker?

Alles dat je moet weten over wat je kunt voeren en wat niet staat in dit topic:"

viewtopic.php?f=11&t=34598

Als je hierna nog vragen hebt horen we dat natuurlijk graag!
Door Carole1
#3394021
Beste Lizzy,

Bedankt voor de reactie. Ja verder onderzoek vind ik wel nodig. hierbij de waardes van het onderzoek, volgens mij heb je deze nodig.
BUN (2.5 - 8.9) mmol/L:: 57.4 H
CA (2.15 - 2.95) mmol/L:: 2.78
PHOS (0.93 - 2.13) mmol/L:: 2.64 H
CRE (27 - 124) umol/L:: 497 H
GLU (3.3 - 6.1) mmol/L:: 5.7
Door Lizzy
#3394042
Carole1 schreef: di 28 jan 2020, 14:06 Beste Lizzy,

Bedankt voor de reactie. Ja verder onderzoek vind ik wel nodig. hierbij de waardes van het onderzoek, volgens mij heb je deze nodig.
BUN (2.5 - 8.9) mmol/L:: 57.4 H
CA (2.15 - 2.95) mmol/L:: 2.78
PHOS (0.93 - 2.13) mmol/L:: 2.64 H
CRE (27 - 124) umol/L:: 497 H
GLU (3.3 - 6.1) mmol/L:: 5.7
Een BUN van 57,4..? Weet je het zeker? Crea is ook erg hoog. Ja, dit is zo hoog, dit behoeft zeker verder onderzoek! Sterkte.
Door Carole1
#3395031
Hoi Lizzy,

Bedankt voor alle hulp, vorige week hebben we een echo en een urine onderzoek laten doen. Luna had een fikse nierbekkenontsteking, en ze heeft nu antibiotica. De urine is een week op kweek geweest en de antibiotica nu weer met een week verlengd. Ze was een kilo afgevallen in 10 dagen tijd.
Nu staat ze op dieet, ze krijgt nu ook macaroni en rijst, vleesbot en spiervlees aangepast en ze krijgt ook meer groente. Visolie en olijfolie. En het gaat hartstikke goed. Ze komt ook weer bij in gewicht en eet weer haar hele bak leeg, ook met spelen is ze weer van de partij.

:D ik ben helemaal blij.
Bedankt voor alles en gaat zo door. Ook al doe ik niet echt actief mee op het forum, ik volg jullie al jaren, en ik heb veel aan de informatie die jullie delen.

met vriendelijke groet,

Carole
Door Lizzy
#3395049
Wat heerlijk om te lezen Carole, dat het weer de goede kant uit gaat met Luna! En hartstikke leuk dat je ons toch een update hebt gegeven.

Hoop nog lang mensen van dienst te kunnen zijn met het forum en het is altijd leuk om te lezen dat het ook gewaardeerd wordt :-* !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door