Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3393678
Brrrr ik ben me rot geschrokken vanochtend. Ik stond op, Atz ligt nog te slapen, en ineens gilt hij het uit van de pijn, en duikt bibberend in een hoekje...
2 minuten later niks aan de hand, doet gewoon zijn ding. 2 uur later ben ik in de keuken en hoor hem vanuit de kamer weer gillen :(
DA gebeld, kan om 16.00 terecht met hem. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat het kan zijn, hij eet en drinkt, plast en poept, loopt niet mank, helemaal niks. Alleen dus hevige pijnscheuten ineens.
Terwijl ik dit typ gebeurt het nog een keer, wat is dit naar voor mijn ventje! :(

Hebben jullie een idee?
Door eelke
#3393682
Ohhh dat is zeker naar! Joep heeft het eens (toen twee keer) gehad. Toen bleek uiteindelijk de spieren in zijn rug vast zaten. Een beetje zoals bij spit bij mensen. En dan 'schoot' het er in. Maar hij kon erna niet meer zo soepel bewegen, hij kon de bank bv niet meer op... :-\

Hopelijk komt er iets nuttigs uit bij de DA, iets wat simpel op te lossen is. Of beter nog, hopelijk heeft ie het nooit meer en ga je nooit weten wat het nou was...
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3393690
Hij doet alles nog, dat is het gekke. Hopelijk niks raars, als het zijn rug is kunnen er pijnstillers in, en maak ik een afspraak bij Jannemarie Frowijn.

Dierenarts (een fatsoenlijke) is 35 min rijden.

Pffff ik kan er niet tegen als er wat met mijn ventje is...
Door Lizzy
#3393697
Nee, dat is ook ruk :-X . Linga en Brutus hadden precies hetzelfde hoor. Je zag niks aan ze en soms gilde ze het ineens uit. Was bij beide een rugprobleem.
Door Eef+Stippels
#3393698
Oh bah, dat is wel schrikken.

Ik dacht aan een beknelde zenuw, maar dat komt misschien niet in zulke scheuten..?

Hopelijk kom je bij de da verder (en gebeurt het niet weer)
:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3393706
Op de terugweg weer. We hebben pijnstilling mee, het is niet duidelijk waar het vandaan komt, geen erge dingen in eerste instantie, zo lijkt het.

Bij voelen aan zijn buik gaf hij opeens pijn aan, ze dacht aan de prostaat. Begon meteen over Ypozane en castreren ::) Maar bij rectaal onderzoek voelde ze het niet echt, en reageerde hij ook helemaal niet. Dus dat was dan toch onwaarschijnlijk.

Zijn rug heeft ze helemaal bevoeld en hij gaf geen kik. Zijn poten hetzelfde verhaal. Misschien verstapt denkt ze nu (maar ik denk dat hij dan wel zou manken).

Spondylose zou kunnen, zou je dat toevallig ook kunnen zien op een heup-röntgenfoto? Want hij is wel voor HD geröntgend een tijd geleden.

Hopelijk een rustig weekend straks, met de pijnstilling. Pffffff...
Door Eef+Stippels
#3393707
Fijn dat ze niets ernstigs heeft gevonden.

Verstapt lijkt me idd ook niet erg waarschijnlijk, dat is dan toch niet meteen over om daarna hevig terug te komen?

Hopelijk blijft het hierbij :-*
Door Lizzy
#3393710
Kim_S schreef: vr 24 jan 2020, 15:27 Op de terugweg weer. We hebben pijnstilling mee, het is niet duidelijk waar het vandaan komt, geen erge dingen in eerste instantie, zo lijkt het.

Bij voelen aan zijn buik gaf hij opeens pijn aan, ze dacht aan de prostaat. Begon meteen over Ypozane en castreren ::) Maar bij rectaal onderzoek voelde ze het niet echt, en reageerde hij ook helemaal niet. Dus dat was dan toch onwaarschijnlijk.

Zijn rug heeft ze helemaal bevoeld en hij gaf geen kik. Zijn poten hetzelfde verhaal. Misschien verstapt denkt ze nu (maar ik denk dat hij dan wel zou manken).

Spondylose zou kunnen, zou je dat toevallig ook kunnen zien op een heup-röntgenfoto? Want hij is wel voor HD geröntgend een tijd geleden.

Hopelijk een rustig weekend straks, met de pijnstilling. Pffffff...
Jammer dat ze niet even een zij-rug en nek-fotootje hebben gemaakt.

Nee, HD rontgenfoto gaat je niet helpen. Verkeerde hoek en bovendien kan eventuele spondylose of hernia (laatste is eigenlijk slecht te zien op RF) verder in de rug/nek daar niet mee worden gedetecteerd.

Als zijn buik wel reactie geeft... Is het misschien toch buikpijn. Hij heeft wel gewoon ontlasting gehad?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door