Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3392920
CindyMayella schreef: za 11 jan 2020, 16:33 Sinds ik (wéér) gestopt ben met de pil (werd toch ongesteld ondanks GEEN stopweek en ik bleef er in door de AB kuur), heb ik weer ontzettende last van de overgang.... vooral de opvliegers en mn gewicht :-\ .... nu heb ik van Dr Vogel Famosan Contour, gewichtsbeheersing gekocht.... helpt om op gewicht te blijven en tegen opvliegers....
Heb meerdere merken voorbij zien komen en een aardig prijsje :-[ .... iemand ervaring met zoiets misschien????
Hier rommelt het ook op dat gebied, nog niet zo erg dat ik medicatie overweeg maar een kennis van mij had hele goede ervaringen met ‘Hop for her’ en in Boxmeer zit een holistische kliniek voor vrouwen waar ze ook werken met natuurlijke middelen en aanpassingen in dieet enzo. Heet de Vrouwenpoli. Als ik meer last krijg, ga ik een keer daarheen heb ik me voorgenomen.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3392926
CindyMayella schreef: za 11 jan 2020, 16:33 Sinds ik (wéér) gestopt ben met de pil (werd toch ongesteld ondanks GEEN stopweek en ik bleef er in door de AB kuur), heb ik weer ontzettende last van de overgang.... vooral de opvliegers en mn gewicht :-\ .... nu heb ik van Dr Vogel Famosan Contour, gewichtsbeheersing gekocht.... helpt om op gewicht te blijven en tegen opvliegers....
Heb meerdere merken voorbij zien komen en een aardig prijsje :-[ .... iemand ervaring met zoiets misschien????
Ik gebruik Dr Vogel Famosan extra sterk in combinatie met Bach bloesem nr 40 (speciaal voor overgangsklachten) en daarmee kom ik rustig de nacht door en kan overdag (met hier en daar een misser) normaal functioneren
Mijn handwaaiertjes liggen nu gelukkig stof te vangen....wat een ellende was dat zeg
Ik moet het zoeken in homeopathisch omdat ik niks van hormonen mag, dus was blij dat dit uiteindelijk de oplossing bleek want anders weet ik niet of ik toch niet gewoon het risico had genomen om toch iets hormonaals te gaan slikken

Veel succes met de zoektocht, hopelijk vind je snel iets wat je gaat helpen
Door - pien -
#3392928
CindyMayella schreef: za 11 jan 2020, 16:33 Sinds ik (wéér) gestopt ben met de pil (werd toch ongesteld ondanks GEEN stopweek en ik bleef er in door de AB kuur), heb ik weer ontzettende last van de overgang.... vooral de opvliegers en mn gewicht :-\ .... nu heb ik van Dr Vogel Famosan Contour, gewichtsbeheersing gekocht.... helpt om op gewicht te blijven en tegen opvliegers....
Heb meerdere merken voorbij zien komen en een aardig prijsje :-[ .... iemand ervaring met zoiets misschien????
Volgens onze drogist helpt Femalis bij heel veel vrouwen. Bij mij niet ;D Maar ik had/heb ook zelden opvliegers.
Misschien het proberen waard.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3392932
Siberienne schreef: zo 12 jan 2020, 11:15 Hier rommelt het ook op dat gebied, nog niet zo erg dat ik medicatie overweeg maar een kennis van mij had hele goede ervaringen met ‘Hop for her’ en in Boxmeer zit een holistische kliniek voor vrouwen waar ze ook werken met natuurlijke middelen en aanpassingen in dieet enzo. Heet de Vrouwenpoli. Als ik meer last krijg, ga ik een keer daarheen heb ik me voorgenomen.
Care for women is een landelijke organisatie die hulp kunnen bieden bij allerlei vrouwenklachten.
Hier wordt ook veel gewerkt met natuurlijke middelen en/of supplementen.
Door src_esther
#3392936
Die overgang klinkt wel als een nachtmerrie, maar ik verlang dus al ongeveer mijn hele leven naar onvruchtbaarheid...

Ik zag de volgende symptomen van de overgang en dat heb ik al een paar jaar. Bij de laatste menstruatie zei ik nog tegen vl dat het wel steeds erger lijkt te worden.
Heviger menstrueren (soms gepaard gaand met verlies van stolsels)
Pijnlijker menstruatie
Maar ik zie veel andere symptomen waarvan ik denk: 'oh, dat heb ik zo nu en dan en al zeker sinds mijn puberteit', dus ik snap er weinig van geloof ik.
Volgens mij ben ik nog net te jong (op weg naar de 45 :???: :o ;D (hopelijk is dat ruim over de helft... :please: )) voor de overgang, maar ik was wel vrij jong toen de menstruatie begon.

Opvliegers ken ik gek genoeg al heel lang, maar dat is soms een dag of wat een paar keer en dan weer weken/maanden niet.
Met al het bovenstaande kan ik leven. Erger vind ik dat ik steeds chagerijniger ben vlak voor de menstruatie (vreselijk, ik begin mezelf te haten).
Door Siberienne
#3392937
src_esther schreef: zo 12 jan 2020, 14:45 Die overgang klinkt wel als een nachtmerrie, maar ik verlang dus al ongeveer mijn hele leven naar onvruchtbaarheid...

Ik zag de volgende symptomen van de overgang en dat heb ik al een paar jaar. Bij de laatste menstruatie zei ik nog tegen vl dat het wel steeds erger lijkt te worden.

Maar ik zie veel andere symptomen waarvan ik denk: 'oh, dat heb ik zo nu en dan en al zeker sinds mijn puberteit', dus ik snap er weinig van geloof ik.
Volgens mij ben ik nog net te jong (op weg naar de 45 :???: :o ;D (hopelijk is dat ruim over de helft... :please: )) voor de overgang, maar ik was wel vrij jong toen de menstruatie begon.

Opvliegers ken ik gek genoeg al heel lang, maar dat is soms een dag of wat een paar keer en dan weer weken/maanden niet.
Met al het bovenstaande kan ik leven. Erger vind ik dat ik steeds chagerijniger ben vlak voor de menstruatie (vreselijk, ik begin mezelf te haten).
Daar wordt het niet minder van
Ik zeg tegen ML ‘let maar niet op mij, het zijn de hormonen’ en dat helpt - enigszins :biggrin2:

Het heeft zelfs een medische naam hè ‘pre-menstrueel syndroom’
En de overgang mag je best serieus nemen, ik las laatst dat 34% van het ziekteverzuim van vrouwen tussen de 44 en 60 jaar toe te kennen is aan overgangsklachten. Het is best een grote biologische verandering in het lijf en dat gaat niet altijd even makkelijk

https://www.womeninc.nl/nieuwsbericht/overgang-h-erkend
Door Too
#3392938
src_esther schreef: zo 12 jan 2020, 14:45
Ik zag de volgende symptomen van de overgang en dat heb ik al een paar jaar. Bij de laatste menstruatie zei ik nog tegen vl dat het wel steeds erger lijkt te worden.

Maar ik zie veel andere symptomen waarvan ik denk: 'oh, dat heb ik zo nu en dan en al zeker sinds mijn puberteit', dus ik snap er weinig van geloof ik.

Met al het bovenstaande kan ik leven. Erger vind ik dat ik steeds chagerijniger ben vlak voor de menstruatie (vreselijk, ik begin mezelf te haten).
Klinkt best bekend hoor :biggrin2:
Achteraf was ik op mn 45e al best onderweg maar zonder opvliegers dus ging bij mij geen lichtje branden.
Een soort eeuwigdurende pms.. die steeds erger werd, een andere omschrijving is er niet voor.
Ik vond het verschrikkelijk , heb later zelfs hier en daar excuus-met-terugwerkende-kracht aangeboden voor mijn moordzuchtige humeur :-X


Maar goed als je vermoed dat je klachten hebt vanwege de overgang, en die klachten kunnen echt héél divers zijn, laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Iedereen die zegt 'dat het er nou eenmaal bijhoort' die mag het een weekje overnemen.. :knuppel2:
En wees mild voor jezelf
Door src_esther
#3392939
Too schreef: zo 12 jan 2020, 15:43 Klinkt best bekend hoor :biggrin2:
Achteraf was ik op mn 45e al best onderweg maar zonder opvliegers dus ging bij mij geen lichtje branden.
Een soort eeuwigdurende pms.. die steeds erger werd, een andere omschrijving is er niet voor.
Ik vond het verschrikkelijk , heb later zelfs hier en daar excuus-met-terugwerkende-kracht aangeboden voor mijn moordzuchtige humeur :-X
Nou, dank voor dat prachtige vooruitzicht. :P
Enne, maarreh, hoelang duurt dat ongeveer?... :-\ Ik wil dan misschien niet heel oud worden, maar wel oud worden samen met mijn lief. ::)
Too schreef: zo 12 jan 2020, 15:43Maar goed als je vermoed dat je klachten hebt vanwege de overgang, en die klachten kunnen echt héél divers zijn, laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Door wie?
Too schreef: zo 12 jan 2020, 15:43Iedereen die zegt 'dat het er nou eenmaal bijhoort' die mag het een weekje overnemen.. :knuppel2:
En wees mild voor jezelf
Ja, nouja, ik leef natuurlijk niet alleen, he, anders zou het me geen ene reet uitmaken of ik wel of niet chagerijnig zou zijn.
Door Too
#3392941
Da's bij iedereen anders ::)
mij hielp het besef dat het de overgang was al een heleboel, ik dacht eigenlijk dat keihard gek werd, dat nu mijn ware aard naar boven kwam ;D
Ik had enorme moodswings, jankbuien én vond iedereen (de buitenwacht/klanten/mede weggebruikers) te stom voor woorden en dat mochten ze best weten :-X

De mensen van kluitjes in t riet.. dat was niet specifiek naar jou maar (huis)artsen zijn nogal eens geneigd overgangsklachten over het hoofd te zien of te bagatelliseren en dat is zó onterecht


Het is soms wel zoeken naar wat voor jou werkt.
Ingrediënten als hop en salvia geven bij veel vrouwen prima resultaat,
Bijj toeval was mijn eerste (fytotherapeutische) middel gelijk een schot in de roos en was ik binnen een week van de oeverloze jankerij af en werd al heel snel een stuk milder, verdraagzamer en minder hysterisch.
Door Eef+Stippels
#3393489
Ik ben zo geschrokken zondag :-X

Toen ik 's ochtends beneden kwam, liep Xindy met een dronkengang, overhellend naar 1 zijde en met haar kop scheef. Ze wilde naar buiten, waarbij ik haar vast moest houden, want ze viel steeds bijna, ze ging alsmaar rechts ipv rechtdoor. Ik dacht dat haar laatste uur geslagen had :'(
Ze was er ondertussen erg vrolijk bij, met haar neus in de lucht geurtjes aan het snuiven en ze wilde overal naartoe terwijl ik haar rechtop probeerde te houden. Ik heb haar zo goed en kwaad als het ging naar binnen geholpen om ml te roepen om naar de da te gaan. Toen hij beneden kwam was ze bijna weer in haar normale doen. En een paar minuten later weer helemaal in orde.

Ik dacht aan gvs en was bang dat de symptomen weer terug zouden komen, maar gelukkig niet!
Ze is weer in haar normale doen (zeer groot geluksmoment).

Maar ik ben me rotgeschrokken :(
Ik hoop toch echt ontzettend dat ze nog een tijd mee mag, ze is mijn alles :smitten: :smitten:
Door frodo quin
#3393523
Eef+Stippels schreef: wo 22 jan 2020, 12:55 Ik ben zo geschrokken zondag :-X

Toen ik 's ochtends beneden kwam, liep Xindy met een dronkengang, overhellend naar 1 zijde en met haar kop scheef. Ze wilde naar buiten, waarbij ik haar vast moest houden, want ze viel steeds bijna, ze ging alsmaar rechts ipv rechtdoor. Ik dacht dat haar laatste uur geslagen had :'(
Ze was er ondertussen erg vrolijk bij, met haar neus in de lucht geurtjes aan het snuiven en ze wilde overal naartoe terwijl ik haar rechtop probeerde te houden. Ik heb haar zo goed en kwaad als het ging naar binnen geholpen om ml te roepen om naar de da te gaan. Toen hij beneden kwam was ze bijna weer in haar normale doen. En een paar minuten later weer helemaal in orde.

Ik dacht aan gvs en was bang dat de symptomen weer terug zouden komen, maar gelukkig niet!
Ze is weer in haar normale doen (zeer groot geluksmoment).

Maar ik ben me rotgeschrokken :(
Ik hoop toch echt ontzettend dat ze nog een tijd mee mag, ze is mijn alles :smitten: :smitten:
Oei, dat is eng! Enig idee wat er aan de hand was?
Door Eef+Stippels
#3393527
Bedankt voor jullie berichtjes :-*

@frodo quin:
Geen idee wat het geweest is ..
Misschien heeft ze pesticiden binnengekregen...? Ze vindt naar de da gaan vreselijk, dus ik heb besloten haar niet binnenstebuiten te laten keren zolang het niet weer gebeurd.

Het was ook erg sneu voor Bella, ze zat zowat vastgeplakt aan haar zus.

Voor de zekerheid hou ik de wandelingen wel korter, zodat ze niet te vermoeid raakt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door