Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3393200
Ik vind Ping en Klaar heel redelijk te eten voor magnetronvoer. En mijn meneer eet regelmatig zo'n zak van Iglo uit de vriezer, de vegetarische pasta met paddenstoelen. Dat hoef je alleen maar even in een koekenpan op te warmen.
Door Lizzy
#3393205
Klinkt niet goed. Heel veel sterkte millyckk :-*

Ik vind eigenlijk niks kant-en-klaars te eten :-\ . Nou ja, een maaltijd-salade van de Ap gaat er wel in en dan neem ik er wel soep bij, anders vind ik het een kouwe klets. Maar ik eet nog liever een slap broodje vega-kroket van de Vegetarische Slager met een bak sla.

Die zak van Iglo waar Kaela het over heeft, deze:

Afbeelding

vindt Leo ook eetbaar (deze en die paddenstoelen). Ik vind het niet eetbaar maar zo zie je maar weer.
#3393213
Ik denk dat kant en klaar bijna altijd erg zout is en vaak ook suiker bevat, dus dat is dan al een probleem. Misschien is het net dat waar je zo over valt.
Heb en ze geen zakken gesneden groenten bij je supermarkt in de vriesafdeling?
Zo eten wij geregeld een groentenmengeling ( julliennegroenten en China-mix) uit de vriezer met loempia's. Hoef je maar in de oven te schuiven, duurt wel iets langer dan 5 min. :biggrin2:
Je kan er ook een stuk zalm bij eten (kan ook uit de vriezer en in de oven), of een kipfilet bakken bij vb een forestière mengeling.
Die dingen zijn niet voorgekruid, smaken gewoon natuurlijk en puur, zijn gezonder en kosten ook vrijwel geen moeite.
Normaal hebben ze ook paella-mengelingen of bami of zo,ook uit de diepvries.
Ja, wij kopen bij de colruyt, maar die hebben jullie niet in Nl begrijp ik? Dus kwestie van merken kan ik je dan niet helpen...
Door Siberienne
#3393227
Ik zal je niet quoten maar jeetje zeg, wat een heftige tijd millyckk.. dat vraagt niet alleen om makkelijke eten maar ook om troostvoer....

In sommige ziekenhuizen kun je in het personeelsrestaurant ook warme maaltijden krijgen en ook om mee te nemen en thuis nog eens op te warmen. Niet dat dat altijd geweldig eten is maar kan soms best aardig zijn. Vaak is dat restaurant ook open voor bezoek/patiënten. Je kunt het allicht vragen?

Bij Jumbo verkopen ze trouwens ook soep van de Kleinste snoepfabriek, duur maar echt en lekker spul.
En de kant en klare quiches van de AH zijn ook eetbaar, althans de groenten varianten dan als je ze opwarmt in de oven. In de magnetron wordt dat klef.

Sterkte!
Door frodo quin
#3393241
Ik weet niet wat voor zaken je graag eet en hoeveel je ziet zitten om zelf te doen, maar in bulk koken en invriezen scheelt een hoop werk.

Snel en gezond: van een zak soep uit de vriezer een grote kom soep maken. Gooi er nog wat linzen in en het is ook echt een maaltijdsoep.

Heb je goeie takeaway in de buurt? Hier heb je wel vrij veel in de buurt, ook gezonde dingen.

Verder zou ik denken aan diepvriespizza'z, maar dat had je waarschijnlijk al wel zelf bedacht.
Door millyckk
#3393254
We hadden idd al een flinke voorraad in de bulk gekookt maar dat is bijna op! ML heeft vanmiddag met een lijstje van hier al flink wat ingeslagen o.a. Ping en Klaar :biggrin2:
De kleinste Soepfabriek blijkt hier in Deventer nota bene een eigen winkel te hebben en het groenteboertje om de hoek heeft zelfgemaakte stamppotten zonder chemie en met acceptabele hoeveelheid zout.
@Koek: die afhaalchinees hebben we al geprobeerd maar wat chemie betreft doet die niet onder voor Akzo Nobel :biggrin2:
Nogmaals dank iedereen voor het meedenken :-*
Gebruikersavatar
Door koekje
#3393271
Ja, dan is makkelijk en klaar zonder na te denken wel (even) nodig :bigarmhug:
Fijn dat je wat eetbaars gevonden hebt. Hier verkoopt bijv 1 lokale fruit/groenteteler semi-prefab voedsel, zoals courgettepuree/basis voor soep en saus. Maarja, dat is hier en die zijn ook nog eens dicht in de winter.
Door Siberienne
#3393379
Wilde eend uit de braadzak met sinaasappel-cranberry compote, aardappel puree en sla.

De eend was niet te eten, veel te droog en bijna niet van het bot te krijgen. Een groot deel is naar S2 gegaan (na het verwijderen van de botjes) die het wel lekker vonden.
De dressing van de salade was te zuur en en ik goot teveel melk bij de puree. Toen ook de eerste Noorse wafel (toetje) mislukte kon je maar beter uit mijn buurt blijven.

Diep adem gehaald, nieuwe poging en de wafels erna lukten wel. En de nu eet ik chocolade. Misschien doen wij morgen ook wel een Ping en Klaar :biggrin2: #bluemonday
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3393387
Siberienne schreef:Wilde eend uit de braadzak met sinaasappel-cranberry compote, aardappel puree en sla.

De eend was niet te eten, veel te droog en bijna niet van het bot te krijgen. Een groot deel is naar S2 gegaan (na het verwijderen van de botjes) die het wel lekker vonden.
De dressing van de salade was te zuur en en ik goot teveel melk bij de puree. Toen ook de eerste Noorse wafel (toetje) mislukte kon je maar beter uit mijn buurt blijven.

Diep adem gehaald, nieuwe poging en de wafels erna lukten wel. En de nu eet ik chocolade. Misschien doen wij morgen ook wel een Ping en Klaar :biggrin2: #bluemonday
Oeps :-\ .....

Vandaag tagliatelle met spinazie a la creme, champignons en zalm... zo lekker :D .....
Door Siberienne
#3393449
Roerbak van prei, Chinese kool, tauge met nasi kruiden van pit en pit, mihoen erbij, kroepoek, pindasaus van Calvé en groente loempia vd lokale poelier. Moest effe iets snel klaar, was lekkerder dan eten van gisteren :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door