Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3395356
Gister de hele dag al naar de datum van vandaag gekeken, en die datum gaf me zo’n naar ongemakkelijk gevoel. Vandaag echt niet lekker in m’n vel...
Er speelt momenteel toch al heel veel waardoor ik me niet lekker voel maar vandaag is het extra, ik ben koud, chagrijnig, niets wil, laat alles uit mijn handen donderen (inclusief een kop hete thee) En steeds weer die datum die in m’n hoofd dreunt. Tot ik me vanmorgen besefte dat het vandaag 4 jaar geleden is dat ik mijn allereerste pupje, mijn schatje en goedzak Brutus heb moeten laten gaan, 7 jaar oud maar. Afbeelding

#3395382
constance.blokzijl schreef: wo 19 feb 2020, 09:59 Gister de hele dag al naar de datum van vandaag gekeken, en die datum gaf me zo’n naar ongemakkelijk gevoel. Vandaag echt niet lekker in m’n vel...
Er speelt momenteel toch al heel veel waardoor ik me niet lekker voel maar vandaag is het extra, ik ben koud, chagrijnig, niets wil, laat alles uit mijn handen donderen (inclusief een kop hete thee) En steeds weer die datum die in m’n hoofd dreunt. Tot ik me vanmorgen besefte dat het vandaag 4 jaar geleden is dat ik mijn allereerste pupje, mijn schatje en goedzak Brutus heb moeten laten gaan, 7 jaar oud maar. Afbeelding
:'( :-*

Life is such a bitch.....

Zeven jaar is ook geen leeftijd om je hond te verliezen :'(
#3396157
Vandaag zou je tien zijn geworden. Een mijlpaal. Een leeftijd die eindelijk wat bij je grijze snoet zou passen.

Het is waar wat ze zeggen, de tijd haalt de scherpe randen van het verdriet af. Maar af en toe spoelt het als een vloedgolf weer over me heen. Wat mis ik hoe je je neus in mijn handen duwde voor een aai, hoe je altijd neerploft als je ging liggen, je ogen waar ik kon verdrinken, je lijf dat je vol overgave tegen me aan kon duwen als we knuffelden.

Tijd slijt ook letterlijk je aanwezigheid weg. Nu hebben we nieuwe gordijnen. Precies dezelfde als voorheen, maar nu zonder het gat dat jij er in gesleten had. Elke keer is er weer iets van jou dat verdwijnt.

Maar op dagen als dit weet ik, je gaat nooit weg. Je bent voor altijd bij mij. Daar ben je veilig.

Afbeelding
#3396159
Vandaag is het een jaar geleden dat we onze Scotch moesten laten gaan, op de leeftijd van 15 jaar en 4 maanden. Met enig ongemak moet ik opbiechten dat ik hem (en Max, die eind juli overleed) niet heel erg mis. :-[ Ik heb ontzettend vrede met zijn dood, vanwege zijn mooie leeftijd waarschijnlijk (waardoor ik me lang heb kunnen voorbereiden op de gedachte dat hij er op een dag niet meer zou zijn). En vanwege het feit dat het ondanks dat voor Scotch heel snel ging allemaal, zodat ik weet dat hij niet lang heeft moeten lijden.

Wat mij ook heel erg helpt is het feit dat we al vrij snel twee nieuwe honden in de plaats van Scotch en Max hebben gekregen; het brengt iedere dag weer zoveel vreugde om onze idiote Cyprioten in actie te zien. :smitten: Daar komt bij dat Aris qua karakter de reïncarnatie van Scotch is, waardoor het helemaal niet voelt alsof we Scotch niet meer om ons heen hebben.

Ik heb net voor het eerst sinds lange tijd weer eens de laatste foto's van Cotchybotchy bekeken, genomen vlak voordat we naar de dierenarts vertrokken, en dan denk ik: o hemel, hij was écht op. En daarom kan ik nu oprecht zeggen: het is goed zo.
20190301_122213.jpg
20190301_122213.jpg (1.55 MiB) 2119 keer bekeken

Kaela: jij sterkte vandaag. :-*
#3396182
Anne in Zweden schreef: zo 01 mar 2020, 14:31 Vandaag is het een jaar geleden dat we onze Scotch moesten laten gaan, op de leeftijd van 15 jaar en 4 maanden. Met enig ongemak moet ik opbiechten dat ik hem (en Max, die eind juli overleed) niet heel erg mis. :-[ Ik heb ontzettend vrede met zijn dood, vanwege zijn mooie leeftijd waarschijnlijk (waardoor ik me lang heb kunnen voorbereiden op de gedachte dat hij er op een dag niet meer zou zijn). En vanwege het feit dat het ondanks dat voor Scotch heel snel ging allemaal, zodat ik weet dat hij niet lang heeft moeten lijden.

Wat mij ook heel erg helpt is het feit dat we al vrij snel twee nieuwe honden in de plaats van Scotch en Max hebben gekregen; het brengt iedere dag weer zoveel vreugde om onze idiote Cyprioten in actie te zien. :smitten: Daar komt bij dat Aris qua karakter de reïncarnatie van Scotch is, waardoor het helemaal niet voelt alsof we Scotch niet meer om ons heen hebben.

Ik heb net voor het eerst sinds lange tijd weer eens de laatste foto's van Cotchybotchy bekeken, genomen vlak voordat we naar de dierenarts vertrokken, en dan denk ik: o hemel, hij was écht op. En daarom kan ik nu oprecht zeggen: het is goed zo.

20190301_122213.jpg


Kaela: jij sterkte vandaag. :-*
wat fijn dat je er vrede mee hebt. Mooie herinneringen.. :)

ik weet niet hoe ik zou reageren als Aquillo zou gaan. Hij is nu bijna 16.. er op voorbereiden gaat niet. Denk wel elke dag ja manneke je bent een hondje van de dag ieder moment die ik nog met je kan delen is me dierbaar. Maar eigenlijk wil ik er ook niet aan denken.
#3396191
Kaela schreef: zo 01 mar 2020, 14:11 Vandaag zou je tien zijn geworden. Een mijlpaal. Een leeftijd die eindelijk wat bij je grijze snoet zou passen.

Het is waar wat ze zeggen, de tijd haalt de scherpe randen van het verdriet af. Maar af en toe spoelt het als een vloedgolf weer over me heen. Wat mis ik hoe je je neus in mijn handen duwde voor een aai, hoe je altijd neerploft als je ging liggen, je ogen waar ik kon verdrinken, je lijf dat je vol overgave tegen me aan kon duwen als we knuffelden.

Tijd slijt ook letterlijk je aanwezigheid weg. Nu hebben we nieuwe gordijnen. Precies dezelfde als voorheen, maar nu zonder het gat dat jij er in gesleten had. Elke keer is er weer iets van jou dat verdwijnt.

Maar op dagen als dit weet ik, je gaat nooit weg. Je bent voor altijd bij mij. Daar ben je veilig.

Afbeelding
:'( :'( :-* :bigarmhug:

Prachtige foto en zulke mooie herinneringen om te koesteren.... Nee, hij gaat nooit weg. Het is een mega cliché maar "for always in your heart".
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door