Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#3392065
Ik wil Similasan gaan halen voor Xindy, zij heeft oogontsteking.
Ik heb de afgelopen dagen met zilverwater gedruppeld en het ziet er beter uit qua pus, dat is minder, maar verder nog te rood.

Maar welke Similasan moet ik hebben? Want de Similasan oogdruppels hebben geen nummers meer, maar heten 'rode ogen', 'droge ogen', 'computerogen', 'hooikoorts' etc.
Door Lizzy
#3392068
Eef+Stippels schreef: vr 27 dec 2019, 08:57 Ah top, dank je!

Hoe vaak per dag zal ik druppelen?
Ja, ik doe dat druppelen naar behoefte. Nu hebben mijn honden nooit oogontsteking (Linga was diegene die er af en toe last van had en haar druppelde ik zo'n 3 a 4 a 5 keer per dag, de eerste dagen). Ik heb zelf echt vaak oogontsteking en dan druppel ik ook wel een keer of 4 per dag. Een dag of 2. Daarna kan ik altijd al minder gaan druppelen of soms zelfs al weer stoppen.
#3392071
Ok, hou ik 4-6x pd aan afhankelijk hoe het gaat.

Xindy heeft wat hangende oogleden dus daar komt makkelijk wat in. Afgelopen zomer had ze ook oogontsteking, maar dat was met een paar dagen zilverwater gauw voorbij.

Ik ga vanaf vandaag Similasan druppelen en als het maandag niet beduidend beter is naar de da.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op di 07 jan 2020, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#3392615
Dank je. Ik zie er tegenop :-[
Ze wordt merkbaar ouder en nu knijp ik hem bij het idee dat de da wat ernstigs kan vinden :-X
Daarnaast heeft ze er een hekel aan gekregen om naar de da te gaan (of uberhaupt iets te 'moeten') :(
Geeft ze me tig kusjes of het maar voorbij mag zijn.
#3392659
Dank je!

Het is weer achter de rug, pfiew ..
Ze is helemaal goedgekeurd :)
En heeft Cavasan voor haar ogen gekregen.

Het is blijkbaar een hardnekkige ontsteking. Als het goed is, gaat het nu met een dag of 3-4 beter.
Door Lizzy
#3392676
Eef+Stippels schreef: wo 08 jan 2020, 16:52 Dank je!

Het is weer achter de rug, pfiew ..
Ze is helemaal goedgekeurd :)
En heeft Cavasan voor haar ogen gekregen.

Het is blijkbaar een hardnekkige ontsteking. Als het goed is, gaat het nu met een dag of 3-4 beter.
Pjieuw, gelukkig!!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door