Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3392453
Sally is vandaag een jaar dood. Het is haar sterfdag. En daar had ik het vandaag best moeilijk mee. De pijn, het gemis, dat is afgelopen jaar veranderd. Stiller. Het deurtje zit soms dicht of dichter en dan ineens, staat het open.

Vandaag staat het open. Wagenwijd. Het zit me hoog, de tranen zitten me hoog, al de hele dag. Ik zie mezelf de hele tijd in de auto, halsoverkop. Op de grond, met Sally tussen mijn benen. Terwijl ze naar me kijkt, vertwijfeld maar liefdevol. Op haar zij, op tafel, terwijl ze van me wegglijdt. Hoe ik terugren naar die tafel, als ik de klink al in de handen heb om naar huis te gaan. Wat is mijn hart ontzettend stuk gegaan die dag.

Een jaar rond.
Het voelt als gister. Als een eeuwigheid.
Jouw pootafdrukken zijn
vertrapt
weggewaaid.
De grond al weer duizend keer belopen.

Een heel jaar.
Zo lang geleden. Nog maar zo kort.
Jouw pootafdrukken zijn
weggewaaid
maar niet vervaagd.
In mijn hart loop je altijd met me mee.

Dag lieve druif. Ik mis je nog iedere dag.
#3392456
Lonaa schreef: vr 03 jan 2020, 22:58 Sally is vandaag een jaar dood. Het is haar sterfdag. En daar had ik het vandaag best moeilijk mee. De pijn, het gemis, dat is afgelopen jaar veranderd. Stiller. Het deurtje zit soms dicht of dichter en dan ineens, staat het open.

Vandaag staat het open. Wagenwijd. Het zit me hoog, de tranen zitten me hoog, al de hele dag. Ik zie mezelf de hele tijd in de auto, halsoverkop. Op de grond, met Sally tussen mijn benen. Terwijl ze naar me kijkt, vertwijfeld maar liefdevol. Op haar zij, op tafel, terwijl ze van me wegglijdt. Hoe ik terugren naar die tafel, als ik de klink al in de handen heb om naar huis te gaan. Wat is mijn hart ontzettend stuk gegaan die dag.

Een jaar rond.
Het voelt als gister. Als een eeuwigheid.
Jouw pootafdrukken zijn
vertrapt
weggewaaid.
De grond al weer duizend keer belopen.

Een heel jaar.
Zo lang geleden. Nog maar zo kort.
Jouw pootafdrukken zijn
weggewaaid
maar niet vervaagd.
In mijn hart loop je altijd met me mee.

Dag lieve druif. Ik mis je nog iedere dag.
Ach :'( . Wat een moeilijke dag voor je :'(
Wat een mooi gedicht heb je gemaakt. Zo mooi "in mijn hart loop je altijd met me mee" :'( :-*
Sterkte met de sterfdag + 1 van Sally.
#3392458
Lonaa schreef: vr 03 jan 2020, 22:58 Sally is vandaag een jaar dood. Het is haar sterfdag. En daar had ik het vandaag best moeilijk mee. De pijn, het gemis, dat is afgelopen jaar veranderd. Stiller. Het deurtje zit soms dicht of dichter en dan ineens, staat het open.

Vandaag staat het open. Wagenwijd. Het zit me hoog, de tranen zitten me hoog, al de hele dag. Ik zie mezelf de hele tijd in de auto, halsoverkop. Op de grond, met Sally tussen mijn benen. Terwijl ze naar me kijkt, vertwijfeld maar liefdevol. Op haar zij, op tafel, terwijl ze van me wegglijdt. Hoe ik terugren naar die tafel, als ik de klink al in de handen heb om naar huis te gaan. Wat is mijn hart ontzettend stuk gegaan die dag.

Een jaar rond.
Het voelt als gister. Als een eeuwigheid.
Jouw pootafdrukken zijn
vertrapt
weggewaaid.
De grond al weer duizend keer belopen.

Een heel jaar.
Zo lang geleden. Nog maar zo kort.
Jouw pootafdrukken zijn
weggewaaid
maar niet vervaagd.
In mijn hart loop je altijd met me mee.

Dag lieve druif. Ik mis je nog iedere dag.
Hoe herkenbaar :'( en wat ontzettend mooi geschreven :-*
#3392459
Lonaa schreef: vr 03 jan 2020, 22:58 Sally is vandaag een jaar dood. Het is haar sterfdag. En daar had ik het vandaag best moeilijk mee. De pijn, het gemis, dat is afgelopen jaar veranderd. Stiller. Het deurtje zit soms dicht of dichter en dan ineens, staat het open.

Vandaag staat het open. Wagenwijd. Het zit me hoog, de tranen zitten me hoog, al de hele dag. Ik zie mezelf de hele tijd in de auto, halsoverkop. Op de grond, met Sally tussen mijn benen. Terwijl ze naar me kijkt, vertwijfeld maar liefdevol. Op haar zij, op tafel, terwijl ze van me wegglijdt. Hoe ik terugren naar die tafel, als ik de klink al in de handen heb om naar huis te gaan. Wat is mijn hart ontzettend stuk gegaan die dag.

Een jaar rond.
Het voelt als gister. Als een eeuwigheid.
Jouw pootafdrukken zijn
vertrapt
weggewaaid.
De grond al weer duizend keer belopen.

Een heel jaar.
Zo lang geleden. Nog maar zo kort.
Jouw pootafdrukken zijn
weggewaaid
maar niet vervaagd.
In mijn hart loop je altijd met me mee.

Dag lieve druif. Ik mis je nog iedere dag.
Wat een prachtig gedicht op zo'n moeilijke dag, dat komt hier even binnen ook. :'(
Veel sterkte.
#3392587
Gisteren was het exact 1 maand (5 weken) geleden dat we Frou Frou in hebben laten slapen :'( :'( :'( . En het maandelijkse luchtalarm is dus nu een "ding" :'( :'( (gekoppeld aan het kloterigste moment van mijn leven tot nu toe). Op 2 december ging om 12 uur het luchtalarm, kwam onze dierenarts om 2 minuten over 12 binnen en is Frou Frou om iets over half 1 ingeslapen. Ik zie haar nog om 12 uur met een strakke blik voor zich uit staren, normaal jankte ze als een volleerd prachtig klein wolfje altijd mee, deze keer niet :'(

Zonder dat ik het gisteren in de gaten had dat het de eerste maandag van de maand was, was ik bezig om as uit Toetie's urn te halen, omdat ik toch besloten heb een as-sieraad (een ring) te laten maken (ik kan er gewoon heel slecht tegen dat als ik weg ga met de honden dat zij achter blijft....). En uitgerekend op dat moment gaat het maandelijkse luchtalarm af :'(. Ik vond het zelf nogal bizar.
#3392601
Het is verdrietig maar aan de andere kant ook een vreemdsoortig mooi hoe onze overleden dieren zich zo diep geworteld hebben in ons hart, in onze ziel, in onze beleving.... Hoe we bij kleine dingen of grote dingen een bepaald geluid een geur ineens aan ze moeten denken.
Ze zijn dan in hun fysieke vorm niet meer bij ons maar weg zijn ze ook niet. Nog altijd sterk aanwezig, nog altijd levendig in onze herinneringen en in onze gevoelens...
Tous is er al bijna 4 jaar niet meer, Ziggy al 2 jaar niet meer en werkelijk bijna elke dag "melden" ze zich wel even.
Ook onze overleden katten, Meid is inmiddels al ruim 10 jaar overleden, komen nog regelmatig even voorbij.
Mooi, verdrietig...en fijn...
:bigarmhug:
#3392618
zurca schreef: di 07 jan 2020, 15:13 Het is verdrietig maar aan de andere kant ook een vreemdsoortig mooi hoe onze overleden dieren zich zo diep geworteld hebben in ons hart, in onze ziel, in onze beleving.... Hoe we bij kleine dingen of grote dingen een bepaald geluid een geur ineens aan ze moeten denken.
Ze zijn dan in hun fysieke vorm niet meer bij ons maar weg zijn ze ook niet. Nog altijd sterk aanwezig, nog altijd levendig in onze herinneringen en in onze gevoelens...
Tous is er al bijna 4 jaar niet meer, Ziggy al 2 jaar niet meer en werkelijk bijna elke dag "melden" ze zich wel even.
Ook onze overleden katten, Meid is inmiddels al ruim 10 jaar overleden, komen nog regelmatig even voorbij.
Mooi, verdrietig...en fijn...
:bigarmhug:
:'( :-*

Wat mooi dat Tous en Ziggy zich dagelijks melden en Meid regelmatig :-* ! Dat lijkt me fijn :-*

Jij ook een dikke :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door