#3391850
Hoi,

Even wat informatie, ik heb mijn hond nu 10 weken bij me uit het buitenland, daar mager gevonden in een grasveld zonder moeder met zusjes op jonge leeftijd. Zodra ze bij me kwam merkte ik dat ze veel jeuk had en schilfers, ik dacht, ze zal wel moeten wennen aan de verwarming en een ander klimaat plus stress, maar het bleef zo lang aanhouden, vlooien waren behandelt, ik heb wel een vlooi gevonden toen ze net bij me kwam dus heb het daarna nog 2x behandelt (1 x per 4 weken) dus dat is nu wel echt al een tijd helemaal verbannen. Dierenarts kon niks geks vinden bij de schilfers en zegt eigenlijk zonder veel te hebben getest: allergie. Dus nu eliminatie dieet en als dat niks verandert dan kijken naar de omgeving. Ik weet dat de traditionele manier van elimineren 1 eiwit is, en in geval van zelf koken ook 1 koolhydraat. Ik geef rauw voer sinds ze bij me is, ik ben een poos op renske gestoomd geweest omdat ze ook een erg wisselende ontlasting heeft (nog steeds) maar renske hielp niet dus ben weer op Kiezebrink KVV. Maar omdat ze pas 8 maanden is wil ik eigenlijk niet enkelvoudige voer geven, nu wissel ik tussen compleet konijn insect (konijn +zwarte soldaat larve) en de compleet sensitive (paard, konijn en kalkoen) deze zijn beide wel met premix met 1% zalmolie. Nu vroeg ik me af of je dus ook kan elimineren door de eiwitten met de meest voorkomende allergische reacties te vermijden, ik geef nu alleen de eiwitten die ik boven vermeld (insect, konijn, paard en kalkoen) ik geef ook geen granen en geen melkproducten, wel wat kruiden ter bevordering van de spijsvertering en af en toe een beetje gepureerde groente. Kun je op deze manier elimineren? Of moet het echt met maar 1 eiwit, en wat is dan aan te raden voor een pup. Of is het beter een complete voeder te nemen zonder zalmolie? Ik zag dat Buddy enkelvoudige voeders heeft met premix zonder zalmolie, wel zegt meike van voerwijzer dat er te weinig fosfor in Buddy's zit. Nou ja lang verhaal maar misschien hebben mensen hier nog goede ideeën.
Groet,
Sophie
#3391858
Sophie Young schreef: za 21 dec 2019, 16:20 Hoi,

Even wat informatie, ik heb mijn hond nu 10 weken bij me uit het buitenland, daar mager gevonden in een grasveld zonder moeder met zusjes op jonge leeftijd. Zodra ze bij me kwam merkte ik dat ze veel jeuk had en schilfers, ik dacht, ze zal wel moeten wennen aan de verwarming en een ander klimaat plus stress, maar het bleef zo lang aanhouden, vlooien waren behandelt, ik heb wel een vlooi gevonden toen ze net bij me kwam dus heb het daarna nog 2x behandelt (1 x per 4 weken) dus dat is nu wel echt al een tijd helemaal verbannen. Dierenarts kon niks geks vinden bij de schilfers en zegt eigenlijk zonder veel te hebben getest: allergie.
En is er een afkrabsel genomen en gecontroleerd op mijten?
Dus nu eliminatie dieet en als dat niks verandert dan kijken naar de omgeving. Ik weet dat de traditionele manier van elimineren 1 eiwit is, en in geval van zelf koken ook 1 koolhydraat. Ik geef rauw voer sinds ze bij me is, ik ben een poos op renske gestoomd geweest omdat ze ook een erg wisselende ontlasting heeft (nog steeds) maar renske hielp niet dus ben weer op Kiezebrink KVV. Maar omdat ze pas 8 maanden is wil ik eigenlijk niet enkelvoudige voer geven, nu wissel ik tussen compleet konijn insect (konijn +zwarte soldaat larve) en de compleet sensitive (paard, konijn en kalkoen) deze zijn beide wel met premix met 1% zalmolie. Nu vroeg ik me af of je dus ook kan elimineren door de eiwitten met de meest voorkomende allergische reacties te vermijden, ik geef nu alleen de eiwitten die ik boven vermeld (insect, konijn, paard en kalkoen) ik geef ook geen granen en geen melkproducten, wel wat kruiden ter bevordering van de spijsvertering en af en toe een beetje gepureerde groente. Kun je op deze manier elimineren? Of moet het echt met maar 1 eiwit, en wat is dan aan te raden voor een pup. Of is het beter een complete voeder te nemen zonder zalmolie? Ik zag dat Buddy enkelvoudige voeders heeft met premix zonder zalmolie, wel zegt meike van voerwijzer dat er te weinig fosfor in Buddy's zit. Nou ja lang verhaal maar misschien hebben mensen hier nog goede ideeën.
Groet,
Sophie
Op deze manier kun je niet elimineren nee. En het gaat ook niet om 1 eiwit, het gaat om het geven van een eiwit dat je hondje nog nooit eerder gegeten heeft. En dan hoef je er helemaal geen koolhydraat bij te geven, je kunt bijv. gewoon hele complete kwartels voeren (zou ze nog nooit eerder kwartel hebben gegeten). En dan geef je een week of 6 a 7 niks anders dan dat. En dat kan prima, daar valt ze niet gelijk van om. Jammer dat je al konijn hebt gegeven, anders had je kunnen elimineren met konijn (makkelijk aan te komen). Maar, met iets van kwartel of eend kan ook. Het beste geef je gewoon ongemalen vleesbot + vlees + orgaan trouwens. Kan er ook geen kruisbesmetting plaats vinden binnen de gemalen prakjes fabriek.

Voor meer informatie over elimineren, verwijs ik je naar dit topic: viewtopic.php?f=11&t=125781
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door