Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#3391137
Kimbra heeft mogelijk nierfalen, drinkt meer, is erg rustig, af en toe misselijk en at gisteravond met lange tanden. Dus morgen naar de dierenarts.
Als het nierproblemen zijn, wil ik graag zelf het nierdieet gaan samenstellen. De percentages heb ik gevonden.
Normaal gesproken krijgt ze in een week een compleet menu. Is het nu beter om per dag compleet te gaan voeren? Of kan dat nog steeds per week?
En is vette vis net zo goed als visolie?
Door Lizzy
#3391139
malimaniac schreef: zo 08 dec 2019, 12:09 Kimbra heeft mogelijk nierfalen, drinkt meer, is erg rustig, af en toe misselijk en at gisteravond met lange tanden. Dus morgen naar de dierenarts.
Als het nierproblemen zijn, wil ik graag zelf het nierdieet gaan samenstellen. De percentages heb ik gevonden.
Normaal gesproken krijgt ze in een week een compleet menu. Is het nu beter om per dag compleet te gaan voeren? Of kan dat nog steeds per week?
En is vette vis net zo goed als visolie?
He getsie, vervelend! Ik denk wel dat het belangrijk is om je dierenarts te laten achterhalen waarom Kimbra nierproblemen heeft.

Elke dag compleet voeren gaat niet en is ook niet noodzakelijk. Je hebt namelijk afwisseling van diersoorten, vleessoorten, groentensoorten, etc. nodig om compleet te voeren en dat kun je niet in 1 dag proppen. Maar, ik zou zelf wel iedere dag vleesbot + groenten + pens + spiervlees geven. Vleesbot is bijv. rijk aan fosfor en het is dus niet goed om die 20% a 30% vleesbotten in 2 of 3 dagen te geven. Geldt ook voor orgaanvlees zoals hart, nier en lever. Dat hoeft niet persee iedere dag hoor, maar ik zou dat ook absoluut niet in 1 of 2 dagen proppen. Liever dan 4 of 5 (of 6 of 7) dagen dan 1 of 2.

Vis is vrij rijk aan fosfor. En waar de visolie belangrijk voor is zijn de omega 3 vetzuren. Dus nee, eigenlijk kun je visolie niet vervangen door vis. Je doet er dus echt goed aan om een kwalitatief uitmuntende visolie te geven. Dit kun je dan wel weer afwisselen met algenolie en marine phytoplankton.
Door malimaniac
#3391141
Dank je wel voor je antwoord!
Ja, ik bedoelde ook iedere dag compleet in de zin van vleesbot, spiervlees, pens, groente en orgaan.
Veel verschillende diersoorten op 1 dag geven gaat inderdaad niet lukken.
We gaan haar goed laten onderzoeken. Ze is zichzelf niet.
Door Lizzy
#3391150
malimaniac schreef: zo 08 dec 2019, 13:03 Dank je wel voor je antwoord!
Ja, ik bedoelde ook iedere dag compleet in de zin van vleesbot, spiervlees, pens, groente en orgaan.
Veel verschillende diersoorten op 1 dag geven gaat inderdaad niet lukken.
We gaan haar goed laten onderzoeken. Ze is zichzelf niet.
Ja, dan zit je goed met je idee!
Ik hoop dat het heel erg meevalt! Houd je ons op de hoogte?
Sterkte in ieder geval.
Door malimaniac
#3391343
Kimbra is erg ziek geweest. Heeft 2 nachten aan het infuus gelegen. Maar vanavond konden we haar ophalen. We waren er gelukkig op tijd bij. Een nierdieet is niet nodig.
Door Lizzy
#3391351
malimaniac schreef: wo 11 dec 2019, 22:00 Kimbra is erg ziek geweest. Heeft 2 nachten aan het infuus gelegen. Maar vanavond konden we haar ophalen. We waren er gelukkig op tijd bij. Een nierdieet is niet nodig.
Oh jee! Heftig! Wat was er aan de hand met Kimbra?
Door malimaniac
#3391469
Door een infectie is ze zo ziek geweest. Ze is zo hard voor zichzelf dat we het eerder niet door hebben gehad. Gelukkig is ze weer opgeknapt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door