Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anneloog
#3391159
Voor 2e x tjap tjoy kip gemaakt met gevulde mihoen. Dit aangepaste receptuur van de tjap tjoy is een blijvertje, vorige recept was al qua smaak perfect maar qua binding niet en nu met kleine aanpassing is het echt heerlijk en goed. De gevulde mihoen is altijd goed en lekker ;) . Bezoek was ook aangenaam verrast :D
Door frodo quin
#3391174
Ik ben niet goed bezig ::) Gisteren voor de derde keer deze week pizza en vandaag nog een slice die over was opgegeten. Ik moet wel zeggen, ze hebben bij kingslize echt heel lekkere vegan pizza's. Vandaag nog even met een vriendin over de kerstmarkt en er waren gepofte kastanjes. Zalig!
Door - pien -
#3391204
frodo quin schreef: zo 08 dec 2019, 22:24 Ik ben niet goed bezig ::) Gisteren voor de derde keer deze week pizza en vandaag nog een slice die over was opgegeten. Ik moet wel zeggen, ze hebben bij kingslize echt heel lekkere vegan pizza's. Vandaag nog even met een vriendin over de kerstmarkt en er waren gepofte kastanjes. Zalig!
Ooo, lekker is dat hé, die gepofte kastanjes :dribble:
Ik heb ze alleen in het buitenland gezien (Londen en Luxemburg).
Vandaag eten we zuurkoolstamppot met spekjes. Ik ben nog steeds niet beter en het moet 'makkelijk naar binnen glijden' anders krijg ik het niet weg. Bleeghh, stomme griep. Ik had niet eens snot-en-blaf maar wel koorts en na 2 weken is het nog niet over. Ik heb amper trek, ben slap en moe, ben het goed zat >:(
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3391302
Afgelopen week had ik
Gegratineerde witlof met ei en kaassaus en gebakken aardappeltjes
Baskische kip (Spaans stoofgerecht waarin uien tomaat knoflook en paprika´s) met rijst
Indiase groentenkorma (curry) met snijbonen, stukjes aardappel, spruitjes, tomaat, donkere kekererwten en geschaafde amandelsaus met rijst
geluncht met toast en zelf gemaakte humus
Surinaamse pindasoep zonder vlees met rijst
Blote billetjes in t gras stampot met een biologische karbonade
snackmaaltijd met geroosterde donkere kekerwerten, geroosterde cashewnoten, gegrilde groenten (meiknolletjes en wortelen en rijst
lunch met sneetjes brood en een spiegelei met meegebakken tomaat
Gestoofde spruitjes en zelfgemaakte frieten

vandaag wordt het
Pepesan (drooggebakken vis in een pittige sambalsaus in bananenblad uit de oven) , sambalgoreng groene kool en rijst.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3391303
- pien - schreef: ma 09 dec 2019, 15:12 Ooo, lekker is dat hé, die gepofte kastanjes :dribble:
Ik heb ze alleen in het buitenland gezien (Londen en Luxemburg).
Vandaag eten we zuurkoolstamppot met spekjes. Ik ben nog steeds niet beter en het moet 'makkelijk naar binnen glijden' anders krijg ik het niet weg. Bleeghh, stomme griep. Ik had niet eens snot-en-blaf maar wel koorts en na 2 weken is het nog niet over. Ik heb amper trek, ben slap en moe, ben het goed zat >:(
beterschap klinkt niet goed zo lang griep al.
Door - pien -
#3391310
Aquillo schreef: wo 11 dec 2019, 13:57 beterschap klinkt niet goed zo lang griep al.
Dankjewel!
Gelukkig gaat het vandaag eindelijk een stuk beter en heb ik weer 's een bakkie koffie op :D
Vanavond bami met kip en Chinese kool. Allemaal restjes, eten we ook op :)
Als ik lees over die voedselverspilling/weggooipraktijken dan denk ik 'hoe kan dat in vredesnaam?'
Zelden dat wij een kliekje hebben wat vergeten is in de koelkast, van restjes groente e.d. fabrieken we altijd weer iets lekkers, links- of rechtsom :biggrin2:
Door - pien -
#3391311
Aquillo schreef: wo 11 dec 2019, 13:55 Afgelopen week had ik
Gegratineerde witlof met ei en kaassaus en gebakken aardappeltjes
Baskische kip (Spaans stoofgerecht waarin uien tomaat knoflook en paprika´s) met rijst
Indiase groentenkorma (curry) met snijbonen, stukjes aardappel, spruitjes, tomaat, donkere kekererwten en geschaafde amandelsaus met rijst
geluncht met toast en zelf gemaakte humus
Surinaamse pindasoep zonder vlees met rijst
Blote billetjes in t gras stampot met een biologische karbonade
snackmaaltijd met geroosterde donkere kekerwerten, geroosterde cashewnoten, gegrilde groenten (meiknolletjes en wortelen en rijst
lunch met sneetjes brood en een spiegelei met meegebakken tomaat
Gestoofde spruitjes en zelfgemaakte frieten

vandaag wordt het
Pepesan (drooggebakken vis in een pittige sambalsaus in bananenblad uit de oven) , sambalgoreng groene kool en rijst.
Wat een lekker weekmenu zeg!
Wat zijn die donkere kekererwten :???: ?
Door frodo quin
#3391344
Bloemkool-champignonsoep met gerookte tofu en brood met vegan kaas.

Voor morgen ben ik nog aan het twijfelen tussen een indische curry, gestoomde groenten met pindasaus, pompoen lasagne (zit in de vriezer, dus geen werk aan) en eigenlijk lust ik ook wel weer een pizza :-[
Door - pien -
#3391414
Aquillo schreef: wo 11 dec 2019, 17:42 Ik kook voor mezelf dus kan ik maken waar ik trek in heb- ;)
Ah ik zie de verwarring ik had kekererwten geschreven ;D
Dat is de bruine variant van de gewone kikkererwt deze blijven iets steviger dan de witte
https://www.aziatische-ingredienten.nl/kikkererwten/
O haha, da's makkelijk!
Leuke site is dat hè, aziatische-ingredienten :D
Nou heb ik vaak gedroogde uit Turkse winkels dus ik denk dat ik dan al de donkere variant heb. In elk geval eerder bruin dan blond.

Ik heb totaal geen inspiratie dus het wordt goulash uit de vriezer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door