Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3391181
Bij Maci valt het me op dat ie ter hoogte van de staartklier een dikke staart heeft, echt een verdikking in de gehele omtrek van de staart. Ik heb geen idee van wanneer het precies is, maar viel me eigenlijk ook op doordat zijn staart tegenwoordig altijd hoog is (en dus alles van aanrecht en tafel afstoot ;) ) . Dus toch al fftjes.
Ik vraag me toch af wat het is. :g: Iemand ideeën?
Door Lizzy
#3391200
Kaio schreef: ma 09 dec 2019, 09:25 Bij Maci valt het me op dat ie ter hoogte van de staartklier een dikke staart heeft, echt een verdikking in de gehele omtrek van de staart. Ik heb geen idee van wanneer het precies is, maar viel me eigenlijk ook op doordat zijn staart tegenwoordig altijd hoog is (en dus alles van aanrecht en tafel afstoot ;) ) . Dus toch al fftjes.
Ik vraag me toch af wat het is. :g: Iemand ideeën?
Ja, ik weet niet, Brutus had dit ook. En mij werd toentertijd gezegd dat dit normaal was voor een reu, dat sommige reuen dat nou eenmaal hadden. Ik weet niet hoe verdikt verdikt is bij Maci?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3391201
Lizzy schreef: ma 09 dec 2019, 13:08 Ja, ik weet niet, Brutus had dit ook. En mij werd toentertijd gezegd dat dit normaal was voor een reu, dat sommige reuen dat nou eenmaal hadden. Ik weet niet hoe verdikt verdikt is bij Maci?
Ja die heeft Fozzy, kaal en dik op de bovenkant, de vioolklier of wolfsteken.
Bij Maci is inderdaad wel precies op die hoogte maar overal rondom opgezet. Kijken of ik daar dalijk duikelijker iets van kan laten zien, die ligt nu buiten te tukken
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3391203




Is toch wat onregelmatig, en een harde plakkaat erin. En onder de staart hoge spierspanning (ja die staart staat altijd omhoog ja)
En hij vind het niet leuk als ik eraan zit

Ter vergelijking Fozzy, die gewoon doorslaapt :biggrin2:


Hmm vraag me af wat ik ermee moet. Even naar de DA kan voorlopig niet (alleen thuis, schouder kapot , hond in auto tillen, hond wil niet in auto en helemaal niet naar DA etc) . En dan is het nog maar de vraag wat ze kunnen
Door eelke
#3391209
Traumeel kan geen kwaad denk ik? Als je nu niet naar de DA kunt en er zijn geen andere gekke dingen, zou ik dat gaan geven.
Door tt-tjes
#3391213
Bono had dat een tijdje geleden. Korstjes ook en kapot. Beet en likte er ook aan. Ik heb hem toen silicea gegeven. Weet eigenlijk niet waarom. Maar het ging wel weg.
Door Lizzy
#3391221
Ik denk dat je hier toch mee naar de dierenarts moet, zodra het kan. Ik vind het er raar uit zien. En ik heb echt geen flets idee wat dit is. Bij Brutus was het ook rondom wat dik maar bij lange na niet zoals bij Maci. In de tussentijd (totdat je naar de DA kunt) kun je Silicea geven. Ik weet niet of het helpt maar het zou op zich wel een passend middel kunnen zijn.
Door smulpaap
#3391228
En de situatie even uitleggen aan de d.a en de filmpjes doorsturen ?
Ik vind het er maar raar uit zien
Maar gezien die enorme vacht zou ik denk ik even bellen
Door Lizzy
#3391232
Kaio schreef: di 10 dec 2019, 10:09 Is er nog een verschil tussen silicea en kiezelaarde?
Als ik bij de DM kijk is het prijsverschil heel groot.
https://www.dm.de/search/468652.html?ty ... &q=silicea

Dan kan ik even kijken welke ze hebben, is ook altijd maar de vraag.
Kiezelaarde is de niet homeopathische silicea (die je dan in verschillende potenties hebt zoals D12, D30, etc). Ik weet eigenlijk niet voor welke potentie ik zou gaan maar misschien dat tt'jes kan vertellen welke potentie zij heeft gebruikt!
Door tt-tjes
#3391248
Ik zou het graag zeggen. Maar ik weet het niet. De silicea die ik heb komt van Sita van der Munnik. Maar zij zet er nooit bij welke potentie ze stuurt. Ik had het toendertijd gekregen voor Balou en laatst heeft ze nog wat opgestuurd ivm een puspiem en die heb ik gebruikt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3391447
Aangezien hij gister toch bij de DA was. Ontstoken staartklier, en aangezien hij nu toch al AB meegekregen zou dit ook wel moeten verbeteren ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door