Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Martine M
#3390620
eelke schreef: zo 01 dec 2019, 14:05 Snap ik ook wel. Maar hier is dus geloof ik wel het advies; pijn, al dan niet uitsluiten, door meer of andere pijnstillers te geven. En daar kan ik me ook helemaal in vinden. Een hond kan het niet vertellen hé, en pijn is wel zo vreselijk dat ik daar eerst eens wat mee zou doen. Natuurlijk zou jouw dierenarts gelijk kunnen hebben, maar ik zou dan eerst wel 100% zeker willen weten dat pijn niet de hoofdoorzaak is.
Ja dat wil ik natuurlijk ook en uitsluiten doe ik dat zeker niet, ben ook maar luidop aan het denken, maar het is is soms zo moeilijk. Wat smulpaap schreef is ook erg aannemelijk ik zie ook wel dingen in Ares waarover ze schreef. Maar veel hogere dosis kan die sowieso niet meer krijgen dus hopelijk is het niet de pijn.
Door eelke
#3390624
Carporal is een NSAID, daar zou normaal gesproken een opiaat als tramadol bv bijkunnen. Je hebt nog niet echt andere pijnmedicatie geprobeerd toch?
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3390630
eelke schreef: zo 01 dec 2019, 14:28 Carporal is een NSAID, daar zou normaal gesproken een opiaat als tramadol bv bijkunnen. Je hebt nog niet echt andere pijnmedicatie geprobeerd toch?
jawel hij heeft al meerdere gelijksoortige medicatie gehad op basis van een andere actieve stof ben de naam kwijt die kon ik ook niet meer verkrijgen, meerdere medicaties vielen weg met die actieve stof omdat ze niet meer verkrijgbaar zijn, maar op basis van carprofen vond ik wel beter, nu zit hij al 9 maanden op die carporal ik zal het morgen is bespreken met de dierenarts over die tramadol is dat in België te verkrijgen want dat is nogal verschillend met Nederland dacht ik.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3390735
Vanmiddag is de DA hier geweest, ze zegt dat het geen pijn is, ook omdat als ik hem dan in de garage zet hij ineeens wel rustig is en slaapt ook 's als ik ga slapen is hij ineens rustig als het pijn was zou hij dan ook ijsberen. Volgens haar is het de dementie (telkens denken het is tijd om te wandelen) en ook de prikkels zoals hier al vermeld. Oude honden lunnen net als oud mensen lastige dagen hebben. Ik moet het nog even aankijken omdat hij het gisteren en vandaag nog niet gehad heeft. Kan zijn dat het niet meer gebeurd of erger wordt en dan komt ze is langs als hij het heeft. Artrose op de longen zet zich ook verder dus kan zijndat hij het ook af en toe wat benauwd heeft. Enfin het hoort bij een stok oude hond en zal er niet op beteren natuurlijk helaas. 😢
Door Siberienne
#3390742
Moeilijk hè? Als ze ouder worden en banalers gaan mankeren. Sterkte en wijsheid de komende tijd en dat er nog veel goede dagen mogen volgen
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3390751
Siberienne schreef: ma 02 dec 2019, 16:49 Moeilijk hè? Als ze ouder worden en banalers gaan mankeren. Sterkte en wijsheid de komende tijd en dat er nog veel goede dagen mogen volgen
Bedankt, ik hoop het ook dat hij nog ff mee kan. Het is inderdaad moeilijk maar van de moment dat ik zie dat hijzelf niet meer geniet van het leven neem ik de beslissing ik wil het niet rekken voor mezelf.
Door Siberienne
#3390786
Sorry banalers moest zijn vanalles.

Ja, ik weet het, we hebben met dezelfde dingen geworsteld toen onze eerste husky ouder werd en bergafwaarts ging. Ik denk dat je het wel weet als het zover is. Nogmaals sterkte en kom gerust even hier sparren als dat helpt.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3390788
Siberienne schreef: ma 02 dec 2019, 21:09 Sorry banalers moest zijn vanalles.

Ja, ik weet het, we hebben met dezelfde dingen geworsteld toen onze eerste husky ouder werd en bergafwaarts ging. Ik denk dat je het wel weet als het zover is. Nogmaals sterkte en kom gerust even hier sparren als dat helpt.
Dank je. Dat vraag ik me dus dikwijls af of ik het ga zien wanneer het tijd is. Ik hoop het in elk geval.
Vanavond is hij ook weer gewoon rustig en ligt weer naast me. :)
Door smulpaap
#3390792
Ik denk dat je dat gaat zien . Je ziet het nu al
Je ontwikkeld er a.h.w een oog voor .En er komt echt een moment waarop je denkt en nu is het tijd ;) ik hoop dat je nog even kunt genieten van je oude besje :-*
Door smulpaap
#3390795
En met die oude besjes heb ik altijd zoiets van liever twee weken te vroeg dan een uur te laat in laten slapen
Zeker met dementie . Als ze zo rusteloos worden . Waarom dan nog langer die kwelling .maar als ik het zo lees heb je een fijne dierenarts. Dus daar zul je vast veel aan hebben ;)
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3390797
smulpaap schreef: ma 02 dec 2019, 21:44 En met die oude besjes heb ik altijd zoiets van liever twee weken te vroeg dan een uur te laat in laten slapen
Zeker met dementie . Als ze zo rusteloos worden . Waarom dan nog langer die kwelling .maar als ik het zo lees heb je een fijne dierenarts. Dus daar zul je vast veel aan hebben ;)
Ja als hij zo rusteloos gebleven was zoals die 3 dagen dan zou ik de stap wel gaan zetten hebben vrees ik. Je voelt jezelf zo machteloos en voor hem was het ook niet leuk.
Maar zolang het nog sporadisch is kan het zeker nog wel. We zien het wel het zal er ook vanaf hangen hoe snel de dementie verder zet natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3390802
Ik ga het gewoon dag per dag bekijken. Ik weet dat ik er voorsta.
Ik hoop alleen dat we volgend jaar nog mogen halen zonder problemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door