Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door HondjeNova
#3390517
Hallo allemaal

Ik had mijn hond 2 weken op kvv gezet maar haar poep en ontlasting is niet goed, donker en hard en ze kon moeilijk poepen... Of zacht en dun..
Ben ik te snel overgestapt van brok naar kvv..

Nu kwam ik dit tegen km te doen..
Wat is jullie idee..
Heb verschillende soorten en smaken nog in de vriezer liggen

Tips voor dieren met een gevoelige spijsvertering
Bij dieren met een gevoelig spijsverteringssysteem kun je het beter langzaam aanpakken. Bijvoorbeeld zo:

Dag 1 en 2: je geeft eerst driekwart brokken/blikvoer en één kwart rauw. Het rauwe vlees overgiet je met gekookt water.
Dag 3 en 4: na twee dagen voer je de helft brokken/blikvoer en de helft rauw. Je overgiet nu ook weer het rauwe voer met gekookt water.
Dag 5 en 6: na twee dagen geef je één kwart brokken/blikvoer en driekwart rauw, ook nu weer overgoten met gekookt water.
Dag 7: vanaf nu kun je alleen rauw voeren en bouw je langzaam het gekookte water af. Elke dag geef je wat minder gekookt water erbij, totdat je echt rauw voert.

Ik hoor het graag van jullie...
Hoe ik nu het beste kan beginnen..
Want brokjes eet ze ook niet goed..

Misschien eerst mengen zoals de rest die er staat..

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3390519
Ik vermoed dat er eerder een probleem ligt bij de samenstelling van je kvv dan bij de vertering van je hond.
Je kan best eens uitpluizen wat er precies in zit, voor elke kvv en dan gaan noteren wat voor ontlasting ze precies had de dag erna. Waarschijnlijk zal je al snel patronen gaan zien.

Als je de samenstellingen hier neerzet kunnen wij ook al eens kijken of we iets zien dat harde of net slappe ontlasting geeft. En waarschijnlijk kunnen we ook helpen met tips. Al is het maar uitpluizen op welke samenstelling jouw hondje het wel goed doet.

Het kan wel zijn dat ze er nog uit groeit hoor. De meeste honden hebben niet zo'n last van schommelingen in samenstelling, maar het komt wel voor bij hondjes die net overschakelen. Maar ik vermoed niet dat mengen of overgieten met lauwwater daaraan gaan helpen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3390520
Inderdaad heeft elke kvv zijn eigen samenstelling dit beïnvloed de ontlasting. Ook zijn er kvv's met en zonder groente. De laatste heeft bij mij altijd de voorkeur, desnoods door zelf een groentemix toe te voegen.
Dus laat vooral even weten welke merken en soorten je voert.
Door HondjeNova
#3390567
Ze heeft bv dogmeat schapen pens rund keertje geprobeerd degomeat eend kalkoen rund kivo rund & kip en nog 1 ik durfde daarna niet meer kvv te geven
Ze heeft ook 1 keer naturis konijn gekregen daar was haar poep wel mooi op.
Bij degomeat of dogmeat kreeg ze wit in haar poep en was het heel hard.
Heb haar gisteren fogmeqt schapen pens gegeven en wilde haar dadelijk degomeat hond balans geven...
Ga zo met haar uit ben benieuwd als ze gaat poepen hoe haar poep is.

Ik weet niet zeker of de juiste smaken kloppen bij de merken maar dit zijn de merken..
Heb ook nog tammenga liggen nog niet gebruikt.
Door eelke
#3390571
Hier bij dogmeat ook vaak drogere en hardere ontlasting. Ik zou even goed bijhouden wat je geeft en hoe haar ontlasting daarop is, en dan de soorten / merken geven die goed gaan. Als ze dan wat weten vers eet kun je daarna de andere rollen weer eens proberen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3390597
Kivo is over het algemeen erg vet, dus zou dunne ontlasting kunnen geven. Degomeat zit volgens mij geen groentemix in, dat zou je erbij kunnen geven, dan gok ik dat de ontlasting al minder wit en hard is.
Door Siberienne
#3390602
Misschien anders eerst eens een weekje de naturis konijn geven, gaat dat goed, dan een andere smaak toe gaan voegen en opschrijven wat er gebeurt? Mij heeft dat wel geholpen om het stapsgewijs te doen maar vooral ook om op te schrijven want anders ben je toch weer snel vergeten wat je ook alweer wanneer precies gevoerd hebt is mijn ervaring.

Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door