Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3390039
Hopelijk geniet Joep straks lekker van de geitenmelk :)

Moet je hem een hele dag uit handen geven voor de castratie?
Mijn meiden zijn allebei gecastreerd en ik heb ze geen minuut alleen hoeven laten. Niet alle klinieken laten je bij de operatie zijn, maar dan nog mag je toch wel bij het onder narcose gaan en bijkomen zijn?
Door eelke
#3390040
Eef+Stippels schreef: ma 25 nov 2019, 10:44 Hopelijk geniet Joep straks lekker van de geitenmelk :)

Moet je hem een hele dag uit handen geven voor de castratie?
Mijn meiden zijn allebei gecastreerd en ik heb ze geen minuut alleen hoeven laten. Niet alle klinieken laten je bij de operatie zijn, maar dan nog mag je toch wel bij het onder narcose gaan en bijkomen zijn?
Nee, dat mag daar niet. Ze willen rust daar in het kliniek-gedeelte denk ik. Ook wel wat voor te zeggen (ik zou ook niet willen dat er bv een overstuur baasje van andere hond naast Joep staat te huilen terwijl hij daar ligt bij te komen).
Volgens mij kun je er niet eens bij blijven als ie onder narcose gaat, omdat ze niet helemaal op tijd plannen wanneer je hond aan de beurt is (als er een spoedgeval tussen komt...). Grotere kliniek, voordeel dat je er zo'n beetje altijd terecht kunt. Dit is dan weer een nadeel. Nu nestelt Joep zich prima overal wel als hij een eigen plekje heeft hoor. Op zich is hij gewoon een blij ei. Ik denk dat ik hem dan iets van een handdoek meegeef waar mijn geur aan zit ofzo.
Ik denk ook dat ik het er moeilijker mee heb dan Joep zelf. Maar toch ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3390041
F :-X k,
Ik heb toch een pijn aan mijn linker schouder, om te janken, zelfs na ibuprofen. Kan mijn arm niet omhoog tillen, niet op zij, niet naar voren , want dan doet het nog meer pijn. Echt alsof er telkens messen ingestoken worden naast de continue zeurende pijn.
Autorijden net was ook geweldig. Alles met een arm ::)
Ik heb vorige week donderdag Oli gekamd, dan wordt die arm gebruikt om de vacht omhoog te houden, vrijdags gesport, maar kreeg pas zondag laat in de middag plots pijn. Dat kan dan toch niet meer van do/vr komen ? En dan zou ik eerder toch ook iets gevoeld moeten hebben ?
Nou in ieder geval :-X :-X :-X Mag het deze week ook allemaal alleen doen, dus joeppie! ::) :P
Door eelke
#3390044
Kaio schreef: ma 25 nov 2019, 11:02 F :-X k,
Ik heb toch een pijn aan mijn linker schouder, om te janken, zelfs na ibuprofen. Kan mijn arm niet omhoog tillen, niet op zij, niet naar voren , want dan doet het nog meer pijn. Echt alsof er telkens messen ingestoken worden naast de continue zeurende pijn.
Autorijden net was ook geweldig. Alles met een arm ::)
Ik heb vorige week donderdag Oli gekamd, dan wordt die arm gebruikt om de vacht omhoog te houden, vrijdags gesport, maar kreeg pas zondag laat in de middag plots pijn. Dat kan dan toch niet meer van do/vr komen ? En dan zou ik eerder toch ook iets gevoeld moeten hebben ?
Nou in ieder geval :-X :-X :-X Mag het deze week ook allemaal alleen doen, dus joeppie! ::) :P
Shit. Ik wil je toch ff wijzen op mijn schouderklachten; neuralgische amyotrofie. Klinkt alsof dat het kan zijn, ik ben geen dokter, maar gezien vaagheid qua diagnose en onbekendheid wil ik je er op wijzen dat dat bestaat.
Heb je het al eens eerder zo heftig gehad?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3390049
eelke schreef: ma 25 nov 2019, 11:10 Shit. Ik wil je toch ff wijzen op mijn schouderklachten; neuralgische amyotrofie. Klinkt alsof dat het kan zijn, ik ben geen dokter, maar gezien vaagheid qua diagnose en onbekendheid wil ik je er op wijzen dat dat bestaat.
Heb je het al eens eerder zo heftig gehad?
Zeker niet zo heftig nee, ik heb zelfs naproxen gehaald , kijken of dat wat meer doet .
Ik werd vanochtend ook weer wakker met zeurende pijn in alle gewrichten ::)
Heb al eens bloed laten testen op reuma ( toen had ik volgens mij geen directe last ) en daar kwam niks uit . Maar goed mijn moeder heeft misvormde handen, maar ik kom niet verder, maar heb wel regelmatig plots pijn aan gewrichten en spieren, maar deze schouder is echt :-X :-X :-X
Ik ga het aar eens noteren in de agenda, dan heb ik een beter verhaal als ik weer eens naar de huisarts ga ::)
Door eelke
#3390051
Kaio schreef: ma 25 nov 2019, 12:04 Zeker niet zo heftig nee, ik heb zelfs naproxen gehaald , kijken of dat wat meer doet .
Ik werd vanochtend ook weer wakker met zeurende pijn in alle gewrichten ::)
Heb al eens bloed laten testen op reuma ( toen had ik volgens mij geen directe last ) en daar kwam niks uit . Maar goed mijn moeder heeft misvormde handen, maar ik kom niet verder, maar heb wel regelmatig plots pijn aan gewrichten en spieren, maar deze schouder is echt :-X :-X :-X
Ik ga het aar eens noteren in de agenda, dan heb ik een beter verhaal als ik weer eens naar de huisarts ga ::)
De heftigheid is wel kenmerkend voor NA. Is ook omdat het zenuwpijn is dan, lastig met pijnstillers te bestrijden.
Hoewel een slijmbeursontsteking ook erg pijnlijk is. Daar dachten ze bij mij eerst aan, daarna ook reuma (omdat ik toevallig ook een zere knie had, wat een zwemmersknie bleek te zijn) daarna aan een nekhernia en uiteindelijk kwam dit er uit.
Door Cathelijn
#3390114
Kaio schreef: ma 25 nov 2019, 12:04 Zeker niet zo heftig nee, ik heb zelfs naproxen gehaald , kijken of dat wat meer doet .
Ik werd vanochtend ook weer wakker met zeurende pijn in alle gewrichten ::)
Heb al eens bloed laten testen op reuma ( toen had ik volgens mij geen directe last ) en daar kwam niks uit . Maar goed mijn moeder heeft misvormde handen, maar ik kom niet verder, maar heb wel regelmatig plots pijn aan gewrichten en spieren, maar deze schouder is echt :-X :-X :-X
Ik ga het aar eens noteren in de agenda, dan heb ik een beter verhaal als ik weer eens naar de huisarts ga ::)
Ontzettend vervelend al die klachten... Bij mij in de familie is onlangs een genetische mutatie ontdekt die ook bij mij de gewrichtsklachten zouden kunnen verklaren. En nou je schrijft over je moeder, zit het ook meer in jullie familie?
Door Eef+Stippels
#3390122
He bah, sterkte Kaio :bigarmhug:
Heel vervelend als je de oorzaak niet weet en dusook de juiste behandeling niet.

Ik heb ook pijn, er zit weer een ontsteking in mijn frozen shoulder, ik baal als een stekker. Sporten gaat niet daarom niet, want mijn knie doet ook pijn. Ik had er juist zo'n goede routine in.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3390135
Zo toch eens naar een huisarts gegaan. Die is nieuw hier in de omgeving ( rest vind ik :-X )
Hogere dosis naproxen ( dat spul werkt gelukkig, want ik kan vandaag uberhaupt mijn arm omhoog tillen, ok wel nog pijnlijk maar het is mogelijk) en dan maar naar de fysiotherapeut, waarschijnlijk overbelast, blijft het terugkomen moeten er foto's gemaakt worden.
En oja mijn voet , deze arts ziet zomaar een klein knobbeltje op de pees zitten die die peesplaat en enkel klachten veroorzaakt ::) ( ze wees zo aan waar het dan pijnlijk moest zijn op mijn voet) , dus die mag ook gemasseerd worden dat zou al veel uit kunnen maken.
Vond het een relaxtere sfeer zo bij deze ha, ben er wel erg blij mee zeg.
Door Eef+Stippels
#3390140
Oh wat fijn, een goede huisarts!
En de juiste dosis pijnstilling, dat klinkt al beter :)
Straks ben je zo goed als nieuw :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3390161
Vanochtend longfunctietest gehad (heb 3 wk geleden longontsteking gehad en huisarts vond het beter om die test te doen, om zeker te weten dat alles goed was); maar nu blijk ik astma te hebben :-\ .... heb dr alleen last in de herfst/winter (iets met luchtvochtigheid).... net de puffer opgehaald, hele uitleg.... geloof dat ik niet meer weet hoe die werkt :o .... leeftijd???? :biggrin2: ....
Heb overigens de afgelopen 2 jaar behoorlijk weinig tot niet geslapen (te vaak narcoses gehad), was elke dag rond 4 uur klaar wakker, ondanks dat ik ook moest werken.... sinds een week of 4 slaap ik eindelijk weer goed; althans, heb het idee dat ik die uren die ik niet heb geslapen, nu aan het inhalen ben... als ik nu vrij ben en ik teveel afspraken heb (zoals vandaag: weekboodschappen, longtest, 2x naar apotheek moeten rijden, naar school van dochterlief voor een rapport gesprek en dan nog zo koken), ben ik halverwege de dag zo ontzettend moe, dat ik bijna zit te huilen omdat ik wil slapen :'( :( .....
Ook is mijn baan best wel zwaar, lichamelijk, dus dat hakt er ook in.... maar het liefst slaap ik nu gewoon de hele dag... en nee, geen Pfeiffer ;)....
Door Mandarijn
#3390238
Net bijna een (zwarte) hond onder de auto. Liep los. Gelukkig kunnen vangen in een tuin. Dierenambulance leest chip uit. Staat er een telefoonnummer bij de chipgegevens. Is het nummer niet geldig pffff
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3390289
Eef+Stippels schreef: di 26 nov 2019, 13:06 Oh wat fijn, een goede huisarts!
En de juiste dosis pijnstilling, dat klinkt al beter :)
Straks ben je zo goed als nieuw :biggrin2:
Juj nieuw :D dat zou wat zijn :D


Vervelend die schouder, hier ook sportte net weer lekker, nou dat kan ik voorlopig wel vergeten geloof ik ::)
Als ik jullie hoor over die frozen schouder moet ik denk ik blij zijn dat ik gelijk doorgestuurd ben voordat er zoiets gebeurd.
Ook beterschap!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3390290
CindyMayella schreef: di 26 nov 2019, 15:54 Vanochtend longfunctietest gehad (heb 3 wk geleden longontsteking gehad en huisarts vond het beter om die test te doen, om zeker te weten dat alles goed was); maar nu blijk ik astma te hebben :-\ .... heb dr alleen last in de herfst/winter (iets met luchtvochtigheid).... net de puffer opgehaald, hele uitleg.... geloof dat ik niet meer weet hoe die werkt :o .... leeftijd???? :biggrin2: ....
Heb overigens de afgelopen 2 jaar behoorlijk weinig tot niet geslapen (te vaak narcoses gehad), was elke dag rond 4 uur klaar wakker, ondanks dat ik ook moest werken.... sinds een week of 4 slaap ik eindelijk weer goed; althans, heb het idee dat ik die uren die ik niet heb geslapen, nu aan het inhalen ben... als ik nu vrij ben en ik teveel afspraken heb (zoals vandaag: weekboodschappen, longtest, 2x naar apotheek moeten rijden, naar school van dochterlief voor een rapport gesprek en dan nog zo koken), ben ik halverwege de dag zo ontzettend moe, dat ik bijna zit te huilen omdat ik wil slapen :'( :( .....
Ook is mijn baan best wel zwaar, lichamelijk, dus dat hakt er ook in.... maar het liefst slaap ik nu gewoon de hele dag... en nee, geen Pfeiffer ;)....
Bah joh. Moe zijn kan echt zo kl*te zijn.
Ik ben helaas moeheidsexpert. Kan je alleen meegeven ga niet te lang door. Ik heb dat heel wat jaren gedaan en dat heeft me uiteindelijk heel veel gekost.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door