Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3389194
Hallo Aris!

Hij kijkt een beetje Sienig. En Sien hier, daar heb je een gouden poes aan. Vangt zelfs muizen.
Dus dat gaat helemaal goedkomen bij jullie! Veel plezier en gezelligheid met elkaar :-*
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3389197
Heeeee, Aris! Wat een mooierd! Wat zal hij blij zijn om uit het warme Cyprus nu in een veel geschikter klimaat te mogen wonen. Sneeuwpret!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3389199
Oooh wat een plaatje! Leuk hoor, zo samen met Melo vormt ie echt een prachtig duo. Ik ben heel benieuwd wat het slee avontuur gaat brengen!
Gebruikersavatar
Door pike
#3389202
Spikkelneus schreef: za 09 nov 2019, 06:54 Heeeee, Aris! Wat een mooierd! Wat zal hij blij zijn om uit het warme Cyprus nu in een veel geschikter klimaat te mogen wonen. Sneeuwpret!
Mijn vroegere buren hadden een husky. Zij gingen regelmatig naar Portugal en de hond ging altijd mee. Op mijn vraag of hij het daar in de zomer niet te warm had (hij had echt een enorme vacht) vertelden ze mij dat hij de hitte heerlijk vond...
Door Anne in Zweden
#3389206
Kim_S schreef: vr 08 nov 2019, 17:19 Whaaaa wat is ie leuk!! :D
We komen van de zomer wel even testen of ie ook Atz-proof is :biggrin2:
Ik denk wel dat ie Atz-proof is. Het is niet zo'n vlinderachtig huppelkutje als Mello. :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3389208
Siberienne schreef: vr 08 nov 2019, 22:50 Ooooh wat een knapperd!

Ja zo hebben onze vorige honden ook ooit een inbreker op de vlucht gejaagd- die vervolgens de poort open liet staan ::) gelukkig kwam ik ze toen toevallig op de terugweg van mijn werk ineens tegen aan de andere kant van het dorp...

En eens, hij oogt wat dik.

Hmmm een slee, zou een kicksled wat voor je zijn?
http://www.vansbrosparkfabrik.se/about-kicksleds/

Alternatief is skijoring maar ik weet niet of je kan langlaufen?
Langlaufen - dat klinkt alsof ik zelf moet bewegen! :o ;D

Die kicksleds ben ik niet zo'n fan van, die hebben van die lange, dunne en vrij flexibele ijzers waar je op moet staan, en of dat comfortabel is wanneer hij op hoge snelheid door een husky wordt gesleept, vraag ik me af. Maar de buuf heeft zo'n ding, dus we kunnen het eens uitproberen.
Door Anne in Zweden
#3389212
pike schreef: za 09 nov 2019, 08:49 Mijn vroegere buren hadden een husky. Zij gingen regelmatig naar Portugal en de hond ging altijd mee. Op mijn vraag of hij het daar in de zomer niet te warm had (hij had echt een enorme vacht) vertelden ze mij dat hij de hitte heerlijk vond...
Die vacht beschermt natuurlijk ook wel tegen de hitte. En onze eerste husky Scotch vond het heerlijk om vlak voor de loeihete houtkachel te liggen, al sliep hij in zijn jongere jaren ook graag bij -12 buiten bij de voordeur. Het een sluit het ander dus duidelijk niet uit. :biggrin2:

Maar al met al is het Zweedse klimaat natuurlijk veel geschikter voor een echte husky. De stichting waar Aris en Mello vandaan komen schrijft dan ook dat de honden in de zomer de dag grotendeels slapend en liggend doorbrengen, dat ze eigenlijk alleen 's avonds laat even een rondje over het terrein maken. Voor een jonge husky is dat gewoon niet natuurlijk, en het zal zeker ook daardoor komen dat Aris een paar kilo te veel op de ribben heeft. Maar die gaan er in no-time af, vermoed ik, zoals hij en Mello nu rennen en spelen. Terwijl ik dit typ zie ik af en toe wat in mijn ooghoek voorbijflitsen, zjoeng, zjoeng. ;D Heerlijk om ze zo bezig te zien!
Door Anne in Zweden
#3389214
Tijd voor een meditatief moment na een rondje sjezen

20191109_111802.jpg
20191109_111802.jpg (604.13 KiB) 1195 keer bekeken


Big Mother is watching us.

20191109_105719.jpg
20191109_105719.jpg (556.62 KiB) 1195 keer bekeken
Door Siberienne
#3389224
Anne in Zweden schreef: za 09 nov 2019, 10:36 Langlaufen - dat klinkt alsof ik zelf moet bewegen! :o ;D

Die kicksleds ben ik niet zo'n fan van, die hebben van die lange, dunne en vrij flexibele ijzers waar je op moet staan, en of dat comfortabel is wanneer hij op hoge snelheid door een husky wordt gesleept, vraag ik me af. Maar de buuf heeft zo'n ding, dus we kunnen het eens uitproberen.
Ik meende in een ander topic gezien te hebben dat dat nu juist wat meer mocht zijn - dat bewegen....
Bij langlaufen moet je inderdaad zelf ook wat doen en vooral ook overeind blijven..
Ik kwam op de site van een winkel waar ik wel eens spullen koop deze nog tegen: https://www.mushingsupplies.eu/Kickspar ... odigdheden

Grotere sledes heb je toch al snel 4 honden nodig. Je moet wel aangestampte paden hebben, anders werkt het niet. Maar in de diepe sneeuw ploeteren is ook al aardig vermoeiend voor een husky, die van ons waren na een wandeling door het bos waar wij op sneeuwschoenen liepen en zij hun eigen pad maakten echt wel moe maar voldaan.

Leuk trouwens om te zien hoe Mellow en hij elkaar gevonden hebben!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3389240
Ik vind hem leuk!! Maar ik vind die foto, waarbij ze samen wijs de boel lijken te overzien echt prachtig!! :D Fijn dat ze elkaar lief vinden :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door