Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3389156
Zo, nu dan! Sorry dat het even geduurd heeft, maar dit is 'm, onze nieuwe hond! Aris heet hij, een gecastreerde reu van 2,5 jaar uit Cyprus. Hij komt van dezelfde stichting als onze bello Mello, en is afgelopen maandag met het vliegtuig aangekomen in Stockholm.
Ik ben nooit zo vlot met het presenteren van nieuwe familieleden, omdat ik foto's plaatsen nogal lastig vind en ik ook graag even afwacht of het wel echt klikt met de andere honden en de katten. Maar door mijn slip of the keyboard in het topic van Lonaa moet ik er nu dus wat eerder aan geloven. :biggrin2:

In ieder geval is het dus een husky van het zuiverste water: hang er een lijn aan en je hebt een stoomlocomotief! ;D Hij heeft een enorme trekkracht, wat nog interessant gaat worden wanneer de winter echt losbarst hier en de wegen en paden glad worden. Ik ben me aan het oriënteren op een slee voor 1-2 honden; als iemand tips heeft? :D

Aris is een lieve jongen, heel aanhankelijk, aardig voor de katten en nu al goed bevriend met de honden. Het is niet zo'n adorable cutie als Mello, eerder het soort hond waar inbrekers even van moeten slikken als ie komt kennismaken. Al ben ik er vrij zeker van dat Aris, net als Mello en de boxerdames, onmiddellijk met het tafelzilver komt aanzetten als de inbreker dat vriendelijk vraagt en een paar snacks bij zich heeft. :biggrin2:

Ik heb nog niet zoveel foto's, omdat hij nooit lang genoeg stilstaat en -zit om een fatsoenlijk plaatje te schieten. Maar voor wie geïnteresseerd is, staan in deze link nog meer kiekjes: www.sled-dog-rescue.com/pet/aris. (Even tot onder de tekst scrollen.)

Bij dezen een paar impressies van onze Aris. Hij is groot en wat mij betreft te zwaar, maar dat is niets wat een goed barfdieet en vele wandelingen bij temperaturen onder nul niet kunnen rechttrekken.


20191108_161604.jpg
20191108_161604.jpg (717.88 KiB) 1832 keer bekeken

20191108_162052.jpg
20191108_162052.jpg (1.12 MiB) 1832 keer bekeken

20191108_161856.jpg
20191108_161856.jpg (759.82 KiB) 1832 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3389162
Eindelijk een topic haha!

Wat een ontzettend prachtige jongen is Aris zeg!! :-*
En zo leuk dat hij straks wellicht een slee kan gaan trekken. Hij is met zijn bips in de boter gevallen bij jullie.
Heel veel geluk en plezier met de mooie Aris en vooral heel veel genieten van je clubje. :-* :-*

En je weet het, vooral veel foto's gaan plaatsen hier. :cool:
Door Lizzy
#3389168
Anne in Zweden schreef: vr 08 nov 2019, 16:38 Zo, nu dan! Sorry dat het even geduurd heeft, maar dit is 'm, onze nieuwe hond! Aris heet hij, een gecastreerde reu van 2,5 jaar uit Cyprus. Hij komt van dezelfde stichting als onze bello Mello, en is afgelopen maandag met het vliegtuig aangekomen in Stockholm.
Ik ben nooit zo vlot met het presenteren van nieuwe familieleden, omdat ik foto's plaatsen nogal lastig vind en ik ook graag even afwacht of het wel echt klikt met de andere honden en de katten. Maar door mijn slip of the keyboard in het topic van Lonaa moet ik er nu dus wat eerder aan geloven. :biggrin2:
Noem dat maar een slip of the keyboard! Ik noem het een enorme vette uitglijer >:( :biggrin2: :biggrin2: :-*

Maar zonder dollen: ik keur het niet goed maar ik begrijp het wel :biggrin2:
In ieder geval is het dus een husky van het zuiverste water: hang er een lijn aan en je hebt een stoomlocomotief! ;D Hij heeft een enorme trekkracht, wat nog interessant gaat worden wanneer de winter echt losbarst hier en de wegen en paden glad worden. Ik ben me aan het oriënteren op een slee voor 1-2 honden; als iemand tips heeft? :D

Hahahaha, heerlijk!
Aris is een lieve jongen, heel aanhankelijk, aardig voor de katten en nu al goed bevriend met de honden. Het is niet zo'n adorable cutie als Mello, eerder het soort hond waar inbrekers even van moeten slikken als ie komt kennismaken. Al ben ik er vrij zeker van dat Aris, net als Mello en de boxerdames, onmiddellijk met het tafelzilver komt aanzetten als de inbreker dat vriendelijk vraagt en een paar snacks bij zich heeft. :biggrin2:
Grote bek maar klein hartje? Of gewoon door z'n uiterlijk maakt ie indruk?
Ik heb nog niet zoveel foto's, omdat hij nooit lang genoeg stilstaat en -zit om een fatsoenlijk plaatje te schieten. Maar voor wie geïnteresseerd is, staan in deze link nog meer kiekjes: www.sled-dog-rescue.com/pet/aris. (Even tot onder de tekst scrollen.)
Tis wel een knappe jongen zeg :smitten:
Bij dezen een paar impressies van onze Aris. Hij is groot en wat mij betreft te zwaar, maar dat is niets wat een goed barfdieet en vele wandelingen bij temperaturen onder nul niet kunnen rechttrekken.
Met z'n kont in de roomboter gevallen! Van harte gefeliciteerd met jullie mooie aanwinst. Ik vind hem ook wel iets aan de zware kant maar dat gaat bij jou helemaal goed komen :-* ! Hij is gaaf!
Door Anne in Zweden
#3389176
Mello heet Aris op zijn eigen manier welkom. :biggrin2:

20191031_173829.jpg
20191031_173829.jpg (768.14 KiB) 1741 keer bekeken


@Lizzy: hij maakt indruk door zijn uiterlijk. Stevig gespitste oren, intensieve huskyblik, drafje alsof ie een aanloop neemt. In eerste instantie denk je: gloep. Totdat hij op zijn rug gaat liggen om op xijn buik gekrabbeld te worden. ::) ;D
Door Siberienne
#3389188
Ooooh wat een knapperd!

Ja zo hebben onze vorige honden ook ooit een inbreker op de vlucht gejaagd- die vervolgens de poort open liet staan ::) gelukkig kwam ik ze toen toevallig op de terugweg van mijn werk ineens tegen aan de andere kant van het dorp...

En eens, hij oogt wat dik.

Hmmm een slee, zou een kicksled wat voor je zijn?
http://www.vansbrosparkfabrik.se/about-kicksleds/

Alternatief is skijoring maar ik weet niet of je kan langlaufen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door