Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3388388
pluk schreef: di 22 okt 2019, 18:24 Goed dat er een linkje bij zat, bij eerste lezing vroeg ik me direct af hoe er nu toch een klein geitje in je tuin verzeild was geraakt ;D
Ja, de naamgeving voor het schattige snipje is wat vreemd. ::)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3388557
Ik heb vandaag mijn aller eerste (onofficiele) wedstrijd gereden en verhip, ik heb ook nog gewonnen. Met een extra prijs omdat de jury vond dat ik zo netjes en respectvol naar mijn paard reed. Nou, dat vind ik de leukste prijs van allemaal!

Nu mag ik mee als 2 van de lespaarden in de waterstapmolen mogen. Das een beetje zoiets als aquatherapie voor honden. Lijkt me erg leuk en leerzaam om een keer te zien en mijn lespaardje mag mee, dus dat is extra leuk.
Door frodo quin
#3388585
Kaela schreef: za 26 okt 2019, 18:58 Ik heb vandaag mijn aller eerste (onofficiele) wedstrijd gereden en verhip, ik heb ook nog gewonnen. Met een extra prijs omdat de jury vond dat ik zo netjes en respectvol naar mijn paard reed. Nou, dat vind ik de leukste prijs van allemaal!

Nu mag ik mee als 2 van de lespaarden in de waterstapmolen mogen. Das een beetje zoiets als aquatherapie voor honden. Lijkt me erg leuk en leerzaam om een keer te zien en mijn lespaardje mag mee, dus dat is extra leuk.
Proficiat! En een compliment voor vriendelijk rijden is inderdaad het mooiste, al is het dubbel leuk dat je daarbij nog eens gewonnen hebt ook.

Wat voor wedstrijd was het?

Aquatherapie voor paarden ken ik, maar niet in de vorm van een molen. Als je de kans hebt om een fotot te posten, ik ben wel benieuwd :)

Veel plezier vandaag!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3388592
frodo quin schreef: zo 27 okt 2019, 08:36 Proficiat! En een compliment voor vriendelijk rijden is inderdaad het mooiste, al is het dubbel leuk dat je daarbij nog eens gewonnen hebt ook.

Wat voor wedstrijd was het?

Aquatherapie voor paarden ken ik, maar niet in de vorm van een molen. Als je de kans hebt om een fotot te posten, ik ben wel benieuwd :)

Veel plezier vandaag!
Het was de clubkampioenschappen op de stal (rare naam, want er zijn maar 4 stalletjes waar de paarden alleen even staan als ze extra mogen eten) waar ik nu les. Niets officieels, lekker zelf georganiseerd. We hadden vier onderdelen: dressuur, behendigheid, gangenproef in de vorm van een gaedingakepni (dan rij je heen en weer over een lang recht stuk en heb je 6 keer om 4 gangen te tonen en gaat het om de kwaliteit van de gangen en in ons geval ook om hoe jij als ruiter rijdt (omdat de lespaarden nou eenmaal niet zulke hele fantastische gangen hebben)) en een springparcour.
Ik heb alleen de dressuur mee gedaan. Springen vind ik eng, de gangenproef maakte me van te voren al zenuwachtig en dat leek me niet heel erg veel bijdragen aan de lol van de dag. En behendigheid had ik gewoon mee moeten doen, maar had ik niet zo'n beeld bij.

Ik weet niet wanneer we naar de watermolen gaan. Dat zal nog even lastig worden met plannen vrees ik. We gaan naar deze: http://www.waterstapmolen.nl.
Ben wel blij dat het niet vandaag is, want ik ben best een soort van beetje moe. Heb de hele dag foto's gemaakt, dus ik heb ook nog wel wat te doen!
Door frodo quin
#3388595
Dat het niet officieel was maakt toch niet uit? Dat jullie het zo goed als team deden wel :)

Ah ik had het verkeerd gelezen van de watermolen, maar hou je zeker niet in om foto's te nemen als jullie gaan :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3388619
frodo quin schreef: zo 27 okt 2019, 09:09 Dat het niet officieel was maakt toch niet uit? Dat jullie het zo goed als team deden wel :)

Ah ik had het verkeerd gelezen van de watermolen, maar hou je zeker niet in om foto's te nemen als jullie gaan :)
Oh zeker niet hoor, het was een hele leuke dag en ik heb er van genoten.

Als ik foto's mag maken, zal dat zeker doen!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3389135
Het geluksmomentje van Kaela is dat ze vandaag een nieuw merk voer hebben gekregen. Jammie, wat lekker!!! En die grote grijze is in hongerstaking, dus alles is voor mij!!!
Door Eef+Stippels
#3389155
Gefeliciteerd karin, met het winnen van de wedstrijd! Ik lees het nu pas.
En wat een geluk voor Kaela :biggrin2:
Hoezo is haar vriendje in hongerstaking?


Ik heb goedzittende schoenen gevonden! :D :D
Dat is knap lastig met mijn voeten, maar mijn nieuwe Skechers lopen heeeerlijk :)
En ze waren nog met 20% korting ook :biggrin2:
Door Eef+Stippels
#3389179
pearlsofpassion schreef: vr 08 nov 2019, 17:48 Wat is er met je voeten?
Fijn dat je goede gevonden hebt, goedzittende schoenen zijn zo belangrijk.
Oh het klinkt misschien ernstiger dan het is...
Mijn voeten hebben alleen een raar model :P
Heel breed, waardoor ik chronisch pijnlijke voeten heb, want schoenen passen nooit goed.
En als je veel wandelt is dat geen pretje, van die samengeknepen voeten met knakkende tenen. Ik ben al eens op mijn sokken verder gewandeld, zo'n pijn ::)
Maar daar is nu dus verandering in gekomen :D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3389200
Eef+Stippels schreef: vr 08 nov 2019, 16:34 Gefeliciteerd karin, met het winnen van de wedstrijd! Ik lees het nu pas.
En wat een geluk voor Kaela :biggrin2:
Hoezo is haar vriendje in hongerstaking?
Dank je :biggrin2:

Charlie was in hongerstaking om dezelfde reden dat Kaela zo gelukkig was: nieuw voer. Je bent een grijze roodstaart of niet, iets nieuws is per definitie levensbedreigend tot het tegendeel minimaal 10 keer is bewezen ;D . Toen hij zag dat Kaela haar buikje zo enthousiast rond zat te eten is hij uiteindelijk toch gaan proberen en heeft wat gegeten. Dappere dodo!

Fijn dat je goede schoenen hebt gevonden!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3389215
Eef+Stippels schreef: vr 08 nov 2019, 21:49 Oh het klinkt misschien ernstiger dan het is...
Mijn voeten hebben alleen een raar model :P
Heel breed, waardoor ik chronisch pijnlijke voeten heb, want schoenen passen nooit goed.
En als je veel wandelt is dat geen pretje, van die samengeknepen voeten met knakkende tenen. Ik ben al eens op mijn sokken verder gewandeld, zo'n pijn ::)
Maar daar is nu dus verandering in gekomen :D
Waarom probeer je geen barefoot schoenen? Heb je het topic al eens bekeken?
Die zijn ook niet allemaal even breed aan de tenen maar wel breder dan conventionele schoenen. Tenen die niet voldoende ruimte krijgen is nl heel ongezond. Dat ga je op termijn niet enkel in je voeten maar ook enkels, knieën, rug enz voelen.
Valt je enkel niet naar binnen als je weinig ondersteunende schoenen draagt?
Bij barefoot heb je dat niet.
Mukishoes zijn vb brede schoenen. Merrells vapor glove zijn duidelijk smaller, dus die doe je dan beter niet) en Vivo's worden ook de laatste jaren smaller naar het schijnt, maar de laarzen zijn wel breed.
Ik heb ook vrij brede voeten (blijkt uit vergelijken met anderen hun ervaringen). Ik heb nooit veel last gehad met smalle schoenen, dacht ik, maar na een jaar m'n voeten meer ruimte te geven, krijg ik m'n oude schoenen gewoon niet meer aan en ik heb ook nooit meer last van blaren op m'n tenen.
Is het niet iets om eens te proberen? Ik was ook eerst weigerachtig (het was vooral voor m'n oudste zoontje met erg brede voeten, dat we barefoot schoenen gekocht hebben), maar heb het me nog geen seconde beklaagt. Hier thuis nooit meer een conventionele schoen!

Overweeg ook een maat groter, dat kan ook al helpen.
Door zurca
#3389225
TROTS! :)
De afgelopen 8 weken zijn wij met Pippa op cursus geweest. Vandaag laatste les met "examen". De eindbeoordeling was niet alleen op vandaag gebaseerd maar er werd gekeken naar het totaalplaatje. Iedereen ging dus met medaille naar huis. Maar voor ons voelt die medaille ook echt verdient naar wat Pippa vandaag liet zien. Ze deed niet alles perfect maar ze deed alles wel.
Hoe anders was deze cursus dan die we met haar als pup gedaan hebben, daar stonden we bijna heel de les in "de hoek" omdat ze zo druk was. In de hoek staan was hier geen optie. Gewoon mee doen en dat hebben we gedaan en elke les ging beter. Met vandaag de beste les.
Zo trots op onze kleine drukteschopper, onze TakkeTerrier :biggrin2: :-*
DSC_1885-01-01.jpeg
DSC_1885-01-01.jpeg (7.15 MiB) 1715 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door