Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3389085
Ik vind hem ook te dicht achter de oksel zitten. Waarom zitten er twee ringen aan de bovenkant? Is dit een corrigerend tuig dat aantrekt als ze trekt aan de lijn?
Door Lonaa
#3389086
Hij gaat terug. Heb net gewandeld (langer dan een beetje in de dierenwinkel) en ze loopt er ook niet lekker mee.

Ik bestel een Rogz tuig.
Door Lonaa
#3389087
Siberienne schreef: do 07 nov 2019, 13:41 Ik vind hem ook te dicht achter de oksel zitten. Waarom zitten er twee ringen aan de bovenkant? Is dit een corrigerend tuig dat aantrekt als ze trekt aan de lijn?
Nee. Omdat ie daar met zo'n plastic klik sluiting dichtgaat, de 2 ringen zijn dus als extra veiligheid voor het geval de kliksluiting open gaat.
Door zurca
#3389092
Wat ik ook een groot nadeel van zulke tuigen vind, ze kunnen zich er zo uit wurmen... Even in de "ezelstand" en jij staat met riem en tuig maar zonder hond :-X Misschien niet zo erg als dat "zomaar" gebeurt maar als de hond ergens van schrikt en wegrent dan is dat niet prettig natuurlijk!

En inderdaad kijk naar een tuig wat de schouders vrij laat, Pippa had een borsttuig (waarbij er ook een band over de schouders loopt) en had daardoor een "huppeltje" ontwikkeld.
Door Siberienne
#3389093
Lonaa schreef: do 07 nov 2019, 13:59 Nee. Omdat ie daar met zo'n plastic klik sluiting dichtgaat, de 2 ringen zijn dus als extra veiligheid voor het geval de kliksluiting open gaat.
ah zo, die constructie ken ik niet, wel slim tegen het losschieten
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3389094
Deze hebben wij ook voor Appie geprobeerd; wij vonden het ook niets :-\ ... we hebben voor beiden 1 van Rogz (lijkt op deze); Saar de iets nieuwere versie, en het bevalt ons prima....
Door Eef+Stippels
#3389096
Lonaa schreef: do 07 nov 2019, 13:58 Hij gaat terug. Heb net gewandeld (langer dan een beetje in de dierenwinkel) en ze loopt er ook niet lekker mee.

Ik bestel een Rogz tuig.
Jammer!
Maar die van Rogz gaat vast goed bevallen :)
Ze zijn er volgens mij wel in verschillende materialen. Bella had een hele zachte, maar ik zie ze nu ook van ruwer materiaal. Ik weet niet hoe gevoelig haar huid is?

Ik kom zelf ook gerust thuis met dingen waar ik geen goed gevoel over heb ::)
Hoera voor online shoppen :biggrin2:
Door Lonaa
#3389106
Zo, het tuig is terug. Ik ga er 1 van Rogz bestellen, even kijken welke.

Verder zijn we ook bij de tandenmevrouw geweest. Die ziet het met die onderkaak helemaal goed komen. Tandjes willen mooi 'naar buiten' groeien. Wel blijven opletten natuurlijk, maar ze ziet er geen probleem in.

Het puppyhoektandje moet er wel uit, want die remt nu de groei van de blijvende hoektand. Met een week wil ze hem er eigenlijk wel uit hebben. Nou, daar gaan we aan wiebelen dus. :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3389124
Wij hebben sinds maandag ook een nieuwe hond, een stevige husky, en die heeft zo'n paniektuigje van Hunter:

Afbeelding

Heeft als voordeel dat het op veel plaatsen op maat kan worden gemaakt (ook tussen de voorpoten, en op de rug), en door de derde riem, die achter de ribbenkast komt, kan de hond er nooit uitglippen. Kost ook geen vermogen, wat altijd fijn is. :D
Door Lizzy
#3389125
Anne in Zweden schreef: vr 08 nov 2019, 00:40 Wij hebben sinds maandag ook een nieuwe hond, een stevige husky, en die heeft zo'n paniektuigje van Hunter:

Afbeelding

Heeft als voordeel dat het op veel plaatsen op maat kan worden gemaakt (ook tussen de voorpoten, en op de rug), en door de derde riem, die achter de ribbenkast komt, kan de hond er nooit uitglippen. Kost ook geen vermogen, wat altijd fijn is. :D
Pardon?? Anne??!??!???!???!??!??!??!
Door Siberienne
#3389127
Anne in Zweden schreef: vr 08 nov 2019, 00:40 Wij hebben sinds maandag ook een nieuwe hond, een stevige husky, en die heeft zo'n paniektuigje van Hunter:

Afbeelding

Heeft als voordeel dat het op veel plaatsen op maat kan worden gemaakt (ook tussen de voorpoten, en op de rug), en door de derde riem, die achter de ribbenkast komt, kan de hond er nooit uitglippen. Kost ook geen vermogen, wat altijd fijn is. :D
Anne!!! Dit posten en dan geen voorstel topic en geen foto! ;D
Door hannabelgje
#3389128
Siberienne schreef: Anne!!! Dit posten en dan geen voorstel topic en geen foto! ;D
+1

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3389130
Siberienne schreef: vr 08 nov 2019, 07:50 Anne!!! Dit posten en dan geen voorstel topic en geen foto! ;D
Ze bedoeld toch Mello? Of wat zijn naam dan ook precies is geworden ;D . Die schat heeft uitgebreid in de bar gestaan hoor!

Maar, Anne, ik ben het met ze eens. Hij en je andere schatten mogen best vaker voorbij komen!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door