Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3387204
Goed.... ik had darf kvv gehaald voor meneertje maar hij blieft het echt niet. Heb het kunnen verkopen. Hij is sowieso moeilijk met kvv of brok. Slechte kieskeurige eter.
smuldier vlees kompleet gaat er heel goed in. Kan ik dit blijven geven als hoofvoer en dan varieren met de verschillende smaken? Even er van uitgaande dat hij ze allemaal lust dan he ::)

Smuldier is niet geweldig qua kwaliteit geloof ik. Maar het is tenminste vers....lijkt me altijd nog voorkeur hebben boven brokken toch?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3387211
Afwisselen, afwisselen, afwisselen, afwisselen!

Echt, dat is het toverwoord. Als je een kieskeurige eter hebt, moet je niet steeds hetzelfde merk geven. Sowieso al niet, maar dan al helemaal niet.

Dus koop 5 verschillende merken en dan van elk merk meerdere varianten. En als je daar dan als 1 merk smuldier tussen hebt, ala. Maar ik geef je op een briefje, als je nu een tijdje alleen smuldier geeft, dan eet ie dat straks ook niet meer.

En nee, smuldier is niet echt van goede kwaliteit. Voor die prijs kan dat simpelweg niet.
Door Lizzy
#3387247
TeuntjeT schreef: ma 07 okt 2019, 12:40 Goed.... ik had darf kvv gehaald voor meneertje maar hij blieft het echt niet. Heb het kunnen verkopen. Hij is sowieso moeilijk met kvv of brok. Slechte kieskeurige eter.
smuldier vlees kompleet gaat er heel goed in. Kan ik dit blijven geven als hoofvoer en dan varieren met de verschillende smaken? Even er van uitgaande dat hij ze allemaal lust dan he ::)

Smuldier is niet geweldig qua kwaliteit geloof ik. Maar het is tenminste vers....lijkt me altijd nog voorkeur hebben boven brokken toch?
Hoe lang denkt je dat die dat eet? En nee, Smuldier is echt de Lada onder de KVV's. Maar voor dat ik in herhaling ga treden: ik sluit me volledig aan bij Kaela. Afwisselen. En hem strenger aanpakken. Geef hem gewoon 1 minuut om zijn eten op te eten. Niet eten? Wegnemen en pas de volgende maaltijd hetzelfde weer voor z'n neus zetten. Na 1 minuut weer niet eten? De boel wegknikkeren en de dag erop nieuwe KVV geven. Want soms creëer je zeikerds zelf.
Door MillyMol
#3387255
Lizzy schreef: ma 07 okt 2019, 17:33 Hoe lang denkt je dat die dat eet? En nee, Smuldier is echt de Lada onder de KVV's. Maar voor dat ik in herhaling ga treden: ik sluit me volledig aan bij Kaela. Afwisselen. En hem strenger aanpakken. Geef hem gewoon 1 minuut om zijn eten op te eten. Niet eten? Wegnemen en pas de volgende maaltijd hetzelfde weer voor z'n neus zetten. Na 1 minuut weer niet eten? De boel wegknikkeren en de dag erop nieuwe KVV geven. Want soms creëer je zeikerds zelf.
+1!
Door frodo quin
#3387516
Ik zou ook strenger zijn, als je dat nu niet bent. Er zijn dieren die zichzelf uithongeren en/of hun gezondheid in gevaar zouden brengen, maar het meer en deel is te vergelijken met die dwarse kleuter "neen, ik wil niet, zelfs niet proeven :boo: "

Ik zou dus ook bv 2x per dag een maaltijd aanbieden en dan enkele minuten de tijd geven (ga intussen iets anders doen, even naar de wc ofzo, dan projecteer je je stress niet) en indien hij het niet aan het opeten is als je terug bent -> jammer. In de koelkast en volgende maaltijd een nieuwe kans.

Als hij honger krijgt zal hij het waarschijnlijk wel eens proeven ;)
Door Too
#3387522
frodo quin schreef: wo 09 okt 2019, 20:46
Ik zou dus ook bv 2x per dag een maaltijd aanbieden en dan enkele minuten de tijd geven (ga intussen iets anders doen, even naar de wc ofzo, dan projecteer je je stress niet) en indien hij het niet aan het opeten is als je terug bent -> jammer. In de koelkast en volgende maaltijd een nieuwe kans.
Lizzy schreef hierboven al 1 minuut, dat is een krachtiger boodschap dan die paar minuten van jou. Je wilt dat hij meteen aanvalt en begint te eten.. en dat is aan te leren.

Ik zou trouwens de porties ook best tijdelijk durven verkleinen.. om een beetje gezonde trek te stimuleren. Ik weet niet of jullie veel trainen met de bijbehorende snackjes dat kan ook maken dat hij niet zoveel noodzaak ziet in gewoon eten.
En ten slotte.. ze vallen niet zomaar om 1 van Ellens herders heeft heel lang geleefd op één kippenpoot in de 2 dagen ofzo, meer kregen ze er met geen mogelijkheid in.
Dat is niet wat je wilt maar soms houden de mogelijkheden ook op.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3387524
Lizzy schreef: ma 07 okt 2019, 17:33 Hoe lang denkt je dat die dat eet? En nee, Smuldier is echt de Lada onder de KVV's. Maar voor dat ik in herhaling ga treden: ik sluit me volledig aan bij Kaela. Afwisselen. En hem strenger aanpakken. Geef hem gewoon 1 minuut om zijn eten op te eten. Niet eten? Wegnemen en pas de volgende maaltijd hetzelfde weer voor z'n neus zetten. Na 1 minuut weer niet eten? De boel wegknikkeren en de dag erop nieuwe KVV geven. Want soms creëer je zeikerds zelf.
Dat dus, maar zonder weg knikkeren.
Ik bood t rustig de volgende dag nog eens aan.

En ik wens je sterkte, een teckelreu vol in z'n puberteit ::) Hou vol! :biggrin2:

Oh ja, hou er rekening mee dat ie misschien gewoon verliefd is. Record hier: 4 dagen niet eten ;)
Door smulpaap
#3389022
Ik lees niet welke smaak het was van Darf
Sommige merken schijnen niet te vreten te zijn volgens de kieskeurige draken ::)
Oervoer is bv ook een merk wat kieskeurige honden niet willen eten
Ik zou de moed niet zomaar opgeven , probeer eens merken waar kip en /of rund in zit lam lusten veel honden ook wel
Ik ben niet zo heel erg thuis in de smaken kvv , maar ik heb wel ervaring met kieskeurige draakjes :biggrin2: ;)
Niets , maar dan ook niets tussendoor geven zolang je hond weigert te eten
En je kunt het de volgende dag best weer aanbieden , desnoods de eerste tijd wat minder
De honger komt echt wel . Mijn huidige hond is ook kieskeurig , er zijn bv maar enkele soorten wild die ze wil eten . Dat krijgt ze op dagen waarop ze heel actief is geweest en dus extra hongerig . De dag er voor voer ik lekker mager :biggrin2: En .... op die dagen krijgt ze niets te snacken . Pas als ze haar maaltijd braaf op heeft gegeten . En ja verder is het nu eenmaal zo dat er smaken zijn die ze echt niet lusten . Ik hoef hier bv echt niet met duif of wilde eend aan te komen .
Daar maak ik geen strijd van met mijn huidige hond . Mijn vorige honden hebben bv patrijs leren eten als ik die opvulde met pens en dat een nacht liet staan . De draak die ik nu heb trapt daar ook niet in .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door