Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lonaa
#3388967
Lizzy schreef: zo 03 nov 2019, 17:36 Ja, ik vind dat dus nogal meevallen als je kijkt naar de volwassen tand. Maar, goed idee om tandenmevrouw ernaar te laten kijken! Zij heeft er meer verstand van als jou dierenarts en zeker heel meer meer dan ik!
We gaan donderdag. :)

Ik heb er ook maar weinig verstand van, wil alleen mijn muppet zo gelukkig mogelijk hebben, zo gezond mogelijk en zo blij mogelijk. (en mijn portemonnee het liefst zo vol mogelijk, maar niet tenkoste van die andere dingen)
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3388974
Slim dat je er naar laat kijken. Moet wel zeggen dat ik bij mijn reutje ook dacht dat de onder hoektanden te ver naar binnen stonden. Toen ze er echter helemaal door kwamen draaiden ze veel meer naar buiten en was de stand perfect.
Ps. Mocht de stand te smal zijn dan kunnen ze dit met n klein beugeltje vrij eenvoudig en snel corrigeren.
Door Lonaa
#3388979
*Remy* schreef: ma 04 nov 2019, 13:13 Slim dat je er naar laat kijken. Moet wel zeggen dat ik bij mijn reutje ook dacht dat de onder hoektanden te ver naar binnen stonden. Toen ze er echter helemaal door kwamen draaiden ze veel meer naar buiten en was de stand perfect.
Ps. Mocht de stand te smal zijn dan kunnen ze dit met n klein beugeltje vrij eenvoudig en snel corrigeren.
Goed om te horen dat het bij je reu goed gekomen is. Daar hoop ik inderdaad ook op. De mogelijkheid tot een klein beugeltje had ik gezien, doen ze daar ook.
Ik hoop dat het wat geruststeld om er door iemand met kennis naar te laten kijken. Merk dat ik me door het rigoureuze antwoord van mijn DA en 'je kan er niks aan doen' me vrij veel zorgen zit te maken en dat vind ik zonde.
Door Lonaa
#3389000
Hoppaaa, 1 van de 2 puppybovenhoektanden is er uit.

Zowel de muppet als ik waren er allebei een beetje van overdonderd doen ie eruit ging bij het spelen. :biggrin2:
Door Lonaa
#3389017
Precies!

Ik heb ook het idee dat het onderkaakje wat gegroeid is. :D Oh, en over groeien gesproken... 10 kg is ze nu. :o
Door Lizzy
#3389020
Lonaa schreef: di 05 nov 2019, 14:36 Precies!

Ik heb ook het idee dat het onderkaakje wat gegroeid is. :D Oh, en over groeien gesproken... 10 kg is ze nu. :o
Oh, dat zou zo maar kunnen hoor. Ze groeien nu echt van hot naar her :biggrin2:

Wow, 10 kg al weer! Kleine vreetmoos dus :biggrin2:
Door Lonaa
#3389023
Lizzy schreef: di 05 nov 2019, 15:34 Oh, dat zou zo maar kunnen hoor. Ze groeien nu echt van hot naar her :biggrin2:

Wow, 10 kg al weer! Kleine vreetmoos dus :biggrin2:
Niet te filmen hoor, dat eten. Eten is fantastisch. Eten.

Het groeit inderdaad bijna zichtbaar. :D Ben zo benieuwd wat het 'wordt'

Hoe doen je/jullie dat overigens? Ze heeft nu een halsbandje, zo'n halfslip ding. Ik denk dat ik over wil stappen naar een tuig of harnas, maar hoe werkt dat met pups/jonge honden? Iedere maand een nieuwe kopen?
Door Lizzy
#3389025
Lonaa schreef: di 05 nov 2019, 16:33 Niet te filmen hoor, dat eten. Eten is fantastisch. Eten.

Het groeit inderdaad bijna zichtbaar. :D Ben zo benieuwd wat het 'wordt'

Hoe doen je/jullie dat overigens? Ze heeft nu een halsbandje, zo'n halfslip ding. Ik denk dat ik over wil stappen naar een tuig of harnas, maar hoe werkt dat met pups/jonge honden? Iedere maand een nieuwe kopen?
Hahaahaha, ja. Nee, ik heb met het opgroeien maar 2 tuigjes hoeven kopen. Die van Rogz for Dogz bijv. kun je aardig mee laten groeien. En het grotere tuigje dat volgt als het kleine tuigje te klein is: dat kun je best wel klein maken tot het weer aardig zit. Dus voor de opgroeiende honden heb ik altijd Rogz for dogs en dan deze:

Afbeelding

Die zit het best en groeit het best mee.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3389026
Wij hebben met Appie (=teckel) 3x iets anders geprobeerd, tot we het tuigje hadden wat we nu hebben... Ik neig nog weleens naar een halsband, omdat ie dan minder trekt, maar een tuig is beter (alhoewel? Beiden hebben iets aan hun rug, dus twijfel heel erg)....
Als ik de tuigjes op de foto’s zie van de andere honden, lijkt het me soms beter, maar ik zou het echt niet weten... Ligt er misschien ook aan of je hond veel trekt etc... en de meeste tuigjes kun je verstellen..
Door Eef+Stippels
#3389069
Bella heeft ook zo'n Rogz tuigje gehad en dat heeft haar van 9 kg (toen we haar kregen) tot 18 kg (volwassen gewicht) gepast. Ideaal.

Hopelijk krijg je goed bericht van de tandenmevrouw morgen!
Door Lonaa
#3389077
Eef+Stippels schreef: wo 06 nov 2019, 21:27 Bella heeft ook zo'n Rogz tuigje gehad en dat heeft haar van 9 kg (toen we haar kregen) tot 18 kg (volwassen gewicht) gepast. Ideaal.

Hopelijk krijg je goed bericht van de tandenmevrouw morgen!
Oh mooi! We gaan straks even een tuigje kopen (en waarschijnlijk meer dingen want hey :') ) en vanmiddag naar de tandenmevrouw. Ben benieuwd.
Door Lonaa
#3389083
Geen Rogz bij de dierenwinkel, wel dit instaptuig:
De mevrouw in de winkel zei dat ie zo goed zit. Ze beweegt zich vrij verder.
Wat vinden jullie?

Hij zit wel vlak bij de oksel, maar hij schuurt niet, voor zover ik kon zien.
Afbeelding
Afbeelding
Door Lizzy
#3389084
Persoonlijk vind ik dat het haar schouder niet vrij genoeg laat. En daar houd ik niet van. Dat doet een Rogz wel.

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door