Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3388990
:biggrin2:

Ik ben opzoek naar een kruimeldief en deze hoeft maar in 1 ding goed te zijn: kattengrit opzuigen!
Onze kater vind het tegenwoordig zijn missie om meer grit naast de bak te krijgen dan er in en ik wordt er een beetje simpel van om elke keer de stofzuiger naar boven te sjouwen na zijn kattenbakbezoek.

Dus... Ik wil een kruimeldief om zo de ergste rotzooi om de bak snel en simpel weg te kunnen krijgen.

Iemand goede ervaringen met een bepaald merk/type kruimeldief?
#3388997
Lizzy schreef: di 05 nov 2019, 09:20 Ik vind het ondingen, kruimeldieven. En omdat ik geen zin heb om een stofzuiger het smalle trapje hier naar boven te sjouwen: staat er boven een klein stofzuigertje.


Hier dito. Die kruimeldieven blijf je leeggooien en die dyson ken ik niet, maar voorgaande werd de zuigkracht heel snel minder. Hier staat dus boven ook een gewone stofzuiger.
#3388999
Ik heb vanwege scheppen én verplassen de bak zonder kap op een stuk tafelzeil staan , stoffer & blik en klontenemmertje ernaast.
De andere bak heb ik tot cabrio verzaagd, bovenkant van de kap er af... prima compromis en scheelt dweilwerk (en biotex :P )
#3389002
Sorry, geen ervaring met kruimeldieven.
Hier staat de oude stofzuiger ook boven.
En om minder naast de bak gespit te hebben, kan een grotere bak ook echt helpen.
Kleintje spitte ook hele hopen uit de bak met kap (wel zonder deur) , maar in de reuzebak zonder kap heeft ze dat nooit gedaan. Dan lag die enorme berg van haar gewoon in de bak ipv eruit... :P
#3389009
Angelique schreef: di 05 nov 2019, 09:33 Hier dito. Die kruimeldieven blijf je leeggooien en die dyson ken ik niet, maar voorgaande werd de zuigkracht heel snel minder. Hier staat dus boven ook een gewone stofzuiger.
De dyson zuigt zowat de bekleding vd trap. Zeker op de turbo stand. Wij gebruiken hem bv ook om de auto te ontharen (zit speciale borstel bij)
#3389010
zurca schreef: di 05 nov 2019, 07:48 Ohja wellicht ook handig om te vermelden, het hoeft geen 25 euro te kosten (mag natuurlijk wel, als tie dan ook goed is :biggrin2: ) maarre.... 250 euro is dan mijn budget weer wat te boven. ;)
Ah ja, wij hebben toen heel veel korting gekregen omdat de eerste die we hadden na 8 jaar stuk ging en ze hem niet konden repareren omdat bepaald onderdeel er niet meer was of zoiets.
#3389029
Oh ja, grit naast de bak veeg ik trouwens gewoon op met een bezem en blik en kiep ik terug. Anders is het me te veel verlies en het gaat zelfs sneller dan de stofzuiger uithalen en in het stopcontact stoppen. De bezem en blik liggen gewoon klaar in een hoekje.
Als er wat stof en haar mee opgeveegd wordt, en zo in de bak terechtkomt, is dat ook maar zo.

Pas als ik de kamer poets, en toch stofzuig (dat is in de kattenkamer wel minder vaak dan andere kamers) , zuig ik het rondslingerend grit op.
#3389051
Wisselende ervaringen dus...
Voel me beetje stom maar aan een simpel stoffer en blik had ik nog niet gedacht ::) :-[
Goedkoper kan niet dus ik ga dat eerst eens aanschaffen en kijken of dat bevalt.

Stofzuiger speciaal voor boven heb ik aan gedacht maar een kruimeldief zie ik dan meer gemak van.... pakken, aan, zuigen, uit klaar. Net wat sneller in gebruik dan een stofzuiger.

Ik ga iig beginnen met een stoffer en blik en de kap weer op de bak zetten, eventueel omgebouwd tot "cabrio". De kap was er af omdat hij daar een keer van geschrokken was en toen die bak niet meer wou gebruiken. In plaats daarvan vond het de wasmand met inhoud een goede vervanger :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door